Mitätuolle meidän kiltille pikku ekaluokkalaiselle on tapahtunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
nakkelee niskojaan, teetättää siskollaan "hölmön hommia", loukkaantuu jokaisesta pikku seikasta ja koettelee rajoja...

Kait tämä sitä kasvmista on, mutta tuntuu, että pari viikkoa sitten minulla oli ihan eri tyttö talossa, vaikka yhtä rakas tuokin on :heart:

Hei, täällä aivan samanlaista!!! :wave: Tyttö aloitti ekaluokan ja tuntuu, et sil ei olis mikään hyvin. Just nakkelee niskojaan, teetättää täälläkin siskollaan tyhmiä juttua ja kauheeta herkkis-aikaa muutenkin..ihan pikku jutuistakin voi itku tulla, mikä taas hänelle ei ole normaalia...

Meillä samanlainen mutta vaan eri merkkinen :wave: . Poika oli kyllä jo keväällä PALJON hankalampi kuin normaalisti, mutta nyt on kyllä jo ihan mahdotonta.

Siis me vanhemmat ollaan ihan paskoja, kaikilla muilla kavereilla on paljon löyhemmät rajat ja ne on paljon reilumpia.

Ja IKINÄ ei saa tehdä mitään kivaa, AINA joutuu ajoissa nukkumaan, KAIKKI muut lapset saa olla myöhään ulkona, EI KOSKAAN voida tehdä mitään kivaa jne.jne...

On helppoa olla hyvä vanhempi kun on vaan niin paska :saint:

Meillä toi likka on sama hangon keksi kuin aina ennenkin. Ei se varmaan edes osais sanoa vastaan. Kaiken vaan haluaa tehdä nykyään itse, kylvynkin laski ite itelleen, aamupuuron tekee itte jne.

Meillä ekan luokan aloittanut poika ihan samanlainen. Aiemmin ollut niin niin kiltti mutta nyt nirinää narinaa...ihme meuhkaa yms.
Pieni kasvaa isoksi, kai heitä itseäänkin se "pelottaa", ihmetyttää, kummastuttaa yms.

Muistakaa, että kouluun lähtö on lapselle aina Iso juttu. Siirtymävaihe, jonka jokainen kokee omalla tavallaan. Yleensä siitä puhutaan paljon etukäteen ja monesti lapset ajattelevat, että koululaisena olen jo iso tyttö/poika. Se on herkkää aikaa, joka kyllä alkaa helpottumaan kunhan koulurutiinit ja -tavat tulevat tutuksi. Antakaa lapsillenne aikaa, olkaa läsnä ja kuunnelkaa. Ihan oikeasti ja aidosti, ei muiden hommien lomassa! Aivan varmasti auttaa =)

Yhteistyössä