Miten antaa anteeksi miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastakin vieraampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastakin vieraampi

Vieras
Eli eilen mieheni päästi lapsemme tekemään valvomatta jotain todella vaarallista, josta olisi pahimmillaan voinut seurata vaikka mitä. Selvisimme kuitenkin säikähdyksellä. Siinä tilanteessa kutsuin miestä idiootiksi, mutta enempää en ole miestä haukkunut (ja hän haukkui minut kyllä sitten tästä sanastani). Myöhemmin illalla tästä asiasta puhuttiin ja totesin, että miehen syytähän se oli, johon mies kovasti vastasi ettei hän ole syyllinen. Varmasti itsekin pelästyi tilannetta enkä koe hedelmälliseksi tästä asiasta jankuttaa hänelle.

Mutta olen edelleen niin vihainen. Ajatuskin siitä, mitä olisi voinut käydä, niin tuskan hiki tulee vieläkin otsalle. Pelästyin niin kauheasti. En ole koskaan pelästynyt niin pahoin kuin eilen, kun tilanteen huomasin. Se tunne on jotain sanoinkuvaamatonta.

Näin kun mies ei ole kotona, oloni ihan hyvä. Mutta kun vain näenkin miehenkin, niin raivostun uudelleen. Miten tästä pääsee yli?

Vahinkoja sattuu, sen takia en hänelle asiasta jauhakaan, silti oloni niin vihainen. Jos minulle olisi käynyt niin, myöntäisin vikani ja kärsisin hirveistä tunnontuskista.

Pahimmillaan lapsi olisi voinut vaikka kuolla, tosin se olisi vaatinut runsaasti epäonnea. Mutta isä jätti lapsen valvomatta kokonaan annettuaan ensin luvan tähän äärettömän typerään tekoon. Ikää lapsella siis 3 vuotta, joten hänen ei voida olettaa ymmärtävänsä.

Nayttais minusta ,etta olet miehellesi vihainen , ja syysta kylla jos oikee ymmarsin. anteeksi pyytamminen ja -antaminen on hiukan valttamattomyys. Jos miehesi anteeksi pyytaa se on hanelle anteeksi annettu sanoitpa sina mita tahansa. tama on sama asia myos, jos sina pyydat anteeksi, se on sinulle anteeksi annettu sanoipa miehesi mitavain. asin unohtaminen on eriasia. meidan kaikkien taytyis oppia antaan anteeksi toisillemme pyydettiin sita tai ei. kaikkia vaaritekoja ja loukkaksia eiole valttamatonta eika aina ehka viisastakaan heti unohtaa . sehan olis ehka masokistista unohtaa loukkakset ja asettaa itsesa altiiksi uusille loukkauksille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin kerro nyt mitä poika sai luvan tehdä niin pohditaan yhdessä oliko se nyt oikeasti niin vaarallista....

Kyseessä tyttö ja isä siis päästi tytön valvomatta autotielle (tai tienreunaan) etsimään minua. Itse olin siis ulkona ja lapsen piti olla omalla pihalla isänsä kanssa. Tyttö halusi löytää minut ja lähti etsimään saatuaan isältä luvan. Isä ei yhtään seurannut mihin lapsi meni (myönsi tämä itse). Minä palasin pihalle eikä tyttöä näy missään. Isä kysyi eikö lapsi olekaan kanssani. Siitä etsimään lasta, joka löytyi viidessä minuutissa autotien reunalta. Lapsi hyppeli iloisena tienreunalla ja käveli kotoa pois päin, kun ei ollut löytänyt minua.

Minusta aika vaarallista ja se hetki kun tajusin ettei meillä ole aavistustakaan missä lapsi on...

Yhteistyössä