Miten ehditte ja jaksatte..

  • Viestiketjun aloittaja kävijä
  • Ensimmäinen viesti
kävijä
Kysymys teille äideille, jotka käytte töissä ja sellaisille jotka eivät saa esim. lapsia hoitoon juuri koskaan. Onko teillä paikat kunnossa ja siistiä aina? Itsellä tuntuu, että joku kaaos aina jossain..
 
outzka
En ehdikkää,enkä jaksakkaa...eli on kaaos lähes joka päivä.Sit onneks aina kerran tai pari viikos saan jonku ihme puuskan et raivaan pahimmat sotkut pois.Mä oon vaan oppinu elää sekamelskassa ja osaan olla välittämättä siitä sillon kun laiskottaa! =)
 
uneton
Alkuperäinen kirjoittaja kävijä:
Kysymys teille äideille, jotka käytte töissä ja sellaisille jotka eivät saa esim. lapsia hoitoon juuri koskaan. Onko teillä paikat kunnossa ja siistiä aina? Itsellä tuntuu, että joku kaaos aina jossain..
Yleensä on...mutta nyt kun en ole nukkunut kunnon yöunia 4 kuukauteen,kämppä on aika räjähdyksen partaalla. Teen paljon töitä, niin ei jaksa ei ehdi. Joskus saatan nukkua jopa 2h yöllä,mutta siinä se sitten onkin. Sillä ei paljoa hurrata. No huomenna siivoan oli nukuttu tai ei.
 
Tiia
Käyn töissä ja lapset 3v.ja 5v. Yleensä aina siistä muualla paitsi lasten omissa huoneissa, joissa he saavat rakentaa leikkejään ja majojaan niin paljon kuin tahtovat. Leluja ei tuoda omista huoneista muualle ja esim.keittiön siivoan heti ruokailunpäätteeksi. Olkkari ja vanhempien makuuhuone pysyvät aina siisteinä.
 
kotiäiti
olen kotona. mies on aina poissa, tekee pitkää päivää, olen aina lasten kanssa enkä saa heitä ikinä mihinkään hoitoon. tai siis hyvin harvoin. koti on .. epäsiisti. ei likainen, mutta leluja hujan hajan. aina välillä saan puuskan ja laittelen tavarat paikoilleen mutta sitten taas ne on pitkin poikin.onneksi muillakin on samanlaista. toisilla jopa likaisempaa. meilä on sentään aika puhdasta. siivoan aina yhden nurkan kerrallaan, harvemmin koko taloa, kun on niin iso.
 
Meilläkin käy molemmat, sekä mies että minä, töissä, mutta lapsella on hoitaja kotosalla. Iltaisin tehdään perussiivot ja keittiön ja kylppärin täytyy olla puhtaita. Kamppeita sen sijaan on melkein aina jossain vähän levällään. Mä en jaksa puunata ja järjestellä koko iltaa, vaan haluan puuhailla lapsen kanssa ja liikkuakin.
 
kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Miten toi liittyy siisteyteen ettei saa lapsia koskaan hoitoon?
EIkö sillon voi siivota jos lapset on kotona?
mä miellän sen semmoseen, että kun on yksin vastuussa ihan kaikesta, koko arjen pyörittämisestä, ettei ole omaa aikaa ikinä ja ettei sen takia aika riitä tehdä ihan kaikkea, jostain pitää tinkiä.


ja tällä tarkoitan semmosta parisuhde-elämää, jossa käytännössä olet yh, vastaan KAIKESTA yksin, muttet saa sitä vapaata viikonloopua, mikä normaalsiti yh.lla on kun lapseet menee tapaamiselle.



 
yh,töissä ja ihan siistiä on..lapsella ei ole "tapaamisia" eli toooosi harvoin on poissa kotoa,ellei oteta lukuun koulussa käyntiä ja aikaa,jolloin on kavereiden kanssa ulkona/kavereilla..

ihan kiitettävän sotkun kyllä saa aamuisin yksin aikaan :snotty: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Miten toi liittyy siisteyteen ettei saa lapsia koskaan hoitoon?
EIkö sillon voi siivota jos lapset on kotona?
mä miellän sen semmoseen, että kun on yksin vastuussa ihan kaikesta, koko arjen pyörittämisestä, ettei ole omaa aikaa ikinä ja ettei sen takia aika riitä tehdä ihan kaikkea, jostain pitää tinkiä.


ja tällä tarkoitan semmosta parisuhde-elämää, jossa käytännössä olet yh, vastaan KAIKESTA yksin, muttet saa sitä vapaata viikonloopua, mikä normaalsiti yh.lla on kun lapseet menee tapaamiselle.
Mä tingin nukkumisesta tai jostain muusta, en siivoamisesta. :xmas:

En viihtyis kotona jos en pitäis huolta että täällä on siistiä.

 
Töissä en käy, mutta lapset eivät ole hoidossa koskaan, siis kaksi pienintä ainakaan. Mutta ei se estä mua pitämästä kotia peruspuhtaana, vaikkei täällä paikat kiilläkään niin viimosen päälle. Siivoilen lasten hoidon ja muun puuhailun ohessa. Jos joskus saisin vapaa-aikaa ilman lapsia, en todellakaan käyttäisi sitä siivoamiseen. Ja sittenkin kun menen töihin, ajattelin kyllä huolehtia et koti on puhdas ja suht järjestyksessä.
 

Yhteistyössä