miten aikaisin viihteelle?

Sellasta ajattelin kysyä, että miten aikaisin te jotka olette jo synnyttäneet, olette lähteneet viihteelle/baariin siis juhlimaan? Voiko vauvalle poikkeustilanteessa antaa korviketta tai "lypsää" maitoa tuttipulloon, vai miten? Miten maidontuotannon kanssa: voiko olla imettämättä miten kauan, jos tissit on täynnä maitoa? Tämä ei ole tärkeysjärjestyksessä 1. asia lapsen syntymän jälkeen mutta kiinnostaa kuitenkin...Entä miten aikaisin olette antaneet vauvan hoidettavaksi max. 1 yöksi? :saint:
 
Mä oon kyllä miettiny samaa..ja itse ajattelin että ristiäisten jälkeen kun vauva on noin. kaks kuukautta niin EHKÄ uskaltaisin jo jättää esim mummille hoitoon jos ei ole mitää koliikkia ym. ongelmia.. mutta saa nähdä.. ;)
 
avaan sateenvarjon.. B)

Lapsi oli noin kuukauden ikäinen kun lähdin ensimmäisen kerran mieheni kanssa käymään baarissa. Itse asiassa oma äiti "pakotti".. :whistle:
Tilanne oli sellainen että olimme reissussa vanhempieni luona ja nukutin lapsen itse ennen lähtöä. Tulimme myös baarista ennen ku tyttö heräs enkä juonut kuin kaksi siideriä. Noh kyllähän sekin lasketaan viihteellä käymiseksi.. :whistle:

Tyttö on nyt 5kk ja ulkona ollaan koitettu miehen kanssa käydä aina kun käydään Lahdessa mun vanhempien luona. Aina ollaan tultu kotiin ennen tytön heräämistä ja vaan kerran ollaan lähdetty elokuviin niin, että mun äiti on nukuttanut tytön. Yhtään yötä ei siis olla erossa oltu, aina ollaan samaan paikkaan yöksi tultu, lapsi ei edes poissaolosta ole kyllä ollut tietoinen.
Meillä tosin onnistunut helposti kun tyttö on herännyt parin kk ikäisestä asti vain kerran yössä. :)

Näin meillä. Tilanne olisi varmaan erilainen jos meidän vanhemmat asuisivat kanssa Tampereella tai jossain lähempänä ;)
 
Moi!Olen tänään lähdössä ensimmäistä kertaa ulos tytön syntymän jälkeen!Tyttö nyt 4kk.Menee hoitoon äitini luokse,johon ehkä eniten luotan ja tiedän että pärjää tytön kanssa.Ja muutenkin meidän vaavi on nykyään helppo nukuttaa illalla ja herää kerran jos ollenkaan syömään!Olen joutunut antamaan jo pari kuukautta korviketta(Nan) koska oma maitoni ei riitä ja illalla ennen nukkumaan menoa annan maissivelliä joka täyttää pienen masun sen verran että on ruvennut nukkumaan paremmin ja yöheräilyt vähentynyt ja välillä ei tosiaan herää ensimmäisen kerran kuin 6aamulla vasta eli yön aikana ei oikeastaan kertaakaan:) Tästä tosi kiitollinen,koska aluksi oli hiukan hankalaa ja itelläkin univelkaa paljon:) Jos sinulla esim.maitoa tulee paljon voithan pumpata varastoon ja jos korviketta aiot antaa niin kannattaa antaa muutaman kerran kotona ensin jos ei vaikka syökään tai allerginen tai muuta vastaavaa niin ei tulee yllätyksenä hoitopaikassa:)
Välillä tekee hyvää päästä itekin rentoutumaan ja lataamaan aakuja:):)O
 
hulina
minä kävin baarireissulla ekan kerran,kun poika oli 1kk..lypsykone loistava keksintö tässä tilanteessa,kun lypsää tyhjäks ennen lähtöö..ja korviketta lisäksi,jos tarvii,niin vauva pärjäs hyvin yhden illan isinkin kans..lypsetty maitohan säilyy jääkaapis kuitenkin jopa pari vuorokautta..
 
Poika oli 3,5 kk kun kävin ensimmäisen kerran "edustamassa" miehen kanssa pikkujouluissa. Mummo ja ukki hoitelivat poikaa. Yövyimme siellä muutenkin, kun asutaan 450 km päässä sieltä. Lypsin pulloon usemman satsin maitoa ja hyvin ne riittivätkin. Rintapumpun sujautin sitten myös laukkuun, jos olisi rinnat olleet tuskassa. Kotiuduttiin kuitenkin juhlista suht ajoissa, joten pumpulle ei ollut loppujen lopuksi käyttöä.

 
Meillä oli sellainen tilanne, että tyttö oli 3kk vanha (vielä sairaalassa tosin pikkukeskosuutensa vuoksi) kun lähdin ensimmäisen kerran ulos tyttöjen kanssa. Lypsettyä maitoa oli hyvin varastossa, ja kotiuduttuani lypsin rinnat tyhjiksi. Seuraavan päivän maidot meni kyllä hukkaan, vaikka join vain pari siideriä, kun en uskaltanut sitä maitoa antaa.

Jos mahdollisuutta lähteä ulos, niin kannatta käyttää mahdollisuus ja rentoutua. En tietenkään sano, että mahdollisimman tuoreen äidin kannattaisi lähteä ulos, mutta kyllä itse tietää koska voi mennä ja koska ei.

Mulle ainakin sairaalasta sanottiin että kannattaa mennä ja nollata ajatuksia. Samoten mies ja muut läheiset olivat sitä mieltä että kannattaa mennä.
 
Taidan olla aika tiukkis.. ku lukee noita muiden juttuja..
Itse en ole käynyt vielä viihteellä kertaakaan poika on nyt 5kk ikäinen.
Ensimmäinen yökylä reissu pojalle on tulossa heinäkuussa.

Nyt olis kyl kesäkuussa tulossa polttarit, joissa olen järjestäjänä, silloin tulee ensimmäinen kerta viihteellä..

Itse en pystynyt olla montakaan tuntia syöttämättä alkuvaiheessa rinnat täyttyivät tosi nopesti.

En halunnut opettaa pojalle tuttipullo ruokintaa koska se on lapselle helpompi tapa syödä ja jos usein antaa pullosta voi olla ettei rinta enää kelpaa. Emme syö myöskään tuttia, mutta nämä asiat ovat jokaisen omia valintoja.

Seuraavan kerran juon varmaan alkoholia sitten kun en enää imetä..

Nyt syömme kyllä jo osan ruoasta pullosta (vellit), mutta imetän edelleen ja syötän myös hedelmä- ja kasvissoseita.

Minun kohdalla poika on ollut mummien, mieheni ja kummitädin hoivissa muutaman tunnin kerrallaan kun olen käynyt jumpassa tai salilla tai hoitamassa asioita.
 
Itse kävin ekan (ja toistaiseksi vikan) kerran viihteellä kun vauva oli 2kk. Nukutin illalla yöunille ja lähdin baariin. Join puolitoista lasia viiniä illan aikana. Tulin takaisin kotiin ennen vauvan ensimmäsitä yösyöttöä. Vauva oli siis kotona isin kanssa.
 
mum81
taisinpa käydä viihteellä ekan kerran kun lapsi oli 1,5 vee. Anoppi paasasi koko raskuden ajan ettei kyllä ala lapsenvahtina olemaan ryyppyreissuilla. Kylläpä tuntui aika loukkaavalta. Tokihan minä opiskeluaikana join ja menin reippaasti mutta en ajatellut sitä enää jatkaa sen jälkeen kun lapsen hankin.
Omat vanhemmat ja ystävät niin kaukana ettei heitä voinut pyytää hoitoavuksi. Kyllä välillä on hyvä mennä, minä ainakin elin sellaisessa kuplassa kahdestaan vauvan kans sen ekat 1,5 vuotta etten siihen tilanteeseen kaipaa. pitäkää huolta itsestänne.
 
Käytiin ensimmäistä kertaa "edustamassa" isännän kanssa kun tyttö oli n. 10 kk muistaakseeni. Reissu kesti n. 2 h.
Mutta meillä toi vauva-aika ei ollut ihan niin helppoa..... Meillä huudettiin koliikkia yli 3 kk vanhaksi ja sitten alkoi ruoka-allergiat ja raapimiset yms. ei kyllä käynyt kertaakaan mielessä et edes jaksaisin lähteä baariin.
 
Hei!

Minun prinsessa oli puoli vuotta kun kävin ensimmäisen kerran. Oli pelkällä tissilla 5kk, ja alkoi kiinteiden myötä tottua myös pulloon, joten uskalsin "vasta" tuolloin piipahtamaan yöelämässä. Tuolloin tyttö oli kotona isänsä kanssa, ja mummolassa yökylässä oli ekan kerran vuoden ikäisenä yöelämisen vuoksi.
 
ohhoh
Mä lähdin baariin ekan kerran kun poika oli vähän reilu 1vuotias. Mummolassa oli yön ja hyvin meni. Imetyksen lopetin kun poika oli 11kk. Pienempänä poika ei huolinut pulloa öisin niin en voinut mihinkään lähteä..... ni odottelin et poika kasvaa ja yöt rauhoittuu..
 
prinsessa06
Olin ensimmäistä kertaa viihteellä kun vauva oli 5vkoa. Meillä imetys ei onnistunut ollenkaan, vaan alusta asti olen pumpannut maidon pulloon. Minulla oli vähän masennusta alussa, joten vein vauvan mummolla suorastaan "juosten". Pari kertaa kuukaudessa mummot haluavat vauvaa hoidella, joten liikenteeseen pääsen jos haluan, niin suht usein. Tosin useimmiten tulee miehen kanssa vietettyä ihan koti-iltaa tai ystävien kanssa käymme syömässä..
Nykyään neiti on hoidossa harvemmin, kun arki sujuu hyvin.. Meillä tosin mummot osallistuvat arkeenkin aktiivisesti ja edelleen tyttö yöpyy heidän hoteissaan kuukausittain, mutta aina vaan yhden yön kerrallaan..
 
esikoinen oli muistaakseni 4kk kun olin ekaa kertaa ryyppingillä. Tää toinen oli aika reippaasti nuorempi :whistle: mutta sisko pakotti mut lähtemään kun hänellä oli 18v. synttärit :D poika joi aikoinaan korviketta jos en ollut "saatavilla", tytölle olen lypsänyt ja hänelle on annettu korviketta. Yleensä mies on lasten kanssa jos jossain käyn.

Tuosta imetyksestä.. kantsii tosiaan olla rintapumppu käytettävissä. Varsinkin silloin kun tulee yöllä kotiin, koska silloin rinnat ovat jo täyttyneet ja saattavat olla todella kipeät. Ja muistakaa ihmiset ottaa tarpeeksi liivinsuojia mukaan reissuun, ettei jää reissu liian lyhyeksi!! meikäläinen on eräänkin kerran tullut ennen puolta yötä kotiin kun on olut laittanut maidon herumaan reippaammin...
 
Meidän kundi oli viikon vajaa 4kk, kun oli mun äidillä ekan kerran yöhoidossa. tässä vaiheessa nukkui jo 10h yöunia ja mun äiti on ollut todella paljon muutenkin pojan kanssa tekemisissä, niin uskalsin hyvin jättää. Hyvin oli yö sielä mennyt. Eikä tuolle kundille vissiin hirveitä traumoja siitä jäänyt. ainakin on ollut normaali oma itsensä myös sen yön jälkeen :D
 
Mun poika on kohta 2 ja edelleen tissillä =) En ole käynyt missään juhlimassa ja olen erossa olut max 5tuntia pojasta.. Ammoja olis vaikka muille jakaa, mutta en VOI omaa pientä vauvaa jättää.. :ashamed:

Tuntuu et se on vain niin vähän aikaa pieni, et en raaski lähtä mihinkään.. B) Anoppi yritti jo melkein laitokselta mut potkia ryyppäämään, et sais hoitaa vauvaa, mutta enpäs lähteny.. :p Ja ku sit joskus lähen niin en ainakaan anopille vie :kieh:
 
Käytiin ekan kerran miehen kanssa ulkona, ku poju oli 2kk ja hyvin pärjäsi mummilassa. Itse tosin yöllä oli tosi hirveä morkkis, samoin aamullakin vielä. Kaikki oli menny hyvin. Poika oli nukkunut koko yön ja ollut kiltisti. :) Ei siis mitään hätää.. Mummi oli innoissaan. :)
 
Mulla on ollut joku sellainen outo raja että vasta sitten kun lapsi on kastettu ja ainakin kolme kuukautta vanha.

Nyt lähden ekankerran tämän neljänne jälkeen ja neidillä on ikää 3,5kk
Mutta nyt jo morkkis valmiina vaikka isi jää hoitaa kotiin pientä ja onneks on kännyt keksitty.........
 

Yhteistyössä