miten eroon sitteriin nukutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sitteri

Vieras
hei

Meillä 4 kk vauva joka on tähän mennessä nukutettu sitteriin yöunille(joskus nukkuu koko yön sitterissä, joskus otan viereen johon puoliunisena rauhoittuu loppuyöksi). Huomattiin kun oli pienempi että tuo sitterissä heijailu helpotti vatsavaivoja mutta siitä jäikin tapa joka nyt sitten kostautuu. Vauva vaatii tosi kovaa heijausta eli sitteri otettava syliin ja pompotettava jalkojen päällä ennenkuin uni edes yrittää tulla. Ei muuten tietty mitään vikaa mutta neiti kun alkaa jo painamaan ja nyt yöheräilyiden lisäännyttyä meitsi "pompottaa" neitiä pitkin öitäkin tuossa sitterissä...huoh! Ulos vaunuihin nukahtaa myös vasta kun menään tosi kuoppaista tietä ja lujalla vauhdilla...? Mikäs vauhtimimmi meillä oikein on :-)?
Neiti ei suostu syömään tuttia ja unirättiäkin on kokeiltu tuloksetta...

Pitäis miettiä jokin muu nukutuskonsti jollei vanha enää toimi syystä taikka toisesta.
Mä en ole järin hyvä neuvomaan,oon kaikki VIIS lasta nukuttanut syliin...siitä sitten ovat lapset iteksiin halunneet siinä 10 kk hujakoissa iteksiin nukkumaan,tosi vieressä oli oltava..
Junnu 1,5 vee ja vieressä nukutellaan.

Mutta melko luovan nukutuskonstin ootte löytäneet!!=)

Ehkä mun neuvo olis,että älkää rytkyttäkö enää niin kovaa.asteittain vähentäis sitä heilutuksen määrää.Sitten kun ei enää tarvii heiluttelua,koittais siirtää sänkyyn.

Tuo on se riski minkä ottaa kun aloittaa "rytkyttämisen"...
Esikko vaati vaunuissa myöskaameeta heilutusta ja rytkytystä.Silloin vannoin etten opeta seuraavaa heilutuksiin..tulikin kaksoset!!
Siinä teki kyllä mitä tahansa että sai lapsoset uneen..

Joskus sisällä heilutin vaunuja ja toinen oli kantokassissa olkapäällä..Ja äiti heilui ja hytkyi..Olin kyllä timmissä kunnossa,se täytyy sanoa.Vatsalihakset paistoi ihan!!!=)

Meillä hytkyteltiin, mutta ilman sitä sitteriä. Oon samaa mieltä katan kanssa, että hyvin luova konsti teillä! :D Onnistuiskohan teillä ensin, että jättäisitte sen sitterin pois nukutuksesta, eli nukuttaisitte syliin? Siinä sitten pikkuhiljaa voisi vähentää sitä hytkyttelyä. Toki voitte vähentää sitä niinkin, että vauva on vielä sitterissä. Meillä vauva itki usein iltaisin, ja mä aloin vähentämään hytkytystä siinä vaiheessa, kun vauva rauhoittui. Jos itku alkoi uudelleen, hytkytin vielä lisää. Pikkuhiljaa saatiin hytkyttely onneksi pois, ja tuossa 4-5 kk iässä nukahti jo itsekseen sänkyynsä. (Tosin nyt lähempänä vuoden ikää ei kyllä enää nukahda itsekseen...)

Asiaan en osaa kommentoida, mutta esikoista odottavana kysyisin yhtä asiaa sitteristä:
Minkä ikäisenä vauvaa voi alkaa sitterissä pitämään? Heti vastasyntyneenä? Mulla kun ei minkäänlaista tietoa...:/

Riippuu sitteristä ja siitä kuinka makaavaan asentoon sen saa. Joissain voi pitää saman tien. Meillä Emma-merkkinen sitteri, joka menee lähes makuuasentoon (turvakaukalossakin on istuvampi asento), ja siinä pidettiin heti kun kotiin päästiin. Ei toki kovin pitkiä aikoja kerralla.

Yhteistyössä