Miten auto ostetaan ilman lainaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen lähiaikoina suunnitellut vaihtavani autoa, olen uudempaan säästänyt jo vuosia. Ennen olen aina maksanut 5 vuodessa auton, mutta nyt päätin että ostan ns. käteisellä koska korkeat kulut noissa lainoissa. Jotain 10 000 euroa olen säästänyt tätä varten, mutta sitten tajusinkin että mites autoliikkeet suhtautuu. Miten tuollainen summa maksetaan? Onko tilisiirto ok vai mitä tehdään?

Muistan nimittäin että yksi tuttavani osti auton ja kertoi että oli ongelmia vaikka väliä oli vaan 3000 € Onks tietoo...

Mielellään tuputtavat tosiaan noita lainoja
 
vierailija
Olen lähiaikoina suunnitellut vaihtavani autoa, olen uudempaan säästänyt jo vuosia. Ennen olen aina maksanut 5 vuodessa auton, mutta nyt päätin että ostan ns. käteisellä koska korkeat kulut noissa lainoissa. Jotain 10 000 euroa olen säästänyt tätä varten, mutta sitten tajusinkin että mites autoliikkeet suhtautuu. Miten tuollainen summa maksetaan? Onko tilisiirto ok vai mitä tehdään?

Muistan nimittäin että yksi tuttavani osti auton ja kertoi että oli ongelmia vaikka väliä oli vaan 3000 € Onks tietoo...

Mielellään tuputtavat tosiaan noita lainoja
Maksu onnistuu helposti pankkikortilla. Muista etukäteen nostaa tilapäisesti maksuraja riittävän korkeaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Olen ostanut kaksi noin kymppitonnin autoa autoliikkeeltä siten, että paperit tehdään valmiiksi ja saman tien kun ajan auton kotiin, olen tehnyt kotona tilisiirron pankista. Nämä ovat siis olleet aikaa kun tilisiirtoja pystyi tekemään vain tietokoneella kotona eikä mitenkään kännykällä. Ei mitään ongelmia.
 
r0s
Eihän se ongelma ole, kunhan et yritä käteisellä, siis seteleillä, maksaa.

Oothan sä voinut saada vaikka omasta pankistasi lainan autoa varten, Hittoako se myyjälle kuuluu.
Itse maksoin vimeksi käsirahan osuuden , kuusi tonnia luottokortilla kun en ollut hoksannut muokata käteiskorttini päivittäistä nostorajaa kahta tonnia suuremmaksi.
 
vierailija
Ihan antavat sinulle siitä laskun mukaan. Ei siinä sen kummempaa. Jos on sovittu, että summa maksetaan heti, niin sitten vain eräpäivä on tänään tai viimeistään huomenna. Isoissa siirroissa kannattaa varautua siihen, että tulee vielä joku tekstarivarmistus. Omalla kohdallani oli ongelma, että kännykkänumero oli pankilla vanha. Sitä ei sitten voinutkaan enää pankin sulkeuduttua päivittää uudeksi ja heti vahvistaa sillä numerolla. Eli maksuaikaa laskulle kannattaa olla sen verran, että jos joudut olla sen yhteydessä pankkiin, niin se ei ole ongelma.
 
vierailija
Kysy sieltä liikkeestä millä makauvälineellä onnistuu. Kyllä me just ihan käteisellä auto ostettiin. Korttikin olis käynyt. Se ole kun säätää kortin maksu rajaa siks ajaks korkeemmalle.
 

Yhteistyössä