Kun kiinteät aloitetaan, niin paljonko tuota maitoa pitäis vielä mennä päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiskirätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen sitä mieltä että niin paljon kun vauva haluaa :)
Onhan tuo ehkä vähän yläkanttiin tuo maito määrä, suositukset muistaakseni 6-8dl.

Minkä ikäinen vauva? Liikkuuko/touhottaako paljon?

Meille taas sanottiin neuvolassa ( 6 kk ) että kun jo syödään monipuolisesti kiinteitä, niin maitoa ei saisi/kuuluisi mennä kuin n. 5 dl / päivä. Th sanoi että jos menee sinne litran lähelle, niin silloin lapsi saa liian vähän kiinteää ruokaa, ja määrää pitää lisätä. 6 kk ikäisestähän viimeistään on tarkoitus, että lasta ohjataan enemmän ja enemmän syömään kiinteää ja samaa ruokaa kuin muukin perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja MMMMM:
Meille taas sanottiin neuvolassa ( 6 kk ) että kun jo syödään monipuolisesti kiinteitä, niin maitoa ei saisi/kuuluisi mennä kuin n. 5 dl / päivä. Th sanoi että jos menee sinne litran lähelle, niin silloin lapsi saa liian vähän kiinteää ruokaa, ja määrää pitää lisätä. 6 kk ikäisestähän viimeistään on tarkoitus, että lasta ohjataan enemmän ja enemmän syömään kiinteää ja samaa ruokaa kuin muukin perhe.

No sehän riippuu siitä, että onko 6kk ja juuri maistelut aloittanut vai 6kk joka syö 5 kiinteetä päivässä.

Itse lisäisin tuossa vaiheessa kerta-annoksen määrää, siis soseen ja 5kk kohdalla aloittaisin puurot ja lihasoseet. Siis tietysti niin että puuron ja lihasoseiden aloituksessa olisi ainakin viikko väliä.

Yhteistyössä