Miten ajattelette te, jotka ette aio äänestää persuja ensi vaaleissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Te suvakit olette ristiriitaisia. Toisaalta kannatatte pakkoruotsia, toisaalta taas ette haluaisi persujen osaavan pakkoruotsia, koska on ikävä kuulla totuutta monikulttuurin ihanuudesta.
Siis jokainen kunnon persu osaa pakkoruotsia? Ilman tätä "maailman turhinta" kieltähän persu ei kykene omaksumaan ruotsidemokraattien propagandaa joka on keskeinen lähdeaineisto heidän omassa öyhötyksessään, eikun anteeksi poliittisessa vaikuttamisessaan.

Aikoinaan Neuvostoliitossa vain puolueen luotetut ihmiset saivat opiskella vieraita kieliä, jotta kansan enemmistö ei vain saisi selville millaista muualla maailmassa on. Sama käytäntö sopisi hyvin Suomeenkin.

Kunhan perseilen ja haluan nähdä kun maailma palaa
Tämä on varsinkin monelle nuorelle miehelle ihan validi lähtökohta. Itse koin jossain vaiheessa pienimuotoisen valaistumisen kun tajusin, että en todellakaan olisi valmis puolustamaan Suomea koska en koe tätä maata enää omakseni. Aikaisemmin olin kovin maanpuolustushenkinen. En kuitenkaan ole alkanut miksikään hipiksi eli en toivo rauhaa ja rakkautta. Päinvastoin uskon, että pieni maailmansota tekisi hyvää. Itse vain haluaisin katsella sitä televisiosta jossain muualla.

Näin ajattelen siis minä, joka en äänestä persuja enkä mitään muutakaan puoluetta.

• Tykkää
Reactions: Zariza
En ole syytä uskoa, että pakolaiset eivät palaisi kotimaahansa, jos olosuhteet siellä paranisivat. Venäjä tekee nyt suurta jälleenrakennustyötä Syyriassa, ja vakuuttaa, että kaikki pakolaiset pääsevät pian palaamaan kotimaahansa takaisin. Sitä odotellessa.
Tämä aika hyvin vastaa kysymykseen "miten ajattelee ihminen, joka ei äänestä persuja". Harmi vaan, että ajatus ei perustu tosiasioihin. Ei maahanmuuttajilla ole intressiä lähteä takaisin eivätkä he ole koskaan ennenkään lähteneet. Ei Suomesta eikä muistakaan maista. Turvapaikkajärjestelmää käytetään siirtolaisuuden kanavana eikä näillä pakolaisilla ole tarkoituksena hakea tilapäistä turvaa, vaan muuttaa parempaan maahan elämään. Eikä valtionkaan intressissä ole palauttaa pakolaisia. Heistähän aletaan heti puhua maahanmuuttajina eikä missään käytetä sellaista retoriikkaa, että kyseessä olisi tilapäinen asia.

Suvakeilla ei ole minkäänlaista perustelua mielipiteilleen ja siksi he joutuvat pilaamaan keskustelun syyllistymällä ad hominem argumenttivirheisiin.
Huomasin saman kun jaksoin tänne asti selata. Mutta jokaisen kannattaisi muistaa, että keskustelun pilaaminen onnistuu vain silloin kun muut osallistujat sallivat sen ja vastailevat sen sijaan, että yksinkertaisesti ohittaisivat asiattomat kommentit.

Tämä on varsinkin monelle nuorelle miehelle ihan validi lähtökohta. Itse koin jossain vaiheessa pienimuotoisen valaistumisen kun tajusin, että en todellakaan olisi valmis puolustamaan Suomea koska en koe tätä maata enää omakseni. Aikaisemmin olin kovin maanpuolustushenkinen. En kuitenkaan ole alkanut miksikään hipiksi eli en toivo rauhaa ja rakkautta. Päinvastoin uskon, että pieni maailmansota tekisi hyvää. Itse vain haluaisin katsella sitä televisiosta jossain muualla.

Näin ajattelen siis minä, joka en äänestä persuja enkä mitään muutakaan puoluetta.
Samat fiilikset minulla. Miksi ihmeessä tapattaisin itseni jos venäläiset hyökkäisivät Suomeen, puolustaakseni minulle vittuilevia suvakkeja?

Siniset ja Perussuomalaiset eivät aja samaa politiikkaa.

Niinkö? Heidän ero johtui vaan siitä, että Soinia potutti kun hänet halvattiin toiminnasta täysin, ja sitten ne ne muut ns. muut uusista sinisistä halusivat olla edelleen ministereitä = Kateus, Ahneus. Demokraattisessä maailmassa juuri heidän juuri olisi pitänyt poistua ministerin viroista,koska hallituspaikan sai aikoinaan puolue "Persus :D" eikä yksittäiset hopot.

Suomi osana Venäjää: ei autoveroja, ei bensaveroja, todella matala tulovero, rikollisille kunnn rangaistukset, suvakit joutuisivat pitämään turpansa kiinni, nuorten miesten ei tarvitsisi käydä armeijaa.

Kyllä nuoret miehet joutuvat käymään armeijan, mutta armeija in 1 vuotinen, ennen oli 2v. Ja halutessaan he voivat suorittaa ns. kevyemmän sivarin, jonka pituus on kuitenkin pidempi, muistaakseni 2v.

Vain kymmenisen prosenttia venäläisistä miehistä käy nykyään armeijan.

Tarkoitat, että menevät sivareiksi? EI ihan noin.
On niitä, jotka eivät ehdi käydä armeijaa, huom! eivät ehdi, ovat ainoastaan yliopisto-opikskelijat, jotka valmistumisensa jälkeen jatkavat tekee lisensiaattityötä. He saavat helpotuksia ja mahdollisuuden ohittaa armeijan.

Yhteistyössä