Miten ehditte hoitaa lapsenne ja kotinne kuten kotirouvan tulee...?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No jollei se koti sit olekaan tiptop. Ja kaipaamasi työtehoa edistää se, että pitää myös huolta omasta jaksamisestaan, mm. rentoutumalla. Jokainen tarvii rentoutumista, kukaan ei voi olla kodinkone, joka käy aamusta iltaan. Ehkä eri ihmisillä on eri konstit rentoutumiseen, jollain se on tää palsta, sulla ehkä jokin muu.
 
Mies siivoo keittiötä aamupalan jäljiltä (menee iltavuoroon), lapset kattoo aamupiirrettyjä/leikkii. Normaalisti roikun netissä päiväuniaikaan ja illalla. Ulkoillaan näin kesäaikaan 3 krt päivässä ja toki lelut on leikkien ajan hujan hajan, mutta päiväunille ja yöunille mentäessä lelut tietysti siivotaan ja normi viikkosiivoukset hoituu noiden 1- ja 2-vuotiaiden kanssa jotenkuten hyvin, ja tietty päivittäin keittön siivoukset joka ruuan jälkeen ym. Hyvin siis kerkee kaiken :LOL:
 
Näinon
jos on kotona ja silti käy siivooja...Jos on kotiouvana niin kuuluu hoitaa koti ja lapset kunnolla sekä huolehtia miehenkin vaate- ja ruokahuolto. Näin sen pitäisi olla. Käsittämätöntä että nykyään kotirouvat vain lomailevat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näinon:
jos on kotona ja silti käy siivooja...Jos on kotiouvana niin kuuluu hoitaa koti ja lapset kunnolla sekä huolehtia miehenkin vaate- ja ruokahuolto. Näin sen pitäisi olla. Käsittämätöntä että nykyään kotirouvat vain lomailevat.
No eikös kotirouvilla juuri käykin siivooja, kotiäideillä ei välttämättä ;)
 
No tarviikko kaikki olla tiptopkunnossa? ei meillä ainakaan kodin siisteys oo nro1. Toki perussiistiä meillä on, mutta en mä joka pölyhiukkasen perässä juokse. Perussiisteyden saa ylläpidettyä vähemälläki vaivalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näinon:
jos on kotona ja silti käy siivooja...Jos on kotiouvana niin kuuluu hoitaa koti ja lapset kunnolla sekä huolehtia miehenkin vaate- ja ruokahuolto. Näin sen pitäisi olla. Käsittämätöntä että nykyään kotirouvat vain lomailevat.
Eli koska itse olen koko kesän ollut töissä ja mies kotona lasten kanssa niin tällä perusteella saan vapautuksen kaikista kotitöistä ja miehen kuuluu vielä passata minua, laittaa ruuat ja viikata vaatteeni valmiiksi? :xmas: Täytyykin muistaa kertoa miehelle!

Ja tällä hetkellä voin hyvällä omalla tunnolla istua rauhassa aamupalapöydässä surffailemassa kun lapset on viety päiväkotiin ja iltavuoro odottaa. Miestä taas voisi ruveta sättimään kun noin "kotirouvana" menee viemään lapset hoitoon kuukauden loman päätteeksi ja itse sitten auttamaan kaveriaan remontissa. Kaikenlaisille isille sitä lapsia annetaankin...

Muoks. niin ja kotikaan ei ole ihan tiptop-kunnossa, pitää vissiin huomauttaa siitäkin miehelle.
 
jotain tasoa tähän provoiluun, kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja Näinon:
jos on kotona ja silti käy siivooja...Jos on kotiouvana niin kuuluu hoitaa koti ja lapset kunnolla sekä huolehtia miehenkin vaate- ja ruokahuolto. Näin sen pitäisi olla. Käsittämätöntä että nykyään kotirouvat vain lomailevat.
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäinON:
Alkuperäinen kirjoittaja Moet:
Miehen avulla;)
Jos mies on töissä ja itse olet pitkät päivät kotona niin mielestäni on aika törkeää vaatia mieheltä apuja. Tuohan hän sentään rahaa taloon ja tekee töitä.
Täytyy muistaa tämäkin. Ehkä jätän sittenkin nuo pyykit pesemättä kun ne kerta kuuluvat miehen hommiin ja sitä olisi törkeää minulta vaatia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Näinon:
jos on kotona ja silti käy siivooja...Jos on kotiouvana niin kuuluu hoitaa koti ja lapset kunnolla sekä huolehtia miehenkin vaate- ja ruokahuolto. Näin sen pitäisi olla. Käsittämätöntä että nykyään kotirouvat vain lomailevat.
Eli koska itse olen koko kesän ollut töissä ja mies kotona lasten kanssa niin tällä perusteella saan vapautuksen kaikista kotitöistä ja miehen kuuluu vielä passata minua, laittaa ruuat ja viikata vaatteeni valmiiksi? :xmas: Täytyykin muistaa kertoa miehelle!

Ja tällä hetkellä voin hyvällä omalla tunnolla istua rauhassa aamupalapöydässä surffailemassa kun lapset on viety päiväkotiin ja iltavuoro odottaa. Miestä taas voisi ruveta sättimään kun noin "kotirouvana" menee viemään lapset hoitoon kuukauden loman päätteeksi ja itse sitten auttamaan kaveriaan remontissa. Kaikenlaisille isille sitä lapsia annetaankin...

Muoks. niin ja kotikaan ei ole ihan tiptop-kunnossa, pitää vissiin huomauttaa siitäkin miehelle.
:LOL:

 
kahden äippä
Kunnon kotirouva... :xmas:

Ihan hyvin, tosin en mä netissä ihan hirveitä aikoja vietäkään. Aamulla käyn koneella kun aamupalat on tarjoiltu ja sitten saatan käydä kun muksut on päikkäreillä. Kyllä tuolla nytkin pesukone jo hyrrää ja muksut katsovat aamun lempiohjelmansa nauhalta jonka jälkeen aletaan lähteä ulos.

Mutta on se mukavaa kun joku jaksaa olla meidän kodinhoidosta noinkin huolissaan... ;)
 
vieras
No tämä "kotirouva" käy töissä 5pvä vkossa ja 8h päivässä... Siltikin kotimme on siisti, AINA! Lapsia on 2; 5v ja 2v. Pyykinpesu ja siivoukset hoidan iltaisin kun lapset nukkumassa ja jonkun verran siistimme paikkoja lasten kanssa. Mies auttaa myös. Siivoojaa meillä EI käy eikä tule!
 
se sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tämä "kotirouva" käy töissä 5pvä vkossa ja 8h päivässä... Siltikin kotimme on siisti, AINA! Lapsia on 2; 5v ja 2v. Pyykinpesu ja siivoukset hoidan iltaisin kun lapset nukkumassa ja jonkun verran siistimme paikkoja lasten kanssa. Mies auttaa myös. Siivoojaa meillä EI käy eikä tule!
Niin ja netissä roikun sitte töitteni ohella, en koskaan kotona!
 

Yhteistyössä