Miten aikuinen voi juoda maitoa 1l päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta junttimeininkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Jos ollaan ulkona syömässä, otetaan yleensä ruuan kanssa vettä tai kolaa johtuen siitä, että se maito maistuu ravintoloissa aina jotenkin omituiselle :x .

Tää on se syy miksen minäkään juo ravintolassa maitoa, eikä juo meidän lapsetkaan.

jos ne on siel ravintolas tehny samal taval ku meidän koulussa aikanaan, kun pojat sylkivät ja klimppailivat täysiin avattuihin maitopurkkeihin ja sekoittelevan maitoa ja piimää samaan purkkiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mistähän muuten "muunmaalaiset" saa sit kalkkia kun muualla ei niin maitoa juoda? Eikai muualla ole sen enemppä luunmurtumia kuin Suomessakaan? Mä oon kyl jostain lukenut että maidon kalsium ei edes ole mitenkään hyvin imeytyvää, eli siitä menis iso osa harakoille.

Se menee niin, että kalsium Ilman d vitamiinia ei kunnolla imeydy - siksi maitoon on nykyään lisätty d vitamiinia, eli se ei todellakaan mene harakoille ainakaan enää.

Jos syö paljon rautapitoisia ruokia, se häiritsee kalsiumin imytymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hauskaa:
Aika jännä, että näihin miksi 40-v. mies tarvitsee maitoa tai miten "muunmaalaiset" saavat kalkkia, vaikka eivät juo maitoa -ajatuksiin ei kukaan vastaa. Kaikki on keskittynyt vain maidon ylistämiseen.

Ajatteletteko te yleensä yhtään mitään? Faktaa, taustoja? Kyseenalaistatteko te mitään koskaan?

No jos mietitään suomalaisen perusruokavaliota; pottua, lihaa ja ruisleipää. Niin onhan tuo maito kalsiumin lähteenä silloin aika hyvä ratkaisu.

Monessa muussa maassa syödään monipuolisempaa ruokaa, joten maito ei ole heille välttämätöntä.

ja voihan sen maidon toki korvata juustollakin.

Mikä on siellä ulkomailla se tuote, jota suomalaiset ei syö eivätkä saa riittävästi kalsiumia vastoin kun ne "muun maalaiset"?

Mä en käytä mitään maitotuotteita ja hyvänä on luut pysyny :D Ja kun lopetin maitotuotteet, niin yllättäväst pieneni myös kauppalasku, ennen join aika paljo... Ja onhan niitä muita kalsiumin lähteitä (useat jopa parempia kuin maito ) esim. mantelit, seesaminsiemenet, soija ja kuivatut aprikoosit.

Maitotuotteista on helpoin saada tarvitsemansa kalsium - en aio vaihtaa ruokavaliota ja selvittää, mistä muusta sitä tulisi riittävä määrä, vaikka maito joidenkin mielestä tuntuu olevan niin pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Mun mies juo ruualla litran maitoa ;) ja itselläkin menee ½ litraa. +siihen vielä kahvimaidot ja aamupalamaidot. Terveellistähän se on :)

Edelleen. Mikä siinä on aikuiselle miehelle terveellistä???? Mitä ihmettä te hoette tuota terveellisyyttä, mutta ette osaa perustella?!

Terveellisempää kuin mehu. Mies ei juo vettä.

Eli maito on terveellisempää kun mehu hampaiden kannalta, jos ei juo vettä. Näin ilmeisesti tarkoitit. Jos ihmisen ainut juoma on maito, sitä pitääkin sitte juoden todella monta litraa päivässä.

Näinhän minä tarkoitin. Meidän perheessä juodaan erittäin vähän mehua, sokerin takia. Maito paljon parempaa ruokajuomaa. Ja maistuukin parhaimmalle ruuan kanssa.
Mies juo töissä vettä. Janojuomana itsellä ja tyttärellä vesi.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Mun mies juo ruualla litran maitoa ;) ja itselläkin menee ½ litraa. +siihen vielä kahvimaidot ja aamupalamaidot. Terveellistähän se on :)

Edelleen. Mikä siinä on aikuiselle miehelle terveellistä???? Mitä ihmettä te hoette tuota terveellisyyttä, mutta ette osaa perustella?!

Terveellisempää kuin mehu. Mies ei juo vettä.

Eli maito on terveellisempää kun mehu hampaiden kannalta, jos ei juo vettä. Näin ilmeisesti tarkoitit. Jos ihmisen ainut juoma on maito, sitä pitääkin sitte juoden todella monta litraa päivässä.

Näinhän minä tarkoitin. Meidän perheessä juodaan erittäin vähän mehua, sokerin takia. Maito paljon parempaa ruokajuomaa. Ja maistuukin parhaimmalle ruuan kanssa.
Mies juo töissä vettä. Janojuomana itsellä ja tyttärellä vesi.

Tarkennan vielä, kun tästä varmasti pilkkua aletaan viilaamaan; eli mies ei juo ruualla vettä, vain töissä ! Ja sen kyllä ymmärränkin ettei vesi maistu, kun tekee ympäripyöreetä päivää ja ainut juoma se vesi.. Mehusta ei välitä. Juokin sitten maitoa koko päivän edestä kotona :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tilaatteko ravintolassakin maitoa ruoan kanssa? tulee ihan raksamiehet mieleen (jotka toki kuluttaakin ja tarvitsevat proteiinia.).

Siis vaikka men käytetään kotona litratolkulla maitoa, niin miksi me tilattais sitä ravintolassa? En mä ravintolassa tilaa nakkeja ja perunamuussia vaikka me syödään sitä kotona.. Outo kysymys..

P.S Nakkikioskit onkin sitten jo eri juttu..

maitoa puolisen litraa menee itsellä päivässä, janoon juon vettä mutta ruuan kanssa maitoa! ei tatte sit miettiä et mistä sitä kalsiumia sais...
ja vain kotimaista maitoa mulle, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja maidoton:
Mä en käytä mitään maitotuotteita ja hyvänä on luut pysyny :D Ja kun lopetin maitotuotteet, niin yllättäväst pieneni myös kauppalasku, ennen join aika paljo... Ja onhan niitä muita kalsiumin lähteitä (useat jopa parempia kuin maito ) esim. mantelit, seesaminsiemenet, soija ja kuivatut aprikoosit.

jahast ja tollasia pitäis sit vedellä koko päivän et sais tarpeellisen määrän kalsiumia, halleluja!!!!! manteleita, siemeniä ja jotain aprikooseja, yäk!

Alkuperäinen kirjoittaja just:

jahast ja tollasia pitäis sit vedellä koko päivän et sais tarpeellisen määrän kalsiumia, halleluja!!!!! manteleita, siemeniä ja jotain aprikooseja, yäk!

Eikä tule edes kalliiksi varmaan.

Aika jännä, että näihin miksi 40-v. mies tarvitsee maitoa tai miten "muunmaalaiset" saavat kalkkia, vaikka eivät juo maitoa -ajatuksiin ei kukaan vastaa. Kaikki on keskittynyt vain maidon ylistämiseen.

Ajatteletteko te yleensä yhtään mitään? Faktaa, taustoja? Kyseenalaistatteko te mitään koskaan?

mä en tajua miks tällästä asiaa pitäis kysenalaistaa, mull on niin paljon muutakin murhetta ja mietittävää että tälläiset on ihan pientä ja selvää!
kannattais sunkin!!!hankkia elämä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tilaatteko ravintolassakin maitoa ruoan kanssa? tulee ihan raksamiehet mieleen (jotka toki kuluttaakin ja tarvitsevat proteiinia.).

No en tietenkään tilaa ravintolassa maitoa. Minä juntti nimittäin nautin ravintolassa ruokani viinin kera.

Ja päivässä voi mennä se litra rasvatonta maitoa, jos olet ikinä sellaisesta kuullut. Se EI lihota. Maito on arkijuomaa, jota juon aina ruokaillessani. Silloin tällöin saatan myös nautiskella kaakaokupposesta, joka on tehty maitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja just:

oletko kenties alle 30.v? et ehkä tiedä vielä mitään luukadosta, mutta jos keski-ikään asti joskus pääset niin sittenhän tuo kavala tauti voi olla ihan arkipäivää

Mitä pahaa maidossa on :whistle: Jos se sinusta on niin kamalaa niin eihän sun sitä tarvikkaan kittailla :laugh: Itse kylläkään en juo maitoa, kun se ei sovi mulle. Vettä juon yleensä ja ihan joskus piimää.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

No jos mietitään suomalaisen perusruokavaliota; pottua, lihaa ja ruisleipää. Niin onhan tuo maito kalsiumin lähteenä silloin aika hyvä ratkaisu.

Monessa muussa maassa syödään monipuolisempaa ruokaa, joten maito ei ole heille välttämätöntä.

ja voihan sen maidon toki korvata juustollakin.

Mikä on siellä ulkomailla se tuote, jota suomalaiset ei syö eivätkä saa riittävästi kalsiumia vastoin kun ne "muun maalaiset"?

No, sen verran tiedän että esim euroopassa on tuo juuston kulutus aika hyvissä kannattimissa joten siitä sitä kalsiumia saadaan.
Aasiassa juovat aika paljon soijamaitoa.