Miten eroon KISSOISTA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Onko 9mm:nen ainoo millä NAAPUREITTEN kissoista pääsee eroon?? hain juuri lasten vaatteet pihalta narulta ja voi vi.ttu mikä kissan k.usen haju pyykeissä :kieh: terassi täynnä kissan pas.kaa ja toi lemu :x mä en enään kestä tätä. joka ikinen päivä sama homma!! kohta ne lähtee, ihan takuulla, tavalla tai toisella :whistle: \|O Kiva nyt laittaa kissan ku.selle haisevat vaatteet vauvalle millä oli vapputorille aikomus mennä :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 11:45 huoh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 11:41 Taare kirjoitti:
valkosipulin kynsiä tontin reunoille. toinen on kissankarkoite

mistä tuota kissakarkotetta saa, ja toimiiko se vai laitanko rahani vaan hukkaan?
eläinkaupoista sekä maatalouskaupoista

Loukuttamalla. soitat kunnan löytöeläin paikkaan et teijän pihalle on ilmaantunu kissoja, ei tietoo kenen, sit jos naapurit niitä kyselee ni voit kertoa et sieltä löytyy jos eivät oo jo saaneet uutta kotia :kieh:
Itse kerran näin tehneenä

No meillä kans ongelmana toi naapurin söpöliini kisumisu.. mä olen suihkinut kissan karkoitetta ihan rankemman kautta ympäriinsä, ja ei oo kyllä tuo meidän kuisti pissalle sen jälkeen haissut :/ Tais kisu ymmärtää k.usasta muualle.

mä täällä viikolla kirjoitinkin jo, että en ole kissojen vihaaja, mutta samat säännöt pitäis päteä kissoihin kuin koiriin ettei ne sais käydä tarpeillaan toisten nurkissa.. meilläkin on hiekkalaatikko tossa pihalla ja onkin tosi mukavaa päästää sinne toi meidän 1 vuotias kun tunkee suuhunsa kaiken, myös ne kissan pökäleet :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:02 Mutteri kirjoitti:
No meillä kans ongelmana toi naapurin söpöliini kisumisu.. mä olen suihkinut kissan karkoitetta ihan rankemman kautta ympäriinsä, ja ei oo kyllä tuo meidän kuisti pissalle sen jälkeen haissut :/ Tais kisu ymmärtää k.usasta muualle.

mä täällä viikolla kirjoitinkin jo, että en ole kissojen vihaaja, mutta samat säännöt pitäis päteä kissoihin kuin koiriin ettei ne sais käydä tarpeillaan toisten nurkissa.. meilläkin on hiekkalaatikko tossa pihalla ja onkin tosi mukavaa päästää sinne toi meidän 1 vuotias kun tunkee suuhunsa kaiken, myös ne kissan pökäleet :x
kissanomistajan on huolehdittava että kissa ei tee tarpeitaan toisten pihoille. minun mielestä yksi pahin eläinrääkkääjä on ihminen joka laskee kissan vapaana pihalle, siellä on niin monta vaaratilannetta johon kissa joutuu ja saattaa joutua kärsimään vain ihmisen itsekkyyden vuoksi. ei halua pitää kissaa sisällä tai viitsi ulkoiluttaa hihnassa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:05 Taare kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:02 Mutteri kirjoitti:

kissanomistajan on huolehdittava että kissa ei tee tarpeitaan toisten pihoille. minun mielestä yksi pahin eläinrääkkääjä on ihminen joka laskee kissan vapaana pihalle, siellä on niin monta vaaratilannetta johon kissa joutuu ja saattaa joutua kärsimään vain ihmisen itsekkyyden vuoksi. ei halua pitää kissaa sisällä tai viitsi ulkoiluttaa hihnassa
Näinpä juuri!!!! Ei oo kissan vika jos omistaja ei älyy huolehtia oikealla tavalla.. ;) Eli en vihaa kissoja, vaan niitä omistajia kylläkin ehkä hippusen jotka päästää elukkansa vaeltamaan :/

Meilläkin kulkee naapurin kissat pihalla (5kappaletta) ja arvatkaa uskallanko nukuttaa vauvaa ulkona kun syntyy.

Ja alappa koko 2500 neliön tontin reunat kiertämään kissankarkotteella tai muulla vastaavalla \|O

On niitä heitetty aina pois meiän pihasta mut eipä tunnu tehoavan ja aina ajatetaan pois kun näkyy. Milloin loikoilevat takapartsilla jne. Ja tytön hiekkalaatikko pitää aina muistaa peittää pressulla etteivät sinne kuse. Talvella kusivat mein puuvajaan, ja kiva kantaa puita sit sisälle. Kerran mies on palauttanut yhden kissan kotiinsa, ja ois maininnut asiasta mutta eivät avanneet ovea.

Että näin, jotenkin noille pitäs lähtöpassit antaa!

Ja tarkennus vielä, en vihaa kissoja mutta en rakasta naapurinkissoja meiän tontilla!<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:14 potkuri85 kirjoitti:
Meillä ei ainakaan kissan karkotteista oo mitään iloa :whistle: ja varmaan ulkona vielä vähemmän kuin sisällä, mutta meidän kissat käykin vaan valjaissa pihalla...

Meilläkään ei koskaan viralliset kaupasta ostetut kissankarkotteet ole toimineet, vaan esim. appelsiininkuoret paremmin. Tosin sisätiloissa. Itte kokeiltiin kissankarkotetta mm. kun kissat repii sohvaa(oli raapimispuut ym. mutta ei auttanu), toimi n. päivän ja käsittely piti aina uusia. Äitini laittoi appelsiininkuoria kukkapöydälle kun kissa alko k.useksiin kukkapurkkiin.. :x ja toimi.

Pakko kirjottaa, kun mulla on kissa joka oli ensin kuusvuotta äitin kissana maalla ja sai kulkea vapaasti ulkona ja oleskella sisällä. Sit kisuli muutti mun luo ja siit tuli sisäkissa, kun kerrostalossa asuin. Nyt muutettiin maalle pieneen rivitaloyhteisöön ja tarkotus oli että rakennetaan sille ulkoilu tarha tohon takapihalle, mutta meillä seinä naapuri oli sitä mieltä että saa vapaana kulkea. Kävin sitten muilta naapureilta kysymässä luvan vapaana ulkoiluun ja semmonen saatiin sillä puheella että jos kissasta on ongelmaa niin ilmottavat ja sit rakennetaan sille häkki. Ite ostin hiekkalaatikolle pressun, kun tottakai kissa tekee tarpeensa sinne mihin on helpoin kaivaa :)
MUTTA vaikka kissan omistankin niin en täällä maalla tykkää siitä kun ilmaantuu näitä villikissoja joita jotkut ruokkii ja sit ne paleltuu talvella. Ymmärrän sen että jos koti kissa on irrallaan niin ei se pysy pihassa niin ku koira. Ja jos on selkeesti kesykissa niin saa vapaasti ollakin(mun puolesta), mutta selkeet villikissat kyllä päästetään paremmille metästysmaille.
Mä täällä jännityksellä oottelen millon joku naapureista valittaa kissasta... Mutta tässäkin pihassa asuu niin kutsuttu kissa vihaaja(jota en tiennyt), soitin ovikelloa ja esitin asiani, sanoi että saa kulkea vapaana, kun tulin noin reilusti esittämään asiani.
Mutta kaupunki alueella en kyllä ymmärrä vapaina liikkuvia kissoja!

miten hoidatte kun isännöitsijän kissa käypi tarpeillan meidän päädyssä.isännöitsijä heittelee tupakantumpit aidn yli .00008 olen kerännyt tumppejakin sangollisen.tonen naapuri tupakoi seinän takana sieltä tulee ummehtunut tupakanhaju enää eivät pasko lattialle.kunnasta käy siivooja 15 min keikan muutaman kerran vuodessa. kanttarellipaikoilta löytyy koiran paskoja r kannettuna ja jopa kerran rotanmyrkkypussikin enkä ole varma,vaikka isännät kantaisi vesakkomyrkkyjä marjamaille

Meillä on toiminut tavattoman hyvin semmoinen systeemi että takaoven ja etuoven läheisyydessä on jatkuvasti ladattu kuulapyssy, semmonen mikä ampuu niitä pieniä kuulia. Aina kun kissa näkyy tontilla, täräytetään mahdollisimman tarkasti persaukseen :D Ei vahingoita kissaa mutta se säikähtää ja oppii nopeasti välttelemään aluetta :D

Helekutti, toi on eläinrääkkäystä. Toivottavasti ymmärrätte hoitaa asian jatkossa jotenkin paremmin. Kissa voi tehdä äkkinäisiä liikkeitä ja muovikuula (vastaa ilmakiväärin laukausta se voima, voi pahimmillaan osua silmään ja sokeuttaa kissan) . Opetatko lapsiasikin ampumaan lemmikkieläimiä-koko perheen yhteinen huvi :( ?

Itse kävisin ensin sanomassa naapurille. Kertoisin pyykistä ja myös mahdollisesti teille koituvista kuluista ja lisätyöstä, joita naapurin kissat aiheuttavat. Nätisti siinä samalla voi ehdottaa, josko antaisivat ulkoilla omalla pihallaan vaikka valjaissa (pidennetyllä hihnalla valvottuna) tai rakentaisivat (tarvitsee rakennusluvan) kissoilleen piha-aitauksen. Samalla kyllä vinkkaisin, että jos sama meno jatkuu, tulette loukuttamaan kissat pihalta ja viemään lähimpään eläinsuojaan, josta ne voi hakea maksua vastaan. Jos ei loukuttamisestakaan ole tehoa, niin soitto poliiseille - itse käyttäisin viimeisenä keinona, silloin täytyy naapurisovun olla jo ääritiukoilla :(
Noista hajusteista ei kyllä ole tehoa varsinkin jos tontti on vähänkään isompi. Suihketta laittaisin kuistille ja rakeita, niin hajut saa nopeammin häviämään. Mutta en kyllä rupeaisi mitään hedelmien kuoria levittelemään pihamaalle. Samalla voisi laittaa sen kuuluisan foliohatun päähän :D

Yhteistyössä