Mitäs tehdään kun kotona olo ei huvita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oikea ammattivalittaja"

Vieras
Eikä pääse töihin ei opiskelemaan ei palkkatukitöihin eikä harjoitteluihin. Mitäs sitten tehdään? miehelle kyllä passaisi mun kotona olo mutta mulle se ei enää sovi ei vaan huvita. Toki hän on ehdotellut kaikenlaisia pikku hommia. Voisin esim hommata kirppispöydän kun tavaraa vaikka millä mitalla, leipoa leipää yms mutta ei mua tuollaiset jutut kiinnosta lainkaan.

Alkaisin opiskella omaksi huvikseni avoimessa yliopistossa. Niihin opintoihin pääsevät kaikki halukkaat ja suurimman osan opintoja voi suorittaa verkko-opintoina.

[QUOTE="vieras";29044774]Alkaisin opiskella omaksi huvikseni avoimessa yliopistossa. Niihin opintoihin pääsevät kaikki halukkaat ja suurimman osan opintoja voi suorittaa verkko-opintoina.[/QUOTE]

Täytyy tuota miettiä en ainakaan pärjännyt lukio-opinnoissa ne oli liian vaikeita en tiedä miten noissa kävisi?

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29044794]Täytyy tuota miettiä en ainakaan pärjännyt lukio-opinnoissa ne oli liian vaikeita en tiedä miten noissa kävisi?[/QUOTE]
Tarviiko niissä niin pärjätäkään, jos vain omaksi ilokseen opiskelee? Oppii sen mitä oppii, mutta ainakin on mukavaa tekemistä :)

[QUOTE="vieras";29044812]Tarviiko niissä niin pärjätäkään, jos vain omaksi ilokseen opiskelee? Oppii sen mitä oppii, mutta ainakin on mukavaa tekemistä :)[/QUOTE]

Olisihan se kiva jos pärjäisi. Olen niin paljon omaksi iloksi opiskellut.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29044824]Olisihan se kiva jos pärjäisi. Olen niin paljon omaksi iloksi opiskellut.[/QUOTE]
Pärjäsi tai ei, niin olisipahan ainakin jotain tekemistä. Tekemisen puute sua kai vaivasi? Jos haluat kotoa pois, niin mene kirjastoon opiskelemaan.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29044824]Olisihan se kiva jos pärjäisi. Olen niin paljon omaksi iloksi opiskellut.[/QUOTE]

Se, ettei selviä helpoimmistakaan opinnoista ei tarkoita sitä, että olisi opiskellut omaksi ilokseen. Sopisko sulle joku oppimistaitoja kehittävä kurssi aluksi?

Jotain vapaahetoishommaa? MLL, SPR, Pelastakaa Lapset ry jne.? Vanhainkodille lukemaan vanhuksille? Tai alat myymään jotain näitä aloe vera-tuotteita, meikkejä tai lastenvaatteita? Itse olen tehnyt noista kaikkia äitiyslomilla kun en yhtään ole kotona istuvaa ihmistyyppiä.

[QUOTE="Siru";29044879]Jotain vapaahetoishommaa? MLL, SPR, Pelastakaa Lapset ry jne.? Vanhainkodille lukemaan vanhuksille? Tai alat myymään jotain näitä aloe vera-tuotteita, meikkejä tai lastenvaatteita? Itse olen tehnyt noista kaikkia äitiyslomilla kun en yhtään ole kotona istuvaa ihmistyyppiä.[/QUOTE]

Mä olen ollut ystäväpalvelussa ja käynyt vanhainkodeilla vanhuksia katsomassa yms mutta eipä ne enää huvita.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29044876]Työn puute vaivaa aina sitä jotain tekimistä olisi jos vaan haluaisi jotain tehdä.[/QUOTE]
Sitten sun pitää haluta tehdä. Eikö se ole jo aika selvää, että töitä et tule saamaan? Et voi opiskella, et voi hankkia työkokemusta, et voi muuttaa sellaiseen paikkaan, missä jotain töitä voisi olla, et voi sitä ja et voi tätä. Et ole kykenevä mihinkään sellaiseen, minkä avulla voisit työllistyä. Jäähän jäljelle tietysti vapaaehtoistyö.

[QUOTE="vieras";29044902]Sitten sun pitää haluta tehdä. Eikö se ole jo aika selvää, että töitä et tule saamaan? Et voi opiskella, et voi hankkia työkokemusta, et voi muuttaa sellaiseen paikkaan, missä jotain töitä voisi olla, et voi sitä ja et voi tätä. Et ole kykenevä mihinkään sellaiseen, minkä avulla voisit työllistyä. Jäähän jäljelle tietysti vapaaehtoistyö.[/QUOTE]

Töitä en ehkä tule saamaan mutta en ole väittänyt etten ole yrittänyt opiskella olen yrittänyt kovastikkin ja olen hakenut työllistämistukitöihin ja harjoitteluihin en vaan ole niihin päässyt. Ja olen kyllä useasti elämäni aikana muuttannut mutta silti en ole työllistynyt.

Vittu sä olet luuseri! Menisit vaikka sitten ulos siivoomaan tai keräämään pulloja, pysyispähän kadut siistinpänä. Mutta ei tarvii kyllä veronmaksajien rahoja tuhlata enää päivääkään istumalla vaan kotona, vitun laiskuri!

[QUOTE="Eräs";29044983]Vittu sä olet luuseri! Menisit vaikka sitten ulos siivoomaan tai keräämään pulloja, pysyispähän kadut siistinpänä. Mutta ei tarvii kyllä veronmaksajien rahoja tuhlata enää päivääkään istumalla vaan kotona, vitun laiskuri![/QUOTE]

no enpä ole saanut työmarkkinatukea enää vuosiin kun mies on yrittäjä viimeksi sain opintotukea.

Mä aina välillä haaveilen, että rupeaisin kotirouvaksi. Mutta kaikki se "luxus" mitä siihen tarvitsisin vaatisi ainakin jonkin verran rahaa. Päivisin lapsen ollessa koulussa voisin käytä jumpissa, kosmetologilla teettäisin kynnet, ripset, jalka- ja kasvohoidot, hierojalla viikottain. Kait sitä voisi vähän kotia ja pihaakin huoltaa, kaupassa käydä ja ruuan laittaa. Mutta en usko, että aika tulisi pitkäksi, jos olisi joka päivälle jokin sovittu meno kodin hoidon lisäksi.

Mutta tää taitaa olla vain haavekuva, joka oikeasti johtaisi tylsistymiseen... Ei oo kokemusta.

[QUOTE="zxc";29045050]Mä aina välillä haaveilen, että rupeaisin kotirouvaksi. Mutta kaikki se "luxus" mitä siihen tarvitsisin vaatisi ainakin jonkin verran rahaa. Päivisin lapsen ollessa koulussa voisin käytä jumpissa, kosmetologilla teettäisin kynnet, ripset, jalka- ja kasvohoidot, hierojalla viikottain. Kait sitä voisi vähän kotia ja pihaakin huoltaa, kaupassa käydä ja ruuan laittaa. Mutta en usko, että aika tulisi pitkäksi, jos olisi joka päivälle jokin sovittu meno kodin hoidon lisäksi.

Mutta tää taitaa olla vain haavekuva, joka oikeasti johtaisi tylsistymiseen... Ei oo kokemusta.[/QUOTE]

No ei mun mieheni tarjoa kuin 4 kertaa vuodessa kampaamon ei jalka,kynsi yms hoitoja.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29045102]No ei mun mieheni tarjoa kuin 4 kertaa vuodessa kampaamon ei jalka,kynsi yms hoitoja.[/QUOTE]

Mites ne jumpat? Meilläpäin on ainakin tarjolla niitä päivisinkin.

Sun lapsenhan piti jo syntyä --- Ai niin ja teidän piti alkaa sijaisperheeksi -- mutta se yrityskin olis jo perustettava miehen kanssa -- muuttokin olis edessä toiselle paikkakunnalle, ai niin mutta mies ei halua muuttaa -- 2o vuotta olet ollut työttömänä, olet joo yrittänyt vaikka mitä mutta kukaan ei vaan huoli jne jne jne jne jne jne jne

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29045807]Ei kiinnosta mulla on kotona kuntopyörää yms[/QUOTE]

Sehän se pointti niissä jumpissa onkin, että on aikataulu, jonka mukaan elää ja toisaalta siellä on sosiaalisia kontakteja, jotka kenties jäävät vähälle kotona. Kotona vetelehtiminen ei toimisi minulla, pitää olla tekemistä. Ja mielestäni sopivat jumpparyhmät sitä tarjoaisivat. Toki sitä voi vaikka lähteä kävelylenkille, mutta ryhmäliikunnassa on kyllä oma jujunsa.

Yhteistyössä