Mitäs tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help...

Vieras
Eli tilanne on tämä:
Kaverini on juuri valmistunut ja muu kaveriporukka ehdottaa lahjaksi kokkikurssia, eli sellaista mihin mennään porukalla laittamaan jotain ruokaa jonkun osaavan ihmisen opastuksella. Lahjan hinta 75e/hlö, eli aika arvokasta.
Noh minä olen raskaana, laskettuaika on tammikuussa.
Kurssi olisi yhden illan kesto n. 3h + matkat, eli minulla menisi n.5 tuntia. Kurssille olisi tarkoitus mennä joskus keväällä.
Odotan esikoista, joten en oikein tiedä voinko osallistua tällaiseen, tarkoitus on imettää vauvaa joten 5 tuntia taitaa olla tosi pitkä aika olla poissa. Mutta mites sitten ottaa vauva mukaan? Tuleeko siitäkään yhtään mitään?

Mitä itse tekisit?

No älä ainakaan mukaan ota, ei siitä varmaan mitään tulis. Nii, tai tietty riippuulapsesta millanen nukkuja on. Kyllähän sen ikäinen voi jo korviketta saada, edes sen kerran. :D Eli jätä vauva vaan isälle ja lähde kokkailemaan.. :D

Minä olen sen varran pessimisti, että en uskaltaisi etukäteen varata ainakaan muutaman ensimmäisen kuukauden sisällä mitään isompia juttuja, varsinkin, jos ilmoittautuminen on sitovaa. Kun ei koskaan tidä, esim. sopiiko korvike vauvalle , saako pumpattua maitoa, yms.. Mutta minä olenkin ehkä vähän liian pessimistinen..

Mä ottaisin vauvan kantoliinaan/kantoreppuun mukaan. Jos siis ei ole mikään huutomaakari. Meidän kakkonen ei huolinut ollenkaan pulloa, eli tuollaiset reissut ei olisi ainakaan mun kohdalla tullut kysymykseenkään, enkä sen takia olisi edes viitsinyt opettaa pullolle.

Kiitoksia vastauksista, rohkaisin mieleni ja meinaan lähteä kokkailemaan ilman vauvaa. Kyllä tuo mies vauvan kanssa varmasti pärjää, katsotaan sitten miten tehdään onko korviketta vai lypsettyä maitoa. Eihän sitä tiedä vaikka imetys ei onnistuisi alkuunkaan ja korvikkeella mentäisiin heti alusta alkaen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitoksia vastauksista, rohkaisin mieleni ja meinaan lähteä kokkailemaan ilman vauvaa. Kyllä tuo mies vauvan kanssa varmasti pärjää, katsotaan sitten miten tehdään onko korviketta vai lypsettyä maitoa. Eihän sitä tiedä vaikka imetys ei onnistuisi alkuunkaan ja korvikkeella mentäisiin heti alusta alkaen!

Tää on niin totta, meillä ei alusta alkaenkaan poika suostunut tissiä imemään, joten 2vk eteenpäin mentiin pullon kanssa.. Mutta ei muutakuin onnea matkaan. Ja hauskaa kokkailua. :wave:

Yhteistyössä