Miten aikaisin uskaltaa mennä aamulla suihkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suihkuttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta, just tulin suihkusta. Puoliso on käynyt liki jok yö töistö tullessaan siinä klo 4 tienoilla.
Asutaan kerrostalossa, eikä kukaan ole 10 vuoteen valittanut.

Menen monena aamuna viideltä. Pakko jos meinaa seitsemään ehtiä töihin. Tukka märkänä tässä kahvia juon :) Suihkussa käyminen kuuluu ihan normaaleihin elämisen ääniin, joten naapuris voi koputella ihan omaksi ilokseen, saa pian itse valituksen häiriköinnistä. Suihkuun vaan jos tarve vaatii :)

Mä en kyllä koskaan ymmärrä ketä voisi häiritä naapurin suihkussa käynti. Yleensä ne pesutilat sijaitsee naapuriasunnoissa samoilla kohtaa (ylä/alapuolella tai seinän takana) ja ääni kuuluu maksimissaan siellä pesuhuoneessa - siis punkkaako joku omassa kylppärissään????

Mun mielestä suihkussa toki saa käydä hiljaisuudenkin aikana, mutta silloin ei saisi siellä suihkussa tuntitolkulla lotrata, vaan pitäisi selviytyä sieltä nopeasti, ettei turhaa häiritsisi muita.

suihkuun voi mennä ihan mihin aikan vaan. Jos mulla alka esim työt 4 aikaan aamula nin tasan tarkkaan emenn tarvittaessa enn töihi lähtöä suihkuun . USein keitiöllä töissä olesa menin suihkun vasta uyhden jälkeen yöllä eikä naapurit edes tiennee tmun käynen pesulla.

[QUOTE="vieras";27331751]Huomenta, just tulin suihkusta. Puoliso on käynyt liki jok yö töistö tullessaan siinä klo 4 tienoilla.
Asutaan kerrostalossa, eikä kukaan ole 10 vuoteen valittanut.[/QUOTE]

kuuluu normaaliin elämiseen.

Meidän talossa kuuluu suihkun äänet koko asuntoon, ja oikein erityisen hyvin makuuhuoneisiin vaikkeivät ne olekaan naapurin kylpyhuoneen alapuolella. Johtuu siitä että putkia ei ole kunnolla eristetty (90-luvun alussa rakennettiin tällaisia huonoja taloja). Putket paukkuvat varsinkin kylmällä ilmalla ja suihkun kohina ja lorina kuuluu niin kovaa että siihen herää kesken unien. Tänäkin aamuna puoli kuuden maissa heräsin. Välillä naapuri herättää jo viideltä. Kyllä se todella ottaa päähän, muuten kun saisin nukkua sikeästi puoli seitsemään asti. Jos herää puoli kuudelta niin usein ei enää saa uudestaan unta siinä vaiheessa. Mutta säilytän korvatulppia valmiina sängyn vieressä koska ainakin yritän nukahtaa uudestaan.

Pahinta on se, että naapurimme suihkuttelee aamuisin puoli tuntia kerrallaan. Sitä en ymmärrä! Ei voi kenenkään hiustenpesuun niin kauan mennä! Lyhyt suihkussa käyminen ei minua niin ärsyttäisikään, vaan tuo tajuton vedellä lotraaminen hiljaiseen aikaan.

Koska minua ärsyttää mutta tällaisesta asiasta ei voi valittaa (kun kaikilla on peseytymiseen oikeus jne), en ole asiasta valittanut mutta annan meidän taaperon vastaavasti pitää niin kovaa älämölöä kuin haluaa ja heti aamusta asti, erityisesti viikonloppuisin kun naapurit näyttävät nukkuvan. Siinä on vähän elämisen ääniä teillekin, toivottavasti tekin nautitte.

Sillon kun asuin kerrostalossa niin jos jouduin käymään hiljasuuden aikaan suihkussa, niin tein sen sit nopeesti. Ei sielä aamuyöstä kannata puolta tuntia lutrata jos ei halua koko taloo suututtaa..

Onneksi asuu OT:ssa, ei tartte miettiä, haittaako naapuria suihkuttelut.
Mutta, tottakai kerrostalossakin käydään suihkussa sillon, kun tarve vaatii. Normia elämisen ääntä!

Mä käyn suihkussa just siihen aikaan, kun mun sinne tarvii mennä. Aamuvuoroa ennen jos meen suihkuun, nii se on tossa 4.15, tosin käyn vaan nopeesti hiukset pesemässä, enkä jää pluttaamaan sinne suihkuun, einkä mä oo ainakaa vielä häiriintynyt kenenkään naapurin suihkutteluista.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsimystä.;27332638:
Tänäkin aamuna puoli kuuden maissa heräsin. Välillä naapuri herättää jo viideltä. Kyllä se todella ottaa päähän, muuten kun saisin nukkua sikeästi puoli seitsemään asti. Jos herää puoli kuudelta niin usein ei enää saa uudestaan unta siinä vaiheessa. Mutta säilytän korvatulppia valmiina sängyn vieressä koska ainakin yritän nukahtaa uudestaan.

Varmaan ihan hyvä idea nukkua koko yö ne korvatulpat päässä että ei herää?

Ja muille, joiden naapurit suihkussa käynnistä urputtaa, viekää pussi plugeja ovenkahvaan.

Kyllä meilläkin äänet kuuluu yöllä hiljaisuuden aikaan hyvin, etenkin veden laskeminen kun putkistot menee meidän makkarin kohdin.
Onneksi ei ole kuin yksi naapuri joka ei tajua ettei suihkutella kannata tuntitolkulla aamu klo 4.00 :(
Tänäkin aamuna heräsin tuohon aikaan ja se loppui vasta hiukan yli 5.00
Joskus täällä siitä kirjoitin ja haukut sain kuinka suihkussa pitää toisten antaa käydä jne. No eihän minulla muuten mitään vastaa olisi mutta kun tämä naapuri suihkuttelee TUNNIN siellä ja ihan siis vain huvikseen eli ei minkään reuma tms kipujen vuoksi jonka myöskin ymmärtäisin, hän vaan nauttii käydä pitkässä aamusuihkussa kun olen siitä kysynyt ja empä ole ainut valittaja tästä :( No niin kauan kun suihkuttelu sallitaan hän aikoo myös jatkossakin sitä tehdä tai sitten tuo pitäsi kieltää kokonaan yöajalta joten minkäs teet, olemme voimattomia yhden omahyväisen taulapään takia :(

Ihan mihin aikaan tahansa.

Klo 22-07 ei tosin kamalasti kannata laulaa mitään aarioita suihkussa.

Nää on näitä juttuja, jotka pitää vaan kestää kun asuu kerrostalossa tai rivarissa. Että naapurissakin on ihmisiä, jotka tekee ihmismäisiä asioita, kuten vaikka peseytyvät.

En ole ikinä miettinytkään mitään tuollaisia ja suihkussa käyn silloin kun huvittaa, vaikka keskellä yötä. Ikinä eivät myöskään naapurit ole koputelleet seiniin - sellainen on muuten aika moukkamaista käytöstä. Ja olen asunut erilaisissa kerrostaloissa, joissain on ollut tosi hyvät äänieristykset, joissain huonommat, mutta kaikissa on kyllä voinut elää ihan normaalisti.

Sillon kun asuin kerrostalossa niin jos jouduin käymään hiljasuuden aikaan suihkussa, niin tein sen sit nopeesti. Ei sielä aamuyöstä kannata puolta tuntia lutrata jos ei halua koko taloo suututtaa..

Mutta luulis suurimman osan naapureista nukkuvan, tuskin kukaan nyt oikeasti kenenkään suihkussa käyntiin herää. Vai herääkö ne sitten myös sateen ropinaan ja tuuleen? Äänityhjiötä ei taida olla missään talossa - ei edes siellä omakotitalossa.

[QUOTE="alma";27333476]Niitä ei vaan joka paikassa ole. Jos Helsingin keskustasta löytyisi meille omakotitalo, niin voisin harkitakin. Niin kauan kun ei löydy, niin mielestäni omakotitalossa ei ole hauskempaa.[/QUOTE]
Joo, ja omakotitalossa on usein myös "hauskat" pihahommat bonuksena.

Ei kiitos. Kestän kyllä naapureiden suihkussakäynnin.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsimystä.;27332638:
Koska minua ärsyttää mutta tällaisesta asiasta ei voi valittaa (kun kaikilla on peseytymiseen oikeus jne), en ole asiasta valittanut mutta annan meidän taaperon vastaavasti pitää niin kovaa älämölöä kuin haluaa ja heti aamusta asti, erityisesti viikonloppuisin kun naapurit näyttävät nukkuvan. Siinä on vähän elämisen ääniä teillekin, toivottavasti tekin nautitte.

Sullapa hieno asenne. Todella aikuismaista tuollainen kostaminen.

Kyllä suihkussa käyminen kuuluu normaaliin elämisen ääniin. Tietty nyt voi vähän ajatella ja olla tuntia lotraamatta keskellä yötä. Kerrostalossa asuessani kävin sillon suihkussa kun oli tarvetta, ei käynyt mielessäkään, etten olisi saanut. Ei kukaan koskaan valittanut. Kävin lähes joka aamu kuuden-seitsemän aikoihin nopeassa suihkussa.

siinäpä se kysymys tulikin. Tähän aikaan jos menee, alkaa vihainen koputus kuulua naapurista : /

Mä menen just silloin suihkuun kun mun tarttee päästä suihkuun. Täytyy olla seinät paperista jos yöllä joku kuulee et on suihkussa.

Sä voit sanoo naapurille et suihkussa käyntiä tiettynä aikana ei ( luultavasti) ole teidän taloyhtiössä kiellettyä.

Kaveri sai kirjallisen varotuksen kun se pesi sunnuntaina pyykkiä. Se oli kielletty säännöissä. Nillittävä taloyhtiö etten sanois.

Huomaa että täällä lapsettomat sinkut vaan kommentoivat. Juu en nuku koko yötä tulpat korvissa, koska meillä on se taapero, josta mainitsin. Kyllä öisin täytyy olla kuulolla oman lapsen ääniin.

Ja jollette ole koskaan asuneet talossa, jossa herää suihkun kohinaan, niin ei se silti tarkoita ettei näitä huonosti eristettyjä taloja ole olemassa. Teillä vain ei ole sellaisesta kokemusta, olette siis onnekkaita ettekä ymmärrä millaisista desibeleistä on kyse. On tämä itselläkin ensimmäinen talo tätä laatua; en olisi aiemmin uskonut että naapurin suihkuttelu voi estää nukkumisen.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsimystä.;27337598:
Huomaa että täällä lapsettomat sinkut vaan kommentoivat. Juu en nuku koko yötä tulpat korvissa, koska meillä on se taapero, josta mainitsin. Kyllä öisin täytyy olla kuulolla oman lapsen ääniin.

Ja jollette ole koskaan asuneet talossa, jossa herää suihkun kohinaan, niin ei se silti tarkoita ettei näitä huonosti eristettyjä taloja ole olemassa. Teillä vain ei ole sellaisesta kokemusta, olette siis onnekkaita ettekä ymmärrä millaisista desibeleistä on kyse. On tämä itselläkin ensimmäinen talo tätä laatua; en olisi aiemmin uskonut että naapurin suihkuttelu voi estää nukkumisen.

mulla ittelläni on neljä lasta jotka tosin ovat jo isoja. Meilä on kyllä käyty suihkussa yölläkin ja huuhdeltu esim oksennuslakanoita. KOSKAAN ei ole kukaan siitä valittanut. Vai pitäisikö nukkua oksenuksen keskellä koko yö esim? Tai jos työvuoro alkaa klo 4 aamuyöllä nin kyllä ennen sitä on saatava suihkuun menä tai jos se työvuoro pätty klo 3 aamuyöllä niin eikä senkin jälkeen saa peseytyä, vai menisitkö itse hikisenä ja likaisena sänkyyn? nukuistko itse oksennuksen keskelä?
järjen käyttö on toki sallittua pesuasiosakin , suihkussa ei tarvitse viipyä 10 minuuttia pidempään, mutta sitä ei voi MISSÄÄN taloyhtiössä kieltää. Ajatelepas sitä että joku voi tarvita päivällä unta, ja häntä häiiritsee yhtä paljon äänet. vuorotyössä olevat nukkuvat useinkinpäiväsaikaan, eikä heilä ole oikeutta hiljaisuuteen? ei naapuri voi sanoa että et mee nyt suihkun kun mä nukun, koska oon olult yön töissä
sen vielä ymmärrän että pyykkikonen käyttöä rajoitetaan, mutta jos joku tulis mun tiskaamisesta tai suihkussa käymisestä valittamaan niin saisi kyllä kuula kunniansa.
mä en ymmärämiten ne voi häiritä naapureita jos ei haittaa samassa asunossa asuviakaan?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä