Mitäs teette ( te rokotteen ottajat ) jos löytyy yhteys että aiheuttaa keskenmenoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DiP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DiP

Vieras
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/998965

Toinen raskauksista kuitenkin ollut jo puolivälissä ja lähes heti rokotteen oton jälkeen saanut keskenmenon. Ja juu, antakaa anteeksi, ei tietysti rokote voi mitään aiheuttaa, ainahan ne on turvallisia ;) :whistle: Kunhan kysyin.

Itse sain rokotteesta: käsi kivun, jäsen kivut ja kolotukset, kuumeen. Supisteluja tosi paljon. Muut oireet hävisi vuorokauden päästä mutta supistelut ovat jatkuneet niin että jouduin vuodelepoon. Töihin ei enää asiaa

Ja nuo ovat vain ääritapaukset. Suurin osahan jää tutkimatta.
Mutta toisaalta en usko, että löytävät selkeää yhteyttä. Harvoin keskenmenoihin löytyy. Mutta se, että joutuvat jo tutkimaan tarkoittaa että epäilykset ovat olleet erittäin vahvat.
No kohta tänne hyökkää monet selvittämään, miten km tapahtuu muutenkin. Joten eihän niillä voi olla mitään yhteyttä.

Mä otin rokotteen 2viikkoa sitten ja yht' äkkiä alkoi kamalat supistukset. Raskaus puolivälissä... nyt sitten maataan jalat taivasta kohti ja toivotaan että muksu pysyy vielä sen 10 viikkoa sisällä niin on hyvät mahdollisuudet selvitä :/ Ennen rokotetta ei ollut supistanut kertaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...........:
Mä otin rokotteen 2viikkoa sitten ja yht' äkkiä alkoi kamalat supistukset. Raskaus puolivälissä... nyt sitten maataan jalat taivasta kohti ja toivotaan että muksu pysyy vielä sen 10 viikkoa sisällä niin on hyvät mahdollisuudet selvitä :/ Ennen rokotetta ei ollut supistanut kertaakaan.

näin juuri!

.[/quote]
niin, ja ketäähän ei kuitenkaan pakoteta sitä ottamaan.
[/quote]

ei pakoteta.

Mutta no mun raskaus on vasta erittäin alussa, joten tässä on vielä monta mahdollisuutta etä menee muutenkin kesken.

Mutta en mä sille asialle silti mitään enää voi jos nyt tulisi tieto, että se aiheuttaakin jotenkin kauheasti keskenmenoja. Jo se että mö rupeaisin asiaa kauheasti pohtimaan ja pelkäämään ei ainakaan auta asiaa mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
[/quote]

ei pakoteta.

Mutta no mun raskaus on vasta erittäin alussa, joten tässä on vielä monta mahdollisuutta etä menee muutenkin kesken.

Mutta en mä sille asialle silti mitään enää voi jos nyt tulisi tieto, että se aiheuttaakin jotenkin kauheasti keskenmenoja. Jo se että mö rupeaisin asiaa kauheasti pohtimaan ja pelkäämään ei ainakaan auta asiaa mitenkään.

[/quote]

Mutta esim. puoleen väliin mennessä ja siitä pidemmällekkin suurimmalle osalle ihmisistä sikiö mahassa on jo vauva jota rakastaa koko sydämestä. Joten kyllä sitä varmasti moni pohtii jos supistelut alkavat aikaisin ja joudut toivomaan vaan ettei vauva tule liian aikaisin ulos.

[/quote]

Mutta esim. puoleen väliin mennessä ja siitä pidemmällekkin suurimmalle osalle ihmisistä sikiö mahassa on jo vauva jota rakastaa koko sydämestä. Joten kyllä sitä varmasti moni pohtii jos supistelut alkavat aikaisin ja joudut toivomaan vaan ettei vauva tule liian aikaisin ulos.[/quote]

no tuo ei liity minuun mitenkään. (tylyä tiedän) Mutta kysymys olikin että mitä MINÄ teen!

En tiedä miten asiaan suhtautuisin jos mahassa olisi jo sikiö eikä vasta alkio. Ja viikkoja paljon enemmän.

Mutta esim. puoleen väliin mennessä ja siitä pidemmällekkin suurimmalle osalle ihmisistä sikiö mahassa on jo vauva jota rakastaa koko sydämestä. Joten kyllä sitä varmasti moni pohtii jos supistelut alkavat aikaisin ja joudut toivomaan vaan ettei vauva tule liian aikaisin ulos.[/quote]

no tuo ei liity minuun mitenkään. (tylyä tiedän) Mutta kysymys olikin että mitä MINÄ teen!

En tiedä miten asiaan suhtautuisin jos mahassa olisi jo sikiö eikä vasta alkio. Ja viikkoja paljon enemmän.
[/quote]

No ei muuta kun mukavaa odotusta =)

Yritätkö ap jotenkin syyllistää niitä, jotka ovat rokotteen ottaneet? Niin ja keskenmenoja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tälläkin palstalla varmaan suurella osalla kesken meno ollut, kuten minullakin. Ja syyhän ei yleensä selviä. Minullakaan sikiöstä ei löytynyt mitään vikaa patologisessa tutkimuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
no mitä sille enää mitään voi rokote otettuna.

Peesaan.

Sama mieltä. Jokainen järkevä ihminen on tehnyt itselleen selväksi rokotuksen sekä sikainfluenssan riskit ja kantaa vastun omasta päätöksestä rokottamisesta tai rokottamatta jättämisestä.

Yritätkö ap jotenkin syyllistää niitä, jotka ovat rokotteen ottaneet? Niin ja keskenmenoja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tälläkin palstalla varmaan suurella osalla kesken meno ollut, kuten minullakin. Ja syyhän ei yleensä selviä. Minullakaan sikiöstä ei löytynyt mitään vikaa patologisessa tutkimuksessa.

En ole ap.
Enkä näe, että tässä pitäisi syyllistää rokotteen ottajia/ottamatta jättäjiä.

Vaan mielestäni asian voisi ottaa myös niin, että yhteys saattaa löytyä (joka on todella vaikea todentaa, kuten ylipäätänsä missään keskenmenossa). Mutta yhteys tosiaan saattaa olla, koska rokotettahan ei ole ollut käytössä raskaana olevilla.

Sen faktan myöntäminen, että on sanottu rokotteen olevan turvallinen vaikkei siitä ole mitään näyttöä olisi mielestäni oleellista.

Koska joskus voi löytyä asia, joka aiheuttaa keskenmenoja. Sen kieltäminen on mielestäni turhaa ja sitten taas se turha syyllistäminen on myös turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja DiP:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/998965

Toinen raskauksista kuitenkin ollut jo puolivälissä ja lähes heti rokotteen oton jälkeen saanut keskenmenon. Ja juu, antakaa anteeksi, ei tietysti rokote voi mitään aiheuttaa, ainahan ne on turvallisia ;) :whistle: Kunhan kysyin.

No tää nyt on vähän sellanen pakon sanelema juttu, että ottaakko riski h1n1 tarunnastaa, jonka on todettu tappaneen odottavia äitejä ja johtaneen vakaviin tautimuotoihin. Jos ei tällaista riskiä olisi, niin ehkäpä tuota rokotetta ei kukaan tahallisesti ottaisi? Mä pidän pienempänä riskinä ehdottomasti, vaikka löytyisikin syy-yhteys keskenmenoihin.

Mutta en usko, että sitä yhteyttä on. Rokote kai lähes poikkeuksetta kaikille raskaanaoleville jo on jaettu, eli suurin osa sen on siitä ryhmästä hakenut. keskenmenoja tulee tapahtumaan rokotuksen jälkeen, niitä on tullut ennen miksei niitä tulisi rokotuksen jälkeenkin ihan samallalailla?

Olisihan se hyvä rokote, jos sen ottaneet äidit ei enää keskenmenoja saisi kuten normaalisti. Todennäköisesti kai tehdään tilastoa tuleeko tänä vuonna enemmän keskenmenoja kuin normaalisti, mutta mikäli ja sikäli ei tule, niin varmaan voidaan jo rokote pois sulkea, ehkäpä tilanne ei ole muuttunut sillä alueella kasvusuuntaan.

Minä olisin kuvitellut että enemmänkin niitä keskenmenoja jos rupeavat tutkimaan, 2 on helposti pelkkää sattumaa. Minä taas olen miettinyt tätä niin päin, että mitä ajattelee ne jotka ei rokottaneet lapsiaan jos lapsi sitten kuoleekin sikainfluenssaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora78 harmaana:
Minä olisin kuvitellut että enemmänkin niitä keskenmenoja jos rupeavat tutkimaan, 2 on helposti pelkkää sattumaa. Minä taas olen miettinyt tätä niin päin, että mitä ajattelee ne jotka ei rokottaneet lapsiaan jos lapsi sitten kuoleekin sikainfluenssaan?

Niin kaksi on vaan ne huiput.

Eli sun mielestä vatsassa olevalla vauvalla ei ole mitään väliä?

Asiaa voi katsoa monelta eri kannalta. Joten varmasti raskaana olevalla se vauva siellä mahassa on yhtä rakas kun sulle se oma siinä vierellä.

Ja sattumaa voi olla myös se, että sun lapsi rokotetaan ja on saanutkin jo sitartunnat ja saa pahemmat oireet niiden yhteisvaikutuksesta ja kuolee siihen.

Ymmärräthän että JOSSITELLA voi loputtomiin.

Miksi on niin vaikeaa myöntää, että toisille voi olla rokote pahasta, toisille tauti. Rokote voi aiheuttaa jotain ja myös tauti voi aiheuttaa jotain. Kaikki on jossittelua, mutta kaiken kieltäminen on edelleen turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jees:

Asiaa voi katsoa monelta eri kannalta. Joten varmasti raskaana olevalla se vauva siellä mahassa on yhtä rakas kun sulle se oma siinä vierellä.

Ja sattumaa voi olla myös se, että sun lapsi rokotetaan ja on saanutkin jo sitartunnat ja saa pahemmat oireet niiden yhteisvaikutuksesta ja kuolee siihen.

Miksi on niin vaikeaa myöntää, että toisille voi olla rokote pahasta, toisille tauti. Rokote voi aiheuttaa jotain ja myös tauti voi aiheuttaa jotain. Kaikki on jossittelua, mutta kaiken kieltäminen on edelleen turhaa.

Taudin on todistettu tappaneen äitejä ja lapsia mutta rokotteen ei, siinämäärin se rokotteesta spekuloiminen on sitä jossittelua ja influenssan vaarat odottaville tilastoihin piirtynyttä faktaa. Mutta.... Omat lapset on niitä rakkaimpia ihan taatusti kenen takia asiaa ajatellaan.

Jos nyt mietitään että on ennestään lapsia ja äiti odottaa vauvaa, kyllä mun listalla ykköseksi menee omat syntyneet lapset ja oma terveys, mä en ottaisi minkäänlaista riskiä saada raskausaikana vakavaa tautimuotoa ja siten pistää jo syntyneitä lapsiani kärsimään äidittä.

Ja toisekseen jos ja kun se influenssa aiheuttaa vakavan riskin äidille, myös kohdussa oleva vauva on uhattuna, se vauva kun elää täysin äidin hapella ja verenkierron avulla, että voihan sitä näinkin ajatella.

Mitä tekevät rokottamattomat, jos sikainflunessa tappaa tai vammauttaa heidän lapsena? Nämä ovat älyttömiä kysymyksiä. Jokaisessa rokotteessa on riskinsä sillä toiset ovat allergisia niillle ja saavat tällöin odottamattomia reaktioita. Sikainfluenssassa on sitten omat riskinsä. Se on todistettavasti vaarallinen odottaville äideille ja on tappanut terveitä odottavia äitejä ja vastasyntyneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja typerä kysymys:
Mitä tekevät rokottamattomat, jos sikainflunessa tappaa tai vammauttaa heidän lapsena? Nämä ovat älyttömiä kysymyksiä. Jokaisessa rokotteessa on riskinsä sillä toiset ovat allergisia niillle ja saavat tällöin odottamattomia reaktioita. Sikainfluenssassa on sitten omat riskinsä. Se on todistettavasti vaarallinen odottaville äideille ja on tappanut terveitä odottavia äitejä ja vastasyntyneitä.

Eli kuolet jos et ota rokotetta. Oikeasti tää palsta on niin säälittävän mustavalkoinen.

Ja joo mä olen ottanut rokotteen myös lapsilleni, mutta en tajua tätä helvetin jeesustelua tolla kuolemalla.

Lähden kauppaan nyt. Silläkin uhalla, että jään auton alle ja mun lapset jää ilman äitiä.

Taudin on todistettu tappaneen äitejä ja lapsia mutta rokotteen ei, siinämäärin se rokotteesta spekuloiminen on sitä jossittelua ja influenssan vaarat odottaville tilastoihin piirtynyttä faktaa. Mutta.... Omat lapset on niitä rakkaimpia ihan taatusti kenen takia asiaa ajatellaan.

Jos nyt mietitään että on ennestään lapsia ja äiti odottaa vauvaa, kyllä mun listalla ykköseksi menee omat syntyneet lapset ja oma terveys, mä en ottaisi minkäänlaista riskiä saada raskausaikana vakavaa tautimuotoa ja siten pistää jo syntyneitä lapsiani kärsimään äidittä.

Ja toisekseen jos ja kun se influenssa aiheuttaa vakavan riskin äidille, myös kohdussa oleva vauva on uhattuna, se vauva kun elää täysin äidin hapella ja verenkierron avulla, että voihan sitä näinkin ajatella.

Ja sulle kans. Mieti nyt helvetti, että jokainen näkee asian omalta kannaltaan.

Kuolema kuolema kuolema. Eli vaihtoehdot on rokote tai kuolema. Muutahan ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja typerä kysymys:

Eli kuolet jos et ota rokotetta. Oikeasti tää palsta on niin säälittävän mustavalkoinen.

Ja joo mä olen ottanut rokotteen myös lapsilleni, mutta en tajua tätä helvetin jeesustelua tolla kuolemalla.

Lähden kauppaan nyt. Silläkin uhalla, että jään auton alle ja mun lapset jää ilman äitiä.

Mä olin huomaavinani siellä sellaisen pienen sanan kuin "jos" eli ilmeisesti hän ei puhunut kaikista. Mustavalkoista on puhe sitten kun toinen puhuu? mutta kun itse on äänessä niin kaikki on vaan faktaa ja järkevää pohdiskelua.

Tottakai sillä vauvalla vatsassa on väliä. Jossitella voi, ja minun rokotettu lapsikin voi sairastua sikainfluenssaan ja vaikka kuolla siihen. Mutta silloinkin tietäisin että tein parhaani, luotin mieluummin lääketieteen asiantuntijoihin enkä itse ruvennut itse leikkimään sellaista, niinkuin monet tällä palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:

Ja sulle kans. Mieti nyt helvetti, että jokainen näkee asian omalta kannaltaan.

Kuolema kuolema kuolema. Eli vaihtoehdot on rokote tai kuolema. Muutahan ei ole.

Mä pohdin omalta kannaltani asiaa joka lienee mun oikeuteni, ja sananvapaus on tästä asiasta keskustella palstalla jossa on aihetta koskeva avaus. Turha sun mulle on hermostua siitä, että mulla on omat ajatukseni enkä alistu sun mielipiteesi alle :) Harmin paikka jos et kestä toisenlaista ajatusta hermostumatta. Yleensä sitä sanotaan, että jos ei pode jostain syyllisyyttä ei syyllisty toisen sanoista, mutta kuinkas täällä taas kävikään :) Hyvää kauppareissua älä jää auton alle!

Yhteistyössä