Miten eroaa vatsatauti ja "aamu"pahoinvointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
On rv 23 menossa ja oon oksennellut harvakseltaan, siis en todella edes joka viikko, mutta muutaman kerran. Nyt yöllä oksensin pari kertaa ja pitäis vielä mennä töihin, mutta mistä tiedän ettei tää oo vatsatautia, etten tartuta sitten muita?
Kun siten tas en koe tarpeelliseks aamupahoinvoinnin takia jäädä kotiin...

mulla mahataudissa on koko maha todella, todella kipeä. kiertää, kivistää ja kramppaa. raskauspahoinvoinnissa taas ei ollut muita oireita kuin ällötystä ja oksentelua, vatsaan ei koskenut.

Joo ja mulla vatsataudissa tulee oksentamisen jälkeen hetkeks parempi olo,mutta aamupahoinvoinnissa se kuvotuksen tunne ja ällöttävä olo jatkuu pitkälle iltapäivään vaikka oiskin oksentanu.

Kaikilla se on niin erilaista, mutta mun raskauspahoinvointi (jota kesti koko raskauden) oli ainakin sellaista, että vaikka sitä pönttöä halaili ja laattasi melkein sisuskalunsakin pihalle, niin se kuvotuksen tunne ei helpottanut siitä oksentamisesta huolimatta. Ja mun oksentelu oli myös useimmiten sellaista, että työnsin itse sormet kurkkuun ja oksensin koska oksennus ei lentänyt hallitsemattomasti kaaressa, kuten mulla ainakin aina vatsataudissa.

Yhteistyössä