Miten 3 raskaustestiä voi näyttää väärin?

• Viestiketjun aloittaja Nelliäinen
  • Ensimmäinen viesti
Nelliäinen
Elikkäs kyselin eilen täällä onko muilla ollu haaleita viivoja raskaustestissä ja silti raskaana ollu.. mie tein 3 testiä ja sain kaikkiin niihin haaleet raskautta osoittavat viivat.. mutta tänään kävin labrassa pissinäytteen viemässä ja sieltä tuli tulos joka oli negatiivinen, miten näin voi etes käydä? :/

Ammattilainen
Mä luulen et ne käyttää siellä labrassa ihan tavallisia (=e i niin herkkiä ) testejä. Sulla on ittellä voinut olla herkempi testi kotona. Jos niissä on testiaikana viiva tullut, niin kyl sä todennäköisesti raskaana olet. Ei ne testit kyl positiivista väärää tulost anna.

tiedän
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Mä luulen et ne käyttää siellä labrassa ihan tavallisia (=e i niin herkkiä ) testejä. Sulla on ittellä voinut olla herkempi testi kotona. Jos niissä on testiaikana viiva tullut, niin kyl sä todennäköisesti raskaana olet. Ei ne testit kyl positiivista väärää tulost anna.
Labrassa on kyllä tarkemmat testit ja pienempi virhemarginaali. Eikä se haamu ole yhtä kuin positiivinen vaikka kuinka toivoisi..

Nelliäinen
Mie imetän vielä kun kuopus on nyt 7.5kk.. ja ei oo menkat etes alkaneet synnytyksen jälkeen. Sillon kun rupesin tätä kuopusta odottamaan niin sillonkaan ei ollu edellisen synnytyksen jälkeen menkat alkaneet ja raskaaksi tulin.. joten nyt ei voi etes laskea niistä menkoistakaan että voisko olla vai ei.. kun ne ei oo näyttäytyneet ollenkaan. Ihme kyllä että 3 testiä näytti haaleeta viivaa ja ne tuli testiajan sisällä testeihin eikä sen jälkeen.. kummastuttaa vaan että miten niihin voi tulla etes viivat jos ei ois.. mutta kaitpa se pitää vaan uskoo että näinkin voi käydä :(

En jaksa kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Labrassa on kyllä tarkemmat testit ja pienempi virhemarginaali. Eikä se haamu ole yhtä kuin positiivinen vaikka kuinka toivoisi..
Mun "haamu" on edennyt nyt jo rv 29+5, 3 ekaa (apteekin) testiä näytti negaa.

Yhäkin, viiva ja viivanpaikka on eri asia ja toisissa testeissä(varsinkin liuska) Noi viivanpaikat näkyy jonkin ajan kuluttua liiankin selvästi.
Nim. Monesti pettynyt..

Oottelet nyt ainakin viikon, teet sitten testin.

Jos siinä toisessa viivassa on väriäkin, ei sen pitäis olla mikään viivanpaikka! Mikä testi? Ja miäkin kysyin omassa neuvolassa noista labran pissatesteistä, ja sanoi että niissä yleisin käytetty herkkyys 25mitälieyksikköä ( :ashamed: ), eli kotitesti voi olla herkempi jos 10 yksikköä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nelliäinen:
Pregenti stick ja analyz exact, tuo jälkimmäinen on apteekista ostettu testi..
No siten minäkin jo ihmettelen, jos eri merkkisetkin testit näyttävät molemmat viivaa, mutta tk:n testi negaa. Outo juttu....
Ei sun nyt muu auta, kuin testata parin päivän päästä uudestaan. Toivotaan onneelista lopputulosta :heart:

Yhteistyössä