miten aika kuluu pitkillä lennoilla?

Moi! Miten ihmeessä pitkä lento, esim. Thaimaaseen kuluu lasten kanssa? Meidän ovat reilut 2.5 v ja 4 v. Mies ehdotti lomaa sinne, mutta itse "tyrmäsin" ehdotuksen heti, nousi jo hiki pintaan kun ajatteli aikaa meidän pörriäisten kanssa lentokoneessa... :whistle: huhhuh. Ainoa vaihtoehto olisi yölento. Olenko liian ennakkoluuloinen...? :wave: Eipä olla aiemmin lennetty lasten kanssa.
 
Moi Aasiasta!
meilla on viela aika paljon nuorempaa jalkikasvua, joten kokemusta en voi kertoa, mutta eiko tuo Bangkokin lento (ainakin reittilento) ole yolento molempiin suuntiin? Eli, tenavat kylla nukahtavat suurimmaksi osaksi aikaa.

Sitten vaan omaa viihdyketta mukaan. Olemme just ensi viikolla lahdossa kesalomalle Suomeen ja 10 h paivalento edessa....
 
Yö lento on helppo, mutta kuulema -ite en ole aikatauluja kattonu- Finnair on säästösyistä lopettanu yölennot. Yölennot alkaa -taas kuulema- uudestaan joulukuun alusta.
Mutta kyllä kai yölennoillakin viellä pääsee -ja taas se kuulema- SAS lentää edelleen Köpiksestä yöllä -muutenkin hyvä vaihtoehto, kun ne omat näyttöruudut pitää lapset tyytyväisinä- ja ThaiAirways Tukholmasta lentää yöllä. Ja eiköhän se Lufthansakin edelleen yöllä lennä. Eli jos ei helsingissä asu, on aika sama lentääkö Helsinkiin, Tukholmaan, Köpikseen vai Mynheniin, mistä lähtee pitkälle lennolle.

Mä en jostain syystä osaa noita lentoja pelätä, eli mulle edelleen ainoa valintakriteeri on hinta...Saas nähdä miten sitten, jos syksyllä joudutaan päivällä menemään...Mä pelkään sitä päivälentoa eniten jetlagin takia, toi yölentoi hävitti aikaeron niin hyvin!
Tilauslennot on aina ollu pölhöön aikaan jompaan kumpaan suuntaan ja lopullisesti ne menee kuralle sen välilaskun takia; just kun on syöty ja rauhotuttu ja lapset on nukahtanu pitää repiä ne ulos, missä on lämmintä ja valoisaa, joten varmasti ne ei enää halua nukkua.
Se pelkkä matkanteko on lapsista niin kivaa, että hyvin se lento menee! Rohkeasti matkaan vaan! Koneessa jaetan viihdykettä ja meillä on tärkeä asia, kun lentokentällä saa lehtikiskalta valita itselleen lukemista, mitä ei saa avata ennen kun koneessa. Valinta suoritetaan pitkään ja hartaasti...tunti voi hyvin vierähtää R-kioskin lehtitelineellä, joten samalla hoituu se puoli, että mites odotusaika kentällä menee.
 
Just käytiin melkein samanikäisten lasten kanssa USA:ssa ja ihan ok meni matkat. Mukana oli kummallakin omat cd-soittimet ja pino satu- ja musiikkilevyjä, afrikan tähti -matkapeli, pikkuautoja, kyniä, askartelukirjoja ja satukirjoja. Päivälentoja olivat molemmat. Mielestäni lentojen sujuminen on lähinnä asenteesta kiinni, reipasta seikkailumieltä mukaan ja jos lapset vähän kitisevätkin, se ei maata kaada. Takana hyvin nukuttu yö ja ruokailuajat säännölliset, sekin auttaa paljon. Itse en ole suosinut yölentoja, koska en pysty itse nukkumaan koneessa, lapset sen sijaan saattavat nukahtaa päivälentojenkin aikana. Niin kuin nyt tuolta amerikasta palatessamme, poika nukkui viisi tuntia putkeen. Meillä on sama kuin LisaMarien lapsilla, matkanteko on lapsista tosi hauskaa ja lennot yksi matkan huippuhetkistä.
 

Yhteistyössä