Mitäs teiltä löytyy tänään pöydästä? Entäs paljonko raketteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2010

Vieras
Mä vähän kaipailisin ideaa, jotain muutakin pöytään kuin vaan keitetyt nakit ja perunasalaatti.

Tietenkin illaksi sipsiä, limua ja varmaan pari drinkkiä.

Raketteja käydään tänään ostamassa yksi 8? paketti.

Ja me vietetään uusivuosi ihan oman perheen kanssa

Eipä löydy pöydästä mitään erikoista.En tiedä vielä mitä kaupasta hakisin.
Raketteja ei ole toistaiseksi yhtään,jos mies tuo töistä jotain niin tuo muuten jää paukuttelematta.

Pöydästä löytyy nakkeja, perunasalaattia, sienisalaattia, sipsiä, limpparia ja lasillinen punaviiniä. Ja sitten valmistan uunissa tortilla sipsi, cheddarjuusto, tomaatti ja texmex mausteella höystetyn "ruuan". Miks sitä sitten kutsuisi. :D
Raketteja tuli ostettua muutamalla kympillä ja perheen kanssa vietetään uusi vuosi.

Aika perinteisellä menulla mennään, nakit ja salaatit :D Lisäksi on sipsejä ja limsaa, aikuisille olutta ja lonkkua. Paukkuja isäntä on ostanut ihan liikaa mun mielestä, niihin on kai mennyt reilu 50?.

Meillä nakit ja perunasalaatti
sipsit ja dippi ja irtokarkkeja
fajitaksia kana/jauhelihatäytteellä ja
kinkku-juusto-pasta-salaatti.
Se on muuten hyvää, jos jotakuta kiinnostaa niin tämmönen resepti hellapoliisin sivuilta:
(ite teen ilman persikkaa ja omenaa)
Hedelmäinen kinkku-pastasalaatti 15 annosta

400 g Barilla Penne Rigate -pastaa
suolaa
n. 500 g Kylmäsen aitoa ylikypsää palvikinkkua (palana) suikaloituna
n. 400 g Polar-juustoa kuutioituna
2 omenaa kuutioituna
250 g kirsikkatomaatteja puolitettuina
1 pieni prk persikoita kuutioituina
1 pieni prk ananaspaloja paloiteltuna
n. 4 dl viinirypäleitä puolitettuina
245 g Felix Ultra kevyttä voileipäpikkelssiä (tuubissa)
n. 150 g majoneesia
1 prk kermaviiliä
paprikajauhetta

Ihan perussettiä, ei mitään ihmeitä. Raketteja en osta. 6v tyttö niitä vähän "vinkui" mutta pelottelin tyttöparan kuoliaaksi näyttämällä pari valittua kuvaa netistä ei-niin-onnistuneista pamautuksista. Ei muuten vingu enää.

Raketteja emme osta, ellei mies välttämättä halua jonkun pienen paukun.

Teen tuulihattuja savukala-tuorejuustotäytteellä, sipsejä dipin kanssa, nakkeja perunasalaatilla, jotain tuoresalaattia kenties ja ehkä cocktailtikkuja.

Kun mä olin lapsi/nuori, niin meillä ei kotona vietetty oikein muuta kuin joulua (ja senkin valmisteleminen tuntui vanhemmille kovin ylivoimaiselta). Haluan nyt aikuisena yrittää tehdä jotain tämmöisten erikoispäivien eteen, vaikka vielä ei lapsia olekaan.

Meillä tarjotaan Vatajan nitriittömiä nakkeja, itsetehtyä peruna- ja tonnikalasalaattia sekä valkosipulipatonkia. Lisäks menee varmaan pop corneja ja sidukkaa/olutta. Pari pataa mies osti tulitusta varten.

ei yhtä ainutta rakettia ammuta eikä osteta, eikä ruokapöydästä löydy yhtään kummallisempaa kuin normistikkaan! kanankoivet ja riisi on ruokana, iltapalaksi normi kiisseli/ puuro tms.. Minkä ihmeen takia mun pitäis rahaa tuhlata sen takia että vuosi vaihtuu???en tajua tota ylenpalttista hössöttämistä jouluna/ uutena vuotena/ juhannuksena.. Ne tulee joka tapaukses vaikka minä en niitä juhli enkä rahojani turhuuksiin työnnä!Lapset on ihan tyytyväisiä siihen että saavat valvoa pidempään ja katsoa ikkunasta raketteja. Ukko varmaan vetää lärvit ja minä vedän peittoa korville =)

Meillä on possupihvejä, kierreperunoita ja maustevoita ruuaksi. Leffailtaa varten sipsiä ja dippiä, ykköstä ja limpparia. Lapselle myös Ässä Mixejä.

Raketteja tuo mies kaupasta muutaman, niin saa tyttö ihmetellä niitä ja poikkeaa ilta normaalista vapaaillasta jotenkin :)