Miten 1v kanssa uimahalliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeuvojaPliis!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NeuvojaPliis!

Vieras
en oo siis ollu uimassa lapsen kanssa ja nyt huvittais mennä mutta mites me pärjätään? Siis uikkarit tietty mut minkälaisia ne uimavaipat on? Ootteko ollu vaan vauva kainalossa aikuisten altaassa vai lasten altaassa.. Haluaisin vähän suunnitella etten mee sinne ihan huuli pyöreenä sekoilemaan.

Uimahallista ota selvää, pitääkö olla uikkareissa (yleensä lahkeelliset ) vai pitääkö olla vaippa lisäksi. Lasten altaassa ollaan uimataidottoman kanssa, siellä on lämpimämpi vesikin. Pukiessa ja riisuessa huolehdit siitä ettei sinun tarvitse alasti juosta naperon perään. Jos haluat, voit ottaa oman pesuvadin ja istuttaa lasta siinä kun käyt itse suihkussa. Lapselle jotain puuhaa esim pillimehu tai rusinat siksi ajaksi kun itse kuivaat ja puet.

meidän uimahallissa lapsilla ei tarvitse olla uimapukua uimavaipan lisäksi. mä oon ollu pienen lapsen kanssa lasten altaassa ja sit semmosessa terapia-altaassa, missä on hirmu lämmin vesi. välillä aina käydään saunassa lämmitteleen ja taas takas altaaseen :)
tosiaan jotain viihdykettä kannattaa ottaa lapselle mukaan siksi ajaksi kun itse puet.

Yleensä aikuisten altaaseen ei saa viedä lasta ennen kuin osaa uida sen 25 metriä, joten sinne on varmaan turha yrittää 1v:n kanssa. Me ollaan lasten kanssa joko lasten kahluualtaassa tai sitten sellaisessa lämminvesialtaassa, jossa aikuisellekaan ei tule kylmä, kun vettä on hartioihin asti. BR:n puhallettava uimaliivi on miellä todettu hyväksi apuvälineeksi ja tällä hetkellä meillä käyttää sitä vajaa 3v. ja osaa uida ja kellua sen kanssa itsenäisesti. Jos lapsi osaa kävellä, niin jarrusukat on hyvä laittaa jalkaan jo pukuhuoneessa, niin ei luikastu.

Mä oon tota samaa miettinyt, poika reilun 1-v eikä olla kertaakaan oltu uimahallissa. Ois varmaan hyvä kun ois joku kaveri mukana, miehestä ei taida paljoa olla apua kun olis siellä miesten puolella... ;-) Mä en ainakaan haluais lasta istuttaa siellä suihkun lattialla, tuskinpa tuo edes pysyiskään paikoillaan sen ajan että itse käy suihkussa. Aika hankalaa kyllä.

Mun mielestä nää jatkuvat kyselyt tästä aiheesta on jotenkin huvittavia. Miten ei aikuinen ihmine osaa ilma neuvoja mennä lapsen kanssa uimaan.

Sinne mennää ihan samoin kuin minkä ikäisen kanssa tahansa. Uimapuku päälle ja ne uimavaipat saa jättää kaupan hyllyille homehtumaan. Ne on turhakkeita. Ja kaikenlisäksi ihan uusi juttu ja paljon ennen niitäkin pienet lapset kävi uimassa.

Näin muuten viikko sitten eka kerran elämässäni kylpylässä tämän älyvapaan viritelmän eli uimavaippa ja päällä uikkarit. Haloo! :D No voihan ne rahansa noinkin kuluttaa toki.

Minä osasin käydä 12 vuotiaana 1,5v siskoni kassa uimahallissa ihan ilma ongelmaa. Äiti oli mukana, mutta ei se mitään edes tehnyt, koska en antanut. Usein saattoi tullakin hiukan perästä hallille ja saunotteli ihan rauhassa ja minä kävin siskoni kanssa uimassa. Ja hengissä toi on, täyttää pian 20v.

Kaukalo ja suojaksi muovitettu frotee. Lapsi pysyy siinä paikoillaan, kun peseydyt itse. Sukat tai uimatossut jalkaan, sillä estää liukastumisen. Muovinen lelulaatikkokin on hyvä paikka istua turvassa. Sinne voi laittaa lelun ja vähän vettä.

Lapsen ehdoilla ja leikkien.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mietin:
Mä oon tota samaa miettinyt, poika reilun 1-v eikä olla kertaakaan oltu uimahallissa. Ois varmaan hyvä kun ois joku kaveri mukana, miehestä ei taida paljoa olla apua kun olis siellä miesten puolella... ;-) Mä en ainakaan haluais lasta istuttaa siellä suihkun lattialla, tuskinpa tuo edes pysyiskään paikoillaan sen ajan että itse käy suihkussa. Aika hankalaa kyllä.

:D

Mikä on uusavuttomuuden huippu? Nykypäivän äiti + 1v + uimahalli.

uimahallilla on sellaisia istuimia johon voi lapsukaisen isuttaa siks aikaa kun ite peseytyy. Sellaisia pyöreitä vähänku pieni tuoli jossa korkea selkämys ja tavallaan kuppi mihin laps situu. Hyvin pysyy siinä......

Alkuperäinen kirjoittaja Meidän:
uimahallilla on sellaisia istuimia johon voi lapsukaisen isuttaa siks aikaa kun ite peseytyy. Sellaisia pyöreitä vähänku pieni tuoli jossa korkea selkämys ja tavallaan kuppi mihin laps situu. Hyvin pysyy siinä......

No varmaa aika harvalla hallilla on. Itse en ole nähnyt kuin jossain edenin kylpylässä seinissä sellaisia eikä kävisi miele vieressäkään laittaa lasta siihe istumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja reps:
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mietin:

:D

Mikä on uusavuttomuuden huippu? Nykypäivän äiti + 1v + uimahalli.

No kerropa sitten miten itse toimit että selviät vilkkaan isokokoisen 1-v:n kanssa ilman suurempia vahinkoja?

no mä en tiedä mutta mä oon ollu altzheimer mummoni kanssa uimahallissa ja mua hävetti kun uimavalvoja tuli hirveästi opastamaan vaikka ollaan pärjätty toisessa uimahallissa ihan hyvin mikä oli remontissa ja on vieläkin. Nyt en haluais et kukaan joutuis neuvomaan kauheesti vaan haluaisin että menis kaikki niinku olisin ollu ennenki. Ja mä en tunne itseäni uusavuttomaksi vaan haluan asiasta tietoa ennenku menen. ja haluan yleensäkin ottaa asioista selvää ennenku teen ekaa kertaa jotain. Ja joo mua tosiaan askarruttaa se et jos on jotain sääntöjä et pitää olla toi uimavaippa koska sen ikänen saattaa kesken kaiken pissiä altaaseen mutta näköjään riittää siltikin pelkät uikkarit.

Meillä menee sillain, että kun yleensä mennään miehen kans, niin mies ottaa aina vauvan mukaan miesten puolelle suihkuun, jotta mä saan olla rauhassa naisten puolella ja nauttia saunasta ja pestä itseni rauhassa. Mut sit altailla tehdään sillain, että ollaan vuorotellen lapsen kans lasten altaassa, kun toinen käy uimassa. Hyvin toimii=)

Itsekseni en ole vauvan kanssa käynyt, en saa siitä mitään irti, että joutuu olemaan vaan paikoillaan altaissa ja saunoakaan ei oikein voi eikä uida itse:/ Käydään kahdestaan tai sitten menen yksin.

Ei se pissa siellä uimavaipassa pysy, eikä kyllä kaikki bakteerit siinäkään tapauksessa, että vauva kakkaa. Jos altaaseen (vaipan kanssa tai ilman) tulee kakka, täytyy se koko allas tyhjentää joka tapauksessa.

Lämminvesiallasta minäkin suosittelen, suihkussa toimitaan samalla lailla kun kotonakin. Vadissa monet lapset tykkää istua, sellaisen voit tosiaan ottaa kotoota mukaan jos tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mä en tiedä mutta mä oon ollu altzheimer mummoni kanssa uimahallissa ja mua hävetti kun uimavalvoja tuli hirveästi opastamaan vaikka ollaan pärjätty toisessa uimahallissa ihan hyvin mikä oli remontissa ja on vieläkin. Nyt en haluais et kukaan joutuis neuvomaan kauheesti vaan haluaisin että menis kaikki niinku olisin ollu ennenki. Ja mä en tunne itseäni uusavuttomaksi vaan haluan asiasta tietoa ennenku menen. ja haluan yleensäkin ottaa asioista selvää ennenku teen ekaa kertaa jotain. Ja joo mua tosiaan askarruttaa se et jos on jotain sääntöjä et pitää olla toi uimavaippa koska sen ikänen saattaa kesken kaiken pissiä altaaseen mutta näköjään riittää siltikin pelkät uikkarit.

Mulla ihan sama juttu että haluan "olla tietoinen" miten toimitaan. Meidän uimahalli on juuri remontoitu ja on nykyään täysin erilainen mitä ennen, ei ole hajuakaan esim. suihkutiloista, pukukopeista ym. Ihan hyvä juttu mun mielestä täällä vähän tiedustella vinkkejä muilta, ei se mitään uusavuttomuutta ole....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja joo mua tosiaan askarruttaa se et jos on jotain sääntöjä et pitää olla toi uimavaippa koska sen ikänen saattaa kesken kaiken pissiä altaaseen mutta näköjään riittää siltikin pelkät uikkarit.

Sitähän ne tekee paljon vanhemmatkin lapset, eikä niilläkään vaippoja ole vai oletko nähnyt? Välillä joku on vääntänyt kakatkin sinne altaan pohjalle.

Ehkä mä en olekaan niin avuton kun luulin, kun en viitsi mennä yksin kolmen alle eskari-ikäisen kanssa uimahalliin. Järvenrannalla oltiin kyllä kesällä kovasti...

Minusta uimahalliin on helppo mennä kun lapsi osaa kävellä itse, ettei tarvitse istuttaa lattialla tai raahata jotain penkkiä mukana. Silloin tarvitaan tietysti toinen aikuinen mukaan, jos haluaa itsekin uida ja nauttia vesihierontaa yms.

Onpas ärsyttävää tuollainen, kun joku täällä keskustelupalstalla selvästikin kysyy neuvoa, niin sitten tulee "paremmat" ihmiset arvostelemaan uusavuttomuudesta.
Mun mielestä täysin aiheetonta kommentointia.

Alkuperäinen kirjoittaja Oovee08:
Onpas ärsyttävää tuollainen, kun joku täällä keskustelupalstalla selvästikin kysyy neuvoa, niin sitten tulee "paremmat" ihmiset arvostelemaan uusavuttomuudesta.
Mun mielestä täysin aiheetonta kommentointia.

Niinpä, reps on näköjään suuri tietäjä mutta eipä tullut jakamaan tiedonjyväsiään... ;-)

Yhteistyössä