Korona oireita, testiin menossa huomenna, miten puoliso-voiko mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siinäpä se kysymys jo tulikin tuossa otsikossa. Miehelläni hengitysvaikeuksia ja yskää, huomenna menee korona testiin. Voinko minä mennä aamulla töihin? En tunne erityisesti itse mitään oireita....

Jos et ole oireellinen, niin voit mennä, sellainen on yleinen ohjeistus. Voit myös kysyä työnantajaltasi, niin tiedät sitten miten omalla työpaikallasi toimitaan.

Kannattaa tosiaan selvittää ne työnantajan ehdot. Jos on noita juttuja uskominen, niin jossain kutsutaan töihin jopa oireettomia altistuneita karanteenissa ollevia (terveydenhoitoalalla O.o ), kun taas jossain työpaikoissa ei ole asiaa paikanpäälle, jos on ollut tekemisissä altistuneen kanssa (siis ennen kuin on ehditty määrätä karanteeniin, kuten tekisi sinun kanssasi töitä, jos miehesi saa sen positiivisen tuloksen) eli määrätään täysin etätöihin.

Omiin töihini en saisi edes mennä tuossa tilanteessa, mutta pystyn etätöihin.

Monella työnantajalla on kuitenkin löysemmät ohjeet, ja tottahan on sekin, että virallista karanteenia et saa ennen kuin miehesi positiivinen testitulos on varmistunut.

Käytäthän vähintään maskia työssä? Kohtaatko työssä paljon ihmisiä, asiakaspalvelua?

Voiko vuoroja vaihtaa?

Omiin töihini en saisi edes mennä tuossa tilanteessa, mutta pystyn etätöihin.

Monella työnantajalla on kuitenkin löysemmät ohjeet, ja tottahan on sekin, että virallista karanteenia et saa ennen kuin miehesi positiivinen testitulos on varmistunut.

Käytäthän vähintään maskia työssä? Kohtaatko työssä paljon ihmisiä, asiakaspalvelua?

Voiko vuoroja vaihtaa?

Sain eilen iltasella terveydenhoito alan ihmiseltä vastauksen että voin mennä töihin. Sitten kun mieheni testitulos tulee ja olisi mahdollisesti positiivinen, niin sitten jäisin minäkin kotiin.
Olen alalla missä kohtaan paljon ihmisiä mutta maski on koko ajan käytössä kyllä.

Yhteistyössä