miten alottaa?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti-alokas85
  • Ensimmäinen viesti
Äiti-alokas85
La ois kohta puoleen ja oon tässä nyt enemmän ja enemmän alkanu miettimään miten voisin aloittaa laihdutuksen/kiinteytyksen sitten synnytyksen jälkeen.. En vielä tiedä onko edessä sektio vai norm. synnytys. Olen luvannut itselleni että kuntoon pääsen nopeasti, mutta toivottavasti tämä ei ole tyhjä lupaus :) :) Ennen raskautta olin aika hoikka koska lenkkeilin ja kävin salilla. Nyt on tullut 17 kiloa painoa raskauden aikana. Syönyt olen aina milloin ja mitä vaan. Voisikohan joku näiden tietojen pohjalta vähän valistaa minua kannattavista keinoista??
 
d-ella
Mulla ainakin tepsi kun neiti syntyi niin ihan unohdin syödä. Mikä ei nyt kovin hyvä vissiin oo imetyken kannalta mut kumminkin. Soin n. aamupalan ja illalla kahdeksan aikaan seuraavaksi. Painoa tuli reilut 20kg ja putosi "ihan itsestään" parissa kuukaudessa. Ei sitä sitten enää jaksanut ajatella syömistä kun piti hoitaa vauvaa :) :) TAi sitten vaan jätät kaikki ylimääräiset napsimiset pois syöt vaan aamu- iltapalat ja kunnon ruuat kyllä se siitä tippuu ja imettäminen (?) laihduttaa... :saint:
 
No ensinnäkin, synnytyksen jälkeen (huolimatta siitä, onko se sektio vai normaali) täytyy odottaa jälkitarkastukseen ennen kuin liikuntaa voi aloittaa. Itse aloittelin liikunnan pikkuhiljaa vaunujen kanssa lenkkeillen, joka päivä kävin vähintään puolen tunnin rauhallisen kävelylenkin ja siitä sitten pikku hiljaa kovensin vauhtia ja lenkin pituutta. Imetys auttaa kiloja karistettaessa eli siitäkin syystä kannattaa yrittää imettää mahdollisimman pitkään. Koska aikaa ei jää pienen vauvan kanssa (yleensä) saleilla käynteihin tms, vuokrasin jumppavideoita kirjastosta ja jumppasin kotona vauvan päiväunien aikaan oman jaksamisen mukaan. Nyt kun lapseni on isompi (1-v) olen aloittanut salilla käymisen normaaliin tapaan. Lantionpohjanlihaksia suosittelen jumppaamaan ihan alusta asti !(synnärillä antavat ohjeet) Tässäpä nyt muutama vinkki. Kannattaa varautua siihen, että tulokset eivät synny yhdessä yössä pienen vauvan kanssa, mutta hiljaa hyvä tulee. Onnea synnytykseen ja ihania hetkiä tulokkaan kanssa =)
 

Yhteistyössä