Miten edullisesti olet saanut talvivaatteet lapsillesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anne"

Vieras
Meidän talvivaatteet:
- uusi Reimatec-toppahaalari 70 eur
- Footi-talvikengät käytettynä kirpparilta (erittäin hyväkuntoiset) 7 eur
- fleecehattu (kirpparilta) 3 eur
- hanskat (alesta keväällä) 5 eur
- Kivat-villapuku kirpparilta 8 eur (kuin uusi)
- kauluri HM (ale) 1 eur

- Name It-toppatakki kirpparilta 1 eur
- Ciraf-toppahousut alesta 7 eur
- villahousut kirpparilta (uudet) 3,50 eur
- fleecetakki kirpparilta 6 eur
- hanskat alesta 6 eur
- hattu HM (ale) 1 eur

- Lassien G-toppahaalari alennusten alesta 17,50 eur
- Cirafin toppapuku kirpparilta 12,50 eur
- kirpparilta ja HM alesta hattuja 1-3 eur/kpl
- toppahanskoja alesta 5-8 eur/kpl
- villapuku kirpparilta (ihana) 12 eur
- fleeceasu kirpparilta 3,50 eur
- Superfit-kengät kirpparilta 6 eur, Kuomat 4 eur, lämminvuoriset saappaat 4 eur
HALVALLA PÄÄSTÄÄN :-)) Ja neiti on ihan nätisti puettu!!

5 v pojalle H&M toppahaalari 7 € (joku superhyper-löytörekki), Icepeakin takki 30 € (ovh. 99,95).

Ja 7 v tytölle on myös Icepeakin toppatakki, jonka ovh on 99,95, ostettu 30 eurolla.

Lisäksi on määrittelemätön määrä isovanhempien ostamia, kirppikseltä ostettuja ja viime talvelta jääneitä yhä mahtuvia takkeja, housuja, hattuja, hanskoja.

Huutonetistä ihana ulkovaatepaketti 80 eur (siinä on kaikki ja se on ihana). Väreinä v.pun harmaa ja merkkipaketti. Mukana siis haalari tykötarpeineen ja sitten vielä hienostelutakki, johon myös pipo ja hanskat. Sitten meillä on alkutalveen naapurilta saatu kakkoshaalari ja jotkut kengän retkut... näistä maksoin keksipaketin!

Meillä on melkein kaikki kirpputorilta, ainoastaan hanskat, muutama hattu, yhdet saappaat ja yleensäkin housut olen ostellut alesta, koska hanskat ja housut on kirpparilla huonokuntoisia... ostin yhden ihanan näköisen haalarin (jossa polvessa reikä) kolmella eurolla kirpputorilta ja tein hauskat paikat pukuun. Naapuri olisi halunnut ostaa puvun 15 eurolla, mutta en malttanut. Meillä on mennyt kaiken kaikkiaan kahteen talvivaatekertaan arviolta alle 50 eur. Ei paha minun mielestäni!

Popin takki ja housut 180e
Reima Pipo 7e
Kivat villapuku 40e
Viking 66e
Kuomat 35e
Reima Fleece 24e

Muut viime talvelta

Pikkuveljelle kaikki isoveljen vanhat menee:
2 toppapukua: Reimatec ja Ticket
Villapuku, en muista merkkiä
Lakki, Lassie tms.

Ai niin, nämä ostin:
Ruskovillan villasukat 10e
Reimatecin kinttaat 17e ()
Reiman kinttaat (10e)

Haluan ostaa kaikki toisiinsa sopiviksi. Lapsella on kaksi ulkovaatekertaa talveksi ja harkitsen kolmannen ostamista. Arvioisin kaiken maksaneen kenkineen n.300 eur eli alle 1 000 eur :-)) Meillä on rahaa. Näyttää pääsevän kirpputoreilla halvalla. Itsekin myyn vaatteet huuto.netissä eteenpäin ja saan noin 30-60 % takaisin maksamastani hinnasta.

Esikoiselle uudenveroinen Lassie G-tech-toppapuku (housut & takki) 8 euroa kirpparilta, lisäksi ostin alesta Luhdan vettäpitävät toppahousut 10 eurolla; kuopukselle menee viime vuonna kirpparilta ostettu Remu Travallen toppis, siitä maksoin muistaakseni pari kymppiä koska oli uusi. Pipoja, hanskoja, villasukkia, kaulureita yms. on kertynyt kirpparilta, kavereilta, ihan kaupasta ja mummujen mukana paljon, en osaa niille laittaa hintaa.

Esikoisen Viking Gore Texit maksoivat uutena 34,90€, kuopus pärjäilee kirppari-kumppareilla ja esikoisen vanhoilla Kuomilla. Lisäksi ostin hänelle nauhalliset hienostelukengät kirpparilta, 5 euroa.

Meillä on leikki-ikäisillä tarve useammilla toppavaatteille talvella. Esikoisella kaksi toppista ja kahdet housut, keskimmäisellä toppahaalari sekä takki-housu yhdistelmä. Keskimmäisellä (tyttö) myös hienostelutakki. Taitaa kuopuksella olla kaksi toppahaalaria sekä takki-housuyhdistelmä (kauppareissuille ja kyläilykäynteihin). En ymmärrä pärjäänkö joku leikki-ikäinen vain yhdellä ulkovaatteella koko talven? Onko tällaisia paikalla? "Siististi" ulkona leikkivä lapsi vai mikä on salaisuus?? Nämä useammat toppavaatteet vievät paljon tilaa eteisessä... meillä pienet tilat niin olisi helpompaa kun vaatetta olisi vähemmän, mutta nämä ovat kyllä tarpeellisia

Pojalle
- Ciraf 2-osainen puku, alesta 11e.
- Ellokselta aqua control haalari, -50% koodilla 30e
- Varahaalariksi KappAhl proxtec haalari kirpparilta, 15e.
- Kengät prismasta -70% alennuksella, 8e.

Tytölle
- Lassien haalari, alesta 15e.
- Lassien 2-osainen, alesta 15e.
- KappAhl haalari, alesta 9e.
- Kengät prismasta alesta, 7e
- Nokian talvikengät alesta, 10e.

Kaikki uutena paitsi pojalle päiväkotiin varahaalari. Päällysvaatteet tuli maksaa siis 95e / 6 pukua. Kengät 25e.

Pojalle
- Ciraf 2-osainen puku, alesta 11e.
- Ellokselta aqua control haalari, -50% koodilla 30e
- Varahaalariksi KappAhl proxtec haalari kirpparilta, 15e.
- Kengät prismasta -70% alennuksella, 8e.

Tytölle
- Lassien haalari, alesta 15e.
- Lassien 2-osainen, alesta 15e.
- KappAhl haalari, alesta 9e.
- Kengät prismasta alesta, 7e
- Nokian talvikengät alesta, 10e.

Kaikki uutena paitsi pojalle päiväkotiin varahaalari. Päällysvaatteet tuli maksaa siis 95e / 6 pukua. Kengät 25e.

'sinä olet tehnyt kyllä hyviä löytöjä. Minkä kokoisia ovat vaatteet? Itse löydän tuohon hintaan alesta vain alle 86 senttisiä vaatteita.

Meillä on vain yksi toppa-asu kolmivuotiaalle. Siihen yhdet kengät ja yhdet villavaatteet. Muutama hattu ja useammat hanskat sentään löytyy. Ei kaikilla ole rahaa enempään.

Reima Kiddo toppahaalari 8,5€ kirppikseltä. Untuvatakki 4€ kirppikseltä. Mustat toppahousut Prismasta 9,95€. Viime talven toppahanskat menee vielä. Paksu kypäräpipo muistaakseni 11€. Viking Goret 8,5€ kirppikseltä, Kuomat 5€ kirppikseltä.

Toppapuku huuto.netistä 22e
talvikengät 49e
hatun teen itse
hanskat osti mun äiti
joku villapuku pitäisi kai vielä hommata

Toppapuku huuto.netistä 18e
talvikengät 49e
hatun teen tällekin itse
hanskat osti mun äiti
isomman vanha villapuku menee

Anoppi osti ikivanhan äp:n haalarin eurolla meille kirpparilta :D Mun pikkusiskolla oli lähes samanlainen 90-luvun lopussa, mutta tuo vaikuttaa vielä vanhemmalta. Sama kuosi mutta eri värit ja hupussa eri malli... Tuo oli siis meille ilmainen, ja käytetään sitä meidän 10-kuisella navettahaalarina silloin kun hän on mun mukana navetassa.

Muuhun käyttöön ollaan ostettu tällaiset:
Remun haalari 80e tai jotain sinne päin?
Name it villapuku 36 euroa?
Kirpparilta jotkut käyttämättömän näköiset gore-kengät 3,5e
lapasia ja villasukkia mummolta
Rukkaset ja pari hattua kaupasta, kaikki yhteensä varmaan 40e
"Kauppatakiksi" kirpparilta uudenveroinen, ihana toppatakki 15e

Vielä tartteis kaulurin ja jonkun paksun kypärähatun. Kirpparilta olen koittanut etsiä ihan kaikkea, mutta ei ole ollut tarjolla mitään.

Esikoisella:

Siistimpi toppatakki+hattu+lapaset prismasta n.50e+ ellokselta toppahousut alesta 17,90
Kakkospuvuksi icepeakin 2-osainen puku kirppikseltä 4e.
Hanskoja,hattuja ym.. on vielä viime talvelta ja kengät vielä ostamatta.

Kuopuksella:

Ellokselta toppapuku 39e, Viking goretexit uutena huutiksesta 35e, Lassien toppahanskat alesta 5e
Kakkospuvuksi Reimatecin toppapuku huutiksesta 30e.

Mä löysin kaulurin keskikesällä kirpparilta lapselle (1 eur) ja onkin ollut hyvä. Muut talvivaatteet on löytyny joko keväällä tai alkusyksystä (!) siis alesta tai kirpparilta. Hinnat seuraavat:

- toppatakki KappAhl 6 eur ja Remu-toppahousut 6 eur
- Cirafin toppahousut alesta 8 eur ja NameIt-toppatakki kirpparilta 6 eur
- Reimatec-haalari puolen hinnan alesta 70 eur

- tytölle Lassien toppahaalari 17,50 eur (uutena)
- Lassien toppatakki ja housut 27,50 eur (uutena)
- hienostelutakki kirpparilta 10 eur

Lapsella taitaa olla sellaisia perusale-kamppeita tänä vuonna, erityisen halpaa tuskin löytyy. En kyllä enää tarkalleen muista, mitä ne kaikki maksoivat, aleprosentit korkeintaan.

Viime vuonna käytössä jo olleet Molon sateenkaaritakki lähti -15% alella mukaan eli noin 105e ja Legon toppahousut -50% eli noin 30e. Ticketin toppapuku -50% eli 110e ja Cupcaken puku -30% eli noin 140e. Varalle Rasavilin corduratoppahousut -50% eli jotain 35e. Yhteensä näemmä 420e. No onneksi osa on käytössä toista vuotta ja jos hyvä onni on myötä niin niistä saa takaisin kirpparilla myydessä yli 200e.

Asusteista kaikki Kivat-kypärät (5kpl) on kyllä menossa vähintään toista talvea päässä, Tintun myssy varmaan kolmatta. Taisin ostaa Molon kintaat pienellä alella (30% ) mutta olisikohan kaikki loput viimevuotisia. Hanskat on kyllä tarkistamatta täksi vuodeksi vielä. Ruskovillan haalari ja paita-housuyhdistelmä oli mielestäni löytö aikoinaan, kun ne löytyivät 30% alessa ja ovat nyt toista vuotta päällä.

Kengistä yhdet viime vuotiset talvikengät menevät vielä ja toiset ovat ostamatta.

Yhteistyössä