Miten aikuinen voi juoda maitoa 1l päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta junttimeininkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tilaatteko ravintolassakin maitoa ruoan kanssa? tulee ihan raksamiehet mieleen (jotka toki kuluttaakin ja tarvitsevat proteiinia.).

Tulee raksamiehet mieleen, tälle repesin. :laugh: :laugh:
Mä en ole koskaan ravintolassa nähnyt miestä , joka juo ruuan kanssa maitoa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tilaatteko ravintolassakin maitoa ruoan kanssa? tulee ihan raksamiehet mieleen (jotka toki kuluttaakin ja tarvitsevat proteiinia.).

Aika usein mies niin tekeekin.
Meillä on maito ruoka juomana niin aikuisilla kuin lapsillakin.

Itse ravintolassa juon vettä tai viiniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Jos ollaan ulkona syömässä, otetaan yleensä ruuan kanssa vettä tai kolaa johtuen siitä, että se maito maistuu ravintoloissa aina jotenkin omituiselle :x .

Tää on se syy miksen minäkään juo ravintolassa maitoa, eikä juo meidän lapsetkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Helposti ja se on terveellinen ruokajuoma.Vesi on pahaa ruoan kanssa.

Miksi se on terveellinen?

Otetaan esimerkiksi 40-vuotias mies, syö sekaruokaa eli tyypillisesti paljon proteiinia sisältävää ruokaa (kuten monet suomalaiset miehet ja naiset) ja syö mm. jugurtteja ja juustoa leivän päällä.

Miksi on terveellisyysnäkökulmasta vedettävä sitä maitoa jopa litra päivässä? Mitä elintärkeää se mies siitä maidosta saa?

Pohjoimaalaisten pitää juoda maitoa koska me ei saada kalsiunia maaperästä kasvisten mukana toisin kuin suurimmassa osassa muuta maailmaa. Minulla menee helposti parikin litraa maitoa päivässä, kevytmaitoa vieläpä ja joka kerta vauvan neuvola käynnillä terkkari muistaa kysyä että muistaahan se äitikin syödä, joten ei todellakaan lihota.

Mutta ap ei sinun ole pakko juoda maitoa. Syö ihan rauhassa kalsiumtapletteja (joista muuten kalsium imeytyy kehoon paljon huonommin kuin ravinnosta). jännä muuten että usein ne aikuiset jotka ei voi juoda maitoa kun se on lasten juoma syövät kyllä hyvällä ruokahalulla jogurttia, juustoa ynnä muita maitotuotteita. Miten ne muka eroaa?

Mistähän muuten "muunmaalaiset" saa sit kalkkia kun muualla ei niin maitoa juoda? Eikai muualla ole sen enemppä luunmurtumia kuin Suomessakaan? Mä oon kyl jostain lukenut että maidon kalsium ei edes ole mitenkään hyvin imeytyvää, eli siitä menis iso osa harakoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mistähän muuten "muunmaalaiset" saa sit kalkkia kun muualla ei niin maitoa juoda? Eikai muualla ole sen enemppä luunmurtumia kuin Suomessakaan? Mä oon kyl jostain lukenut että maidon kalsium ei edes ole mitenkään hyvin imeytyvää, eli siitä menis iso osa harakoille.

Samaa olen minä ihmetellyt. Suomalaiset on ilmeisesti Valio aivopessyt.

Aika jännä, että näihin miksi 40-v. mies tarvitsee maitoa tai miten "muunmaalaiset" saavat kalkkia, vaikka eivät juo maitoa -ajatuksiin ei kukaan vastaa. Kaikki on keskittynyt vain maidon ylistämiseen.

Ajatteletteko te yleensä yhtään mitään? Faktaa, taustoja? Kyseenalaistatteko te mitään koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja KysynVaan:

Otetaan esimerkiksi 40-vuotias mies, syö sekaruokaa eli tyypillisesti paljon proteiinia sisältävää ruokaa (kuten monet suomalaiset miehet ja naiset) ja syö mm. jugurtteja ja juustoa leivän päällä.

Miksi on terveellisyysnäkökulmasta vedettävä sitä maitoa jopa litra päivässä? Mitä elintärkeää se mies siitä maidosta saa?

Tässä taloudessa ei ole miestä.En juo maitoa pelkästään terveellisyyden takia.Syön harvoin muita maitotuotteita.

"Monet laihduttajat välttävät maitoa ruokajuomana sen sisältämien kaloreiden takia. Ei kannattaisi, sillä tuoreen tutkimuksen valossa näyttää siltä, että ainakin paljon maitotuotteita käyttävät naiset suoriutuvat painonhallinnasta paremmin kuin maitoa välttelevät.
Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan runsas kalsiumin saanti ilmeisesti muuttaa energia-aineenvaihduntaa niin, että solut polttavat rasvaa entistä enemmän ja rasvan varastointi rasvakudokseen vähenee. Tämä tarkoittaa sitä, että pidemmän päälle maitotuotteiden käyttö voi laskea sekä painoa että rasvakudoksen suhteellista osuutta. "

"Toistaiseksi tuntemattomasta syystä niiden sisältämällä kalsiumilla näyttää olevan edullisempi vaikutus painoon kuin kalsiumlisillä. Tämä vaikutus on yllättävän suuri, jopa 2-3 -kertainen, kertoo Patrik Borg. "

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mun mies juo ruualla litran maitoa ;) ja itselläkin menee ½ litraa. +siihen vielä kahvimaidot ja aamupalamaidot. Terveellistähän se on :)

Edelleen. Mikä siinä on aikuiselle miehelle terveellistä???? Mitä ihmettä te hoette tuota terveellisyyttä, mutta ette osaa perustella?!

Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Alkuperäinen kirjoittaja KysynVaan:

Tässä taloudessa ei ole miestä.En juo maitoa pelkästään terveellisyyden takia.Syön harvoin muita maitotuotteita.

Mitäs hyvää se tuolle esimerkin miehelle tekee? Vai loppuuko siinä jo maidon erityislaatuisuus terveellisenä tuottena?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Mun mies juo ruualla litran maitoa ;) ja itselläkin menee ½ litraa. +siihen vielä kahvimaidot ja aamupalamaidot. Terveellistähän se on :)

Edelleen. Mikä siinä on aikuiselle miehelle terveellistä???? Mitä ihmettä te hoette tuota terveellisyyttä, mutta ette osaa perustella?!

Terveellisempää kuin mehu. Mies ei juo vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hauskaa:
Aika jännä, että näihin miksi 40-v. mies tarvitsee maitoa tai miten "muunmaalaiset" saavat kalkkia, vaikka eivät juo maitoa -ajatuksiin ei kukaan vastaa. Kaikki on keskittynyt vain maidon ylistämiseen.

Ajatteletteko te yleensä yhtään mitään? Faktaa, taustoja? Kyseenalaistatteko te mitään koskaan?

No jos mietitään suomalaisen perusruokavaliota; pottua, lihaa ja ruisleipää. Niin onhan tuo maito kalsiumin lähteenä silloin aika hyvä ratkaisu.

Monessa muussa maassa syödään monipuolisempaa ruokaa, joten maito ei ole heille välttämätöntä.

ja voihan sen maidon toki korvata juustollakin.

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta junttimeininkiä:
siis meillä se on tasan tarkkaan vain lasten juoma. En tajua miten jotkut "aikuiset" voi juoda maitoa, lasten juomaa. 90% maapallon väestöstä ei juo maitoa miksi me pohjoismaalaiset sitten? Sen takia, että öö, hmm.. ME LIHOMME siitä!
VESI on ruokajuoma aikuislle.

Mä en ainakaan liho :) Juon rasvatonta maitoa litran eli yhteensä, hmmp 250 kaloria päivässä. Syön terveellisesti.

Ehkä ne 90% ei juo kun ei ole , JOIS JOS OIS! ;)

Juo sinä läski vettä :p

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

Terveellisempää kuin mehu. Mies ei juo vettä.

Eli maito on terveellisempää kun mehu hampaiden kannalta, jos ei juo vettä. Näin ilmeisesti tarkoitit. Jos ihmisen ainut juoma on maito, sitä pitääkin sitte juoden todella monta litraa päivässä.