Miten aikaisin pitkälle sairaslomalle?

  • Viestiketjun aloittaja Marrasvauva
  • Ensimmäinen viesti
Marrasvauva
Hei.
Olisin tiedustellut kokeneemmilta miten aikaisin olette jääneet pois työstä odotusaikana?

Itse hoitotyössä rv n. 22 ja olo todella huono työssä.
Työssä tulee paljon kävelyä ulkona ja sisällä.Käveleminen / olo siksikin hankalaa, kun wc.hen välillä matkaa ja tuo virtsarakko niin ahtaalla, että pitää tosi usein päästä sinnekkin.
Vatsa pinkeä(sf mitta 21) , kävely tuntuu vatsan takia hitaalta, alaselässä oikealla kova issias kipu, joka todella voimakasta ja helpottaa vasta kyljellään maatessa.

Kävin viime perjantaina lääkärissä, mutta määräsi vain panadol 500mg x 3 vrk.
Ei tunnu hyvältä lääkkeiden voimallakaan töissä käydä näin odotusaikana.
Tukivyötä suositteli myös.
Sairaslomaa ei kirjoittanut, kun en vielä osannut sanoa viime viikolla miten jaksan töissä ja minkälaista kipua kuuluu kestää, kun on työssä.

Nyt menossa keskiviikkona neuvolaan ja mietin kuuluuko odotukseen oikeasti vaan kärsiä työssä vai olisiko aihetta jo pidemmälle sairaslomalle?
Supisteluista en ole varma, kun vatsa tuntuu niin kovalta ja pinkeältä pitkin päivää / koko ajan.

Olisi kiva kuulla muitten kokemuksia ja mielipiteitä tästä aiheesta.
 
Huolehdi
Olen vasta 10 raskausviikolla, mutta olen päättänyt että heti kun työnteko (olen myös hoitotyössä, vanhainkodilla) tuntuu ilkeältä, niin ei muuta kuin reippaasti pyytämään sairaslomaa! En aio vanhojen ihmisten kustannuksella kärvistellä raskausaikaa.

Ajattele vain itsekkäästi itseäsi ja lastasi!

Tai jos työpaikallasi voisi järjestää kevyempiä/toisenlaisia töitä niin sitten niitä.
 
mamma78
ilman muuta jäät töistä sairaslomalle jos selkäkipuja yms.ne voi pahentua jos rasittaa liikaa.itse jäin hoitotyöstä 1kk enne äitiysloman alkua pois.Tiedän miten rankkaa työtä se on.Ja täytyy kuunnella myös omaa terveyttä ja vaavia.Tsempiä!! rv 37
 

Yhteistyössä