Miten eroon raskauskiloista ja missä vaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Synnytyksestä vasta 3vkoa ja kiloja jäljellä paljon. Ts. synnytyksen jälkeen ei ole paino tippunut.
En asiasta stressaa vaan keskityn ihastelemaan suloista vauvaani ;)
Elin kuitenkin käsityksessä että imetys tiputtaisi painoja. Herkkuja en syö.

Mulla ainakin imetys ihan sellaisenaan toimi hyvin, mutta ei niitä tuloksia nyt ihan kolmessa viikossa tullut :)
Lähtöpainossa taisin olla joskus 3-4kk kohdalla ja puolen vuoden jälkeen vasta kunnolla lähti kiloja.

Älä ainakaan ala himolaihduttajaksi niin kauan kun imetät. Mulla imetys pudotti kyllä nopeaan painoa, ei tarvinnut edes miettiä mitä suuhunsa laittoi. Liikutko paljon?

Mä olin normaalipainossa kolme viikkoa synnytyksestä, ja kiloja lähti imetyksen takia vielä paljon sen jälkeenkin, vaikka söin ihan törkeesti. Imetinkin kyllä pitkään. Sitten paino on hiljalleen ollut nousussa...

Kyllä minulla ainakin imetys vie kiloja tosi tehokkaasti. Ristiäisiin mennessä olin lähtöpainossa, ja nyt kun vauva on 9kk, niin kiloja on -7 lähtötilanteeseen verrattuna :-)
Ihanaa! Ennen raskautta en onnistunut laihduttamaan millään, mutta nyt nuo kilot on lähtenyt ihan itsekseen. Ja kaikkea olen saanut syödä ja isot annokset.

Se on kai niin yksilöllistä. Itsellä oli kolmessa viikossa pudonnut paino 16 kg ja viidessä kuukaudessa olin lähtöpäinossa, eli kaiken sen huiman 30 kerääntynyttä kiloa pudottaneena. Mulla kyllä imetys vei kiloja, mutta söin myös terveellisesti ja liikuin. Jollain se paino tippuu vasta, kun lopettaa imetyksen.

Joo mulla oli sama juttu. Annoin painon pudota hiljakseen ja nyt reilu 8 kk synnytyksestä enää muutama raskauskilo jäljellä vaikka herkkujakin on mennyt enemmän kuin normaalisti. Sinulla varmasti putoaa nopeamminkin jos et syö herkkuja, ja arkiruokaakin kohtuudella. Tietystihän se riippuu siitä onko ennen raskautta ollut ylipainoa, itselläni sitä ei ollut. Mut ei kannata stressata! Sitten jos alkaa näyttää ettei paino yhtään putoa niin pikkuhiljaa lisää liikuntaa ja vähentää rasvaisempia ruokia ja turhia hiilareita. Tsemppiä!

Imetys kuluttaa energiaa, mutta on hyvin helppo korvata vaje esim. parilla tuhdilla leivällä - ja sitten paino ei putoa. Imetys ei siis ole mikään automaatti. Yhden lapsen kohdalla minulla paino nousi imetyksen aikana, kun tuli syötyä ihan reippaasti, mutta toisen kohdalla tarkkailin syömisiäni ihan alusta asti ja pudotin vuodessa noin 30 kiloa - oli siis vanhojakin kiloja pudotettavana.

Mulla lähti kaikki raskauskilot muutamassa viikossa (tulikin vain 6 )... Nyt 5kk synnytyksestä ja paino 8 kg vähemmän ku ennen raskautta. Kyllä se imetys laihduttaa mua vaikka kuinka söisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissu:
Mulla synnytyksestä jo 11kk ja painoa edelleen +4kg Ei se maailma siihen kaadu :)

ei ehkä sulla. mulla on hirvee olo koko aika ja vasta sitten tyytyväinen kun takas samassa kunnossa.

joo voi ajatella että pinnallista, mutta mä haluan olla hyvässä kunnossa ja telmiä piitkään lasteni kannsa

Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Imetys kuluttaa energiaa, mutta on hyvin helppo korvata vaje esim. parilla tuhdilla leivällä - ja sitten paino ei putoa. Imetys ei siis ole mikään automaatti. Yhden lapsen kohdalla minulla paino nousi imetyksen aikana, kun tuli syötyä ihan reippaasti, mutta toisen kohdalla tarkkailin syömisiäni ihan alusta asti ja pudotin vuodessa noin 30 kiloa - oli siis vanhojakin kiloja pudotettavana.

No mä olen syönyt kuin HEVONEN (oikeasti mies ei meinaa uskoa millaisia annoksia vedän ruokaa) ja herkutellutkin ihan törkeästi ja silti vaan paino tippuu imetyksen ansiosta. 15 raskauskiloa lähti ekan kahden kuukauden aikana ja nyt on mennyt 10kg lisää. Enää ei tarvitsisi lähteä ollenkaan, mutta saa nähdä kuinka käy. Meinaan imettää ainakin syksyyn asti.

Yhteistyössä