Miten eroon epäilyksistä miestä kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Oon hyvin harhaluuloinen, ja syytän miestä ihan suotta. Epäilen kaikesta pienistäkin asioista heti, että hän haluaa jotain toista/on kiinnostunut toisesta tms. Haluan tietää, jos joku on hänen mielestään kaunis. Ja sitten kun hän sen sanoo, niin raivoan ja tunnen itseni täysin nollaksi jonkun bimbon vierellä. Olen ruma, ylipainoinen ja mielenkiinnoton.

Haluan olla normaali, käyttäytyä kuten kuuluukin, enkä olla tällainen. :(

Sun pitää opetella pitämään itsestäsi. Hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset eivät koe tarpeelliseksi verrata itseään muihin.

Sinuna myös sanoisin miehellesi, että jatkossa miehen ei pidä sanoa ketään kauniiksi, vaikka joutuisi valehtelemaan.

[QUOTE="suski";22955513]Sun pitää opetella pitämään itsestäsi. Hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset eivät koe tarpeelliseksi verrata itseään muihin.

Sinuna myös sanoisin miehellesi, että jatkossa miehen ei pidä sanoa ketään kauniiksi, vaikka joutuisi valehtelemaan.[/QUOTE]

Miten mä pystyn kohottamaan itsetuntoani, ja pitämään itsestäni? Tää tuntuu olevan jatkuva oravanpyörä, kun epäilen miestäni jonka jälkeen inhoan itseäni taas entistä enemmän..

[QUOTE="a p";22955529]Miten mä pystyn kohottamaan itsetuntoani, ja pitämään itsestäni? Tää tuntuu olevan jatkuva oravanpyörä, kun epäilen miestäni jonka jälkeen inhoan itseäni taas entistä enemmän..[/QUOTE]

Käy kirjastossa, aiheesta löytyy ihan hirveästi itsehoito-opuksia. Netistä löytyy myös, esim. Arvosta itseäsi! - Väestöliitto

Itsetuntoa ei tarvitse erikseen kohottaa. Se tulee itsekseen, kun pidät itsestäsi :) .

[QUOTE="a p";22955529]Miten mä pystyn kohottamaan itsetuntoani, ja pitämään itsestäni? Tää tuntuu olevan jatkuva oravanpyörä, kun epäilen miestäni jonka jälkeen inhoan itseäni taas entistä enemmän..[/QUOTE]

Tee jotain itsellesi. Jos on liikaa kiloja, laihduta, ala kuntoilemaan, ulkoilemaan. Siitä tulee hyvä mieli psyykkisestikkin! Ala olemaan mielenkiintoinen, tee asioita joista tykkäät, äläkä mieti mitä muut niistä miettivät. Tärkeintä on uskoa miestäsi, kun hän sanoo sinun olevan kaunis ja ihana, silloin sinä olet. Eikai tuommosesta valehtelisi. Jos ei tykkäisi ja rakastaisi sinua, olisi varmaan jo lähtenyt jonkun binbon mukaan. Mun mieheni sanoi tässä kerran, että lupaa että et anna itsesi ikinä tulevina vuosina kurpahtaa, jätä huolehtimatta itsestäsi. Ja otin tuon vakavasti, vaikka ehkä vähän aikaa mietin että what a fuck? Ole naisellinen, pukeudu naisellisesti. Siitä miehet tykkää :)

Tee jotain itsellesi. Jos on liikaa kiloja, laihduta, ala kuntoilemaan, ulkoilemaan. Siitä tulee hyvä mieli psyykkisestikkin! Ala olemaan mielenkiintoinen, tee asioita joista tykkäät, äläkä mieti mitä muut niistä miettivät. Tärkeintä on uskoa miestäsi, kun hän sanoo sinun olevan kaunis ja ihana, silloin sinä olet. Eikai tuommosesta valehtelisi. Jos ei tykkäisi ja rakastaisi sinua, olisi varmaan jo lähtenyt jonkun binbon mukaan. Mun mieheni sanoi tässä kerran, että lupaa että et anna itsesi ikinä tulevina vuosina kurpahtaa, jätä huolehtimatta itsestäsi. Ja otin tuon vakavasti, vaikka ehkä vähän aikaa mietin että what a fuck? Ole naisellinen, pukeudu naisellisesti. Siitä miehet tykkää :)

Käyn ulkoilemassa ja erilaisissa jumpissakin säännöllisesti. Teen myöskin asioita mistä tykkään. Silti vaan tuntuu koko ajan olevan siipi maassa, ja mietin että riitänkö miehelleni kun on olemassa paljon kauniimpia ja mielenkiintoisempiakin.
Me kyllä annetaan toistemme rupsahtaa, ei olla niinkään ulkonäkökeskeisiä, ettei sitä kestettäis puolin ja toisin. Enkä kyllä kovinkaan naisellinenkaan ole, mun mies ei taas sellaisista oikein tykkää. Kuulemma.

[QUOTE="a p";22955687]Käyn ulkoilemassa ja erilaisissa jumpissakin säännöllisesti. Teen myöskin asioita mistä tykkään. Silti vaan tuntuu koko ajan olevan siipi maassa, ja mietin että riitänkö miehelleni kun on olemassa paljon kauniimpia ja mielenkiintoisempiakin.
Me kyllä annetaan toistemme rupsahtaa, ei olla niinkään ulkonäkökeskeisiä, ettei sitä kestettäis puolin ja toisin. Enkä kyllä kovinkaan naisellinenkaan ole, mun mies ei taas sellaisista oikein tykkää. Kuulemma.[/QUOTE]

Jos mies ei tykkää naisellisuudesta, nii öö?? Tuskin miestäkään sinusta haluaisi.. Kyllä minä ymmärrän sinua, itsekin vaikka olen monien kehuma kaunis nainen, (esim. kaikki miehen kaverit kateellisia, kun miehelläni on minut) mietin että entä jos en olekkaan tarpeeksi mielenkiintoinen tai joku on paremman näköinen.. Ja varmasti onkin, mutta minut hän on itselleen valinnut. Eikä mekään mitään ulkonäkökeskeisiä olla, se on vaan plussaa muun päälle. Mies varmaan tarkoitti, että jos jättää huolehtimatta itsestä, niin tulee juuri semmoinen huono itsetuntoinen epäilevä nainen tilalle. Pointti kuitenkin varmaan se, että ulkonäöstä itsetunto EI ole kiinni. Se lähtee jostain itsestä sisältä, miten viihtyy itse itsensä kanssa..

no ekaks sun pitää lopettaa sen kyselemisen ja vertailemisen. siitä ei ole muuta ku haittaa. jos joku nainen on miehesi mielestä kaunis sun ei tarvii sitä tietää. ja tuskin sun mies kertoisi sitä ellet kyselesi.

Mä huomasin sen, että riippuu ihan mun kumppanin käytöksestä, millaiseksi mä tunnen itseni. Eli saa sinne peiliin katsoa, mutta kumppanin käytöstä voi kans vähän tarkkailla.

Mulla on ollu aina huono itsetunto. Ja TIEDÄN, että se olisi parempi jos olisin hoikempi. (nyt n. 10kg ylipainoa). Musta jotenkin tuntuu, että mahdollistan miehen vehtailun helpommin, jos en kysele tai epäile hänen tekemisiään.

[QUOTE="nnn";22955762]Minusta se on asennekysymys. Lopetat sen hölynpölyn pohtimisen ja keskityt omaan/yhteiseen elämäänne. Tommonen turha epäily on loukkaavaa :([/QUOTE]

Mikähän mun asenteessa on vikana? Haluaisin lopettaa, mutten vaan pysty. Haluan olla normaali!

Hae apua!! Jos koko ajan epäilet ja kyttäilet miestäsi niin sama se hänen on pettääkin. Tuo käyttäytymisesi on se mikä hänet muualle ajaa! Itse ainakin olisin lähtenyt lätkimään jo ajat sitten. Ei kukaan kauaa jaksa katsella kun toinen vinkuu itsesäälissään. Jos haluat lopettaa niin tee asialle jotain ja hae apua!!!

[QUOTE="vieras";22956408]Hae apua!! Jos koko ajan epäilet ja kyttäilet miestäsi niin sama se hänen on pettääkin. Tuo käyttäytymisesi on se mikä hänet muualle ajaa! Itse ainakin olisin lähtenyt lätkimään jo ajat sitten. Ei kukaan kauaa jaksa katsella kun toinen vinkuu itsesäälissään. Jos haluat lopettaa niin tee asialle jotain ja hae apua!!![/QUOTE]

Kymmenen vuotta ollaan oltu kimpassa, aluks olin vielä kauheempi, väkivaltainenkin. Ajan ja iän myötä on lieventynyt, mutta kyllä edelleen syytöksiä ja epäilyjä välillä lauon. :(

Kyllä minä ymmärrän sinua, itsekin vaikka olen monien kehuma kaunis nainen, (esim. kaikki miehen kaverit kateellisia, kun miehelläni on minut)

Oho, vai että kaikki miehen kaverit on susta kateellisia? Taitavat olla kovin ulkonäkökeskeisiä (tai nuoria )?

Eiköhän ihmisessä ole muutakin kuin ulkonäkö, mihin toinen ihastuu. Ainakin toivon niin!

Luota itseesi ja mieheesi,varsinkin jos ei ole aihetta epäillä miestäsi mistään.Itsekunnioitusta ja luottamusta,miehesi on valinnut sinut kumppaniksi.Hyväksy itsesi ja kroppasi.

[QUOTE="vieras";22958325]Luota itseesi ja mieheesi,varsinkin jos ei ole aihetta epäillä miestäsi mistään.Itsekunnioitusta ja luottamusta,miehesi on valinnut sinut kumppaniksi.Hyväksy itsesi ja kroppasi.[/QUOTE]

Kiitos, tähän pyrinkin. Tein päätöksen uutena vuotena, että nyt jos koskaan mun on laitettava itteni kuntoon. Niin fyysisesti kuin henkisestikin.