Ennakkoon säästänyt
Me ollaan miehen kanssa säästetty 7 vuotta rahaa, ennen lapsemme syntymää, ettei lasta tarvitse viedä hoitoon. Tarkoitus on että lähden töihin kun hän täyttää 8 vuotta.
Mitäs teet päivisin kun kaikki lapset koulussa, vedät vaan lonkkaa ja lihot.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Minä olen ollut KOTIÄITINÄ 8 VUOTTA, enkä aio töihin IKINÄ! Käy sinä vain päivätöissä jos se sinulle niin tärkeää!
:'( :headwall: Voi äly. Yhtähyvin työssäkäyvän mies voi ottaa semmosen levänneen ja rennon naisen.Alkuperäinen kirjoittaja työssä käyvä:Mitäs teet päivisin kun kaikki lapset koulussa, vedät vaan lonkkaa ja lihot.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Minä olen ollut KOTIÄITINÄ 8 VUOTTA, enkä aio töihin IKINÄ! Käy sinä vain päivätöissä jos se sinulle niin tärkeää!
Mies pian ottaa simpsakamman vaimon, siinähän itket!
Minä olin kotona lasten kanssa 3v. ja palasin nyt työelämään takaisin, niin kyllä se on oikeasti ollut työnantajille aina kysymyksen paikka MIKSI olet ollut noin kauan kotona? ja töitä varmasti hoitoalalla riittää, mutta ei se kotona olo kyllä mikään meriitti ole , vaan aina siitä kyllä napistiin. onneksi löysin mukavan työpaikan, jossa minua vielä arvostetaan jollakin tasolla, vaikka kotona olenkin nämä vuodet ollut.Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:Minä sain lapsen 23v, olin kaksi vuotta kotiäiti ja nyt palasin päivittämään opintoja, tai periaatteessa opiskelemaan uuden tutkinnon. Tuo 2v on ainakin minulle ehdoton maximi kotonaoloon. Kahden vuoden aikana ammattiosaaminen vanhenee hurjan paljon ja uudet, juuri valmistuneet tietotaiturit jyrää alleen. Yksi työnantaja kysyikin, että miksi olit noin kauan kotona Sain muuten sen työpaikan. Puolen vuoden päästä jään taas kotiäidiksi, mutta aion tehdä sen ohella jonkin verran töitä, että pysyn kuvioissa mukana. Ihan niin paljon en saa lapseni kanssa olla, mutta eipähän tarvi 10v päästä olla katkera jos sattuu etten saa töitä tai minulla ei esim. vielä kolmikymppisenäkään olisi ammattia
Tuo 2v tuntui vaan olevan joillekkin ihan liian pitkä aika olla kotona, onhan nyt 25v ihan ikäloppu aloittamaan työelämän...
Minusta ei siis olisi olemaan kotona esim vaikka viittä vuotta, mutta ehkä joillekkin se sopii
Miksi tästä asiasta tarvii aina tapella, eikös kumminkin jokaisella ole ne omat valinnat.
Molempi parempi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Mä en ymmärrä tätä ainasta jänkäämistä,kumpi parempi
Mutta sinun kirjoituksista paistaa kauas että olet tosi katkera.Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Mä olin 8 vuotta kotona. Nyt olen saanut töitä, aloitan maanantaina. Mä esittelin kotiäitiyteni siinä ansioluettelossa. Työnantaja päätteli, että mulla on ehkä kova motivaatio työntekoon ja otti minut töihin. Ei multa kyselty mitään, että ootko luuseri ja lihotko kotona tai etkö pärjää. ei mussa ole mitään semmosta vikaa, vaan se oli mun valinta ja se oli hyvä niin, koska meille se oli taloudellisesti mahdollista, kun ollaan totuttu vähään.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Mutta sinun kirjoituksista paistaa kauas että olet tosi katkera.Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Mä olin 8 vuotta kotona. Nyt olen saanut töitä, aloitan maanantaina. Mä esittelin kotiäitiyteni siinä ansioluettelossa. Työnantaja päätteli, että mulla on ehkä kova motivaatio työntekoon ja otti minut töihin. Ei multa kyselty mitään, että ootko luuseri ja lihotko kotona tai etkö pärjää. ei mussa ole mitään semmosta vikaa, vaan se oli mun valinta ja se oli hyvä niin, koska meille se oli taloudellisesti mahdollista, kun ollaan totuttu vähään.
Mä olen nyt kuukauden kotiäiti,ei hyväAlkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Molempi parempi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Mä en ymmärrä tätä ainasta jänkäämistä,kumpi parempi
Mutta meilläpä on nuo kaikki mitä mainitsit ja olen kotonaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Täällä taas joku purkaa omaa pahaa oloa, kun haluaisi olla kotona, eikä osaa elää säästäväisesti, tai ei halua, kun pitää näyttää naapurille, että on taulutv ja lapsilla reimatec. voi voi voi.
Miten ei kannusta? Eihän virallisesta kotiäitiydestä makseta mitän. Kaikkien kotiäitien työssäkäyvät miehet maksavat monta kertaa enemmän veroa kuin on kotihoidontuki.Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:Toiset haluaa hoitaa lapset kotona,toiset haluavat käydä töissä.
Musta nyky-yhteiskunta ei juurikaan kannusta edes kotiäitejä lähtemään töihin,valitettavasti :/
Eläkettä voi itselleen säästää ilman töitäkin ja itseään voi kehittää muutenkin kuin töissä käymällä.
itse hoidan lapsia kotona niin kauan kuin mahdollista,samalla käyn ammattiini liittyviä kursseja(mikäli mahdollista)ammattitaitoni ylläpitämiseksi
Nyky-yhteiskunta ei myöskään kannusta äitiä jäämään kotiin hoitovapaalle. Pienelle lapselle olisi parempi olla kotihoidossa ja yhteiskunnallekin se tulisi halvemmaksi kuin kustantaa lapselle hoitopaikka.Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:Toiset haluaa hoitaa lapset kotona,toiset haluavat käydä töissä.
Musta nyky-yhteiskunta ei juurikaan kannusta edes kotiäitejä lähtemään töihin,valitettavasti :/
Eläkettä voi itselleen säästää ilman töitäkin ja itseään voi kehittää muutenkin kuin töissä käymällä.
itse hoidan lapsia kotona niin kauan kuin mahdollista,samalla käyn ammattiini liittyviä kursseja(mikäli mahdollista)ammattitaitoni ylläpitämiseksi
Meillä oli välillä mies vuoden verran hoitovapaalla ja mä töissä. Kivaa vaihtelua molemmilleAlkuperäinen kirjoittaja DURACELL:(enempi käy miestä sääliksi,kun jäi tästä hommasta paitsi :'( )
olenpa ollut sitten tyhmä.Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:minä en ajatele sitä, että miten he uskaltavat. mutta he ovat tyhnmiä jos ovat kotona KOTIHOIDONTUELLA, kun työttömyskorvauksella saa paremmin rahaa ja voi olla aiak surutta kotona. kovin helposti ei pienten lasten äitejä töihin oteta.Alkuperäinen kirjoittaja Sähinä Sirkka:Miten hoidatte eläketurvan? Miten pidätte huolta ammattitaidostanne? Minä olen usein miettinyt, miten ihmiset uskaltavat olla monta vuotta kotona?
Mutta oonko luulu väärin että jos jäät työttömäksityönhakijaksi niin vaatiiko työkkäri että sun on hommattava lapselle päiväkoti paikka?Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:minä en ajatele sitä, että miten he uskaltavat. mutta he ovat tyhnmiä jos ovat kotona KOTIHOIDONTUELLA, kun työttömyskorvauksella saa paremmin rahaa ja voi olla aiak surutta kotona. kovin helposti ei pienten lasten äitejä töihin oteta.Alkuperäinen kirjoittaja Sähinä Sirkka:Miten hoidatte eläketurvan? Miten pidätte huolta ammattitaidostanne? Minä olen usein miettinyt, miten ihmiset uskaltavat olla monta vuotta kotona?
Alkuperäinen kirjoittaja Sähinä Sirkka:Miten hoidatte eläketurvan? Miten pidätte huolta ammattitaidostanne? Minä olen usein miettinyt, miten ihmiset uskaltavat olla monta vuotta kotona?