Miten aloittaa sijoittaminen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rahastoihin olen sijoitellut, kannattaa tutustua ns passiivisiin indeksirahastoihin. Nyt on tosin osakkeiden hinnat aika korkealla mutta eipä korkoihinkaan viitsi sijoittaa tässä tilanteessa. Voittoa on toistaiseksi tullut reilusti, olen varautunut siihen että jossain vaiheessa rahastojen arvo dippaa alaspäinkin mutta kyllä ne sieltä taas nouseekin. Eli pitkällä tähtäimellä eläkeikää varten sijoitan. Avainsana on hajautus, jos ostaa kaikilla rahoilla yhtä osaketta niin siinä voi käydä ohraisesti...
 
Moi! Sijoittaa voi tosi monella tapaa, mutta aloittaisin sinuna ehkä noilla rahastoilla, eli pankkiin vaan yhteyttä ja sopisitte esimerkiksi kuukausittain rahastoon siirtyvän summan ja jos haluat laittaa alkupääomaa niin se tietysti. Jos on mahdollista, myös asuntosijoittaminen on nyt aika hyvällä mallilla, itse ostimme muutama vuosi sitten vanhan asunnon, remontoimme täysin, ja nyt kun tulee 2v täyteen ja myynti on mahdollinen, uskoisin tekeväni tällä noin. 40t voittoa. Toki tämän asunnon kanssa meillä kävi tosi hyvä tuuri, ja saimme tämän ihan puoli-ilmaiseksi. Tuohon 40t en ole laskenut remonttikuluja (n. 10t e, enkä putkiremonttia n. 9t e). Tsemppiä!! Pankin puheille nyt siis :)!! Ja noi rahastojutut on yleensä n. 3v kestäviä, itellä ihan pienetkin summat siellä kasvaneet vuosien varrella :)
 
Nordnetin Superrahasto Suomi on kuluton rahasto ja paras vaihtoehto aloittelevalle sijoittajalle.

https://www.nordnet.fi/kampanjat/kaupankaynti/top-listat.html#rahastot
 

Yhteistyössä