P
parti
Vieras
Niin, tyttäreni on 7kk ja tässä esimerkki päivärytmistä:
klo 05 herätään yöunilta juomaan maitoa, jonka jälkeen nukahdetaan vielä
klo 07 herätään, päivä alkaa
klo 8.30 aamupuuro
klo 10 aamupäivän päikkärit
klo 12 lounas
klo 12-13.30 leikkiä, sylittelyä, joskus uniakin ym
klo 14 välipala
klo 15.30 toiset päikkärit, ei joka päivä
klo 16.30 päivällinen
klo 16.45 leikkiä ym
klo 18.15 iltapuuro
klo 18.30 yöunille ja nukkuu siis seuraavaan aamuun klo 04/05 paikkeille ja homma alkaa alusta.
Siis hieno rytmihän meillä on, mutta oliskohan mahdollista siirtää tätä niin että vauva nukahtais vasta 19.30-20.00 välillä? Miten lähtisitte rytmiä siirtämään? Tuo aamusyöttö tuntuu itsestä niin varhaiselta, kun en itse malta mennä nukkumaan kuin 23-00 maissa... Yöunille vauva menee AINA viimeistään klo 19, vaikka olisi herännyt toisilta päikkäreiltä 17 jälkeenkin. On siis tosi väsynyt iltaisin. Noissa ajoissa on liukumaa +/- 15-30min, mutta ilta on AINA lähes kellontarkka.
Ja nyt kun luin tän läpi, tuntuu että turhaa pohdin tämmösiä!
Meillä on tosi hyvä rytmi ja vauva nukkuu usemmiten heräämättä tonne aamuun.... Mitä mä oikein stressaan?
klo 05 herätään yöunilta juomaan maitoa, jonka jälkeen nukahdetaan vielä
klo 07 herätään, päivä alkaa
klo 8.30 aamupuuro
klo 10 aamupäivän päikkärit
klo 12 lounas
klo 12-13.30 leikkiä, sylittelyä, joskus uniakin ym
klo 14 välipala
klo 15.30 toiset päikkärit, ei joka päivä
klo 16.30 päivällinen
klo 16.45 leikkiä ym
klo 18.15 iltapuuro
klo 18.30 yöunille ja nukkuu siis seuraavaan aamuun klo 04/05 paikkeille ja homma alkaa alusta.
Siis hieno rytmihän meillä on, mutta oliskohan mahdollista siirtää tätä niin että vauva nukahtais vasta 19.30-20.00 välillä? Miten lähtisitte rytmiä siirtämään? Tuo aamusyöttö tuntuu itsestä niin varhaiselta, kun en itse malta mennä nukkumaan kuin 23-00 maissa... Yöunille vauva menee AINA viimeistään klo 19, vaikka olisi herännyt toisilta päikkäreiltä 17 jälkeenkin. On siis tosi väsynyt iltaisin. Noissa ajoissa on liukumaa +/- 15-30min, mutta ilta on AINA lähes kellontarkka.
Ja nyt kun luin tän läpi, tuntuu että turhaa pohdin tämmösiä!