Miten 4,5 vuotias ei herää vieläkään pissahätään yöllä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt !!

Vieras
Ongelma, auttakaa !!

Meidän 4,5 vuotias poika ei herää öisin ikinä pissahätäänsä. Nytkin on taas kahtena yönä peräkkäin kastunut sänky yöllä ja kaikki on pitänyt vaihtaa.

Potta on vieressä ja vessakin ihan lähellä. Mutta ei mitään vaikutusta.

Mikä neuvoksi, kyllästyttää tuo ainainen pissapyykki.

Itse aina kyllä herätän pissalle, mutta joskus on tosiaan jo liian myöhäistä ja sänky on märkä.

Onko ideoita ?

Meidän 5,5-vuotias ei ole vielä yökuiva. Joka ilta itse tahtoo vaipan päälle.
Lääkärissä sano,että odotetaan 6-vuotiaaksi jos ei vielä kuiva. Meillä ilmeisesti geeneissä tuo myöhään yökuivaksi oppiminen. Kaikki aikanaan vaikka välillä vähän kiristääkin :) .

On muutaman kerran ollut kuivakin yö, mutta tosi harvoin !

Ei oikein enää vaippoja huvittais käyttää noin isolla. Sukuloimassa / yökylässä on kyllä pakko käyttää.

Kiva kuulla että on kuitenkin muitakin jotka ei ole vielä yökuivia.

Meidän poika ei muuten edes mielellään haluais edes vaippaa yöksi enää noilla yökyläreissuillakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt !!:

Ei oikein enää vaippoja huvittais käyttää noin isolla. Sukuloimassa / yökylässä on kyllä pakko käyttää.

No hei, ei siinä huvittamisesta ole kyse! Ei se vaipan poisjättäminen mitään auta jos lapsi ei ole kypsä olemaan yökuiva! Säästät itseäsi ja lastasi ja takaat hälle paremmat yöunet laittamalla suosiolla vaipan (ja voihan olla, että se on lapsellekin sellainen sysäys, että itse kiinnittää huomiota siihen yökuivuuteen ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt !!:

No eiköhän se vaippa nyt olisi kaikkien kannalta paras!!?? Vaikka ei sinua huvittaisikaan! Älä ainakaan suutu lapselle tai rankaise mitenkään lasta!!!

Yhteistyössä