Mitäs teet? (puheinlasku)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkin

Vieras
Ärsyttää todella paljon. Minulla on sellainen tele finlandin puheaikapaketti, joka on 17,90e/kk 500min ja lisäksi viestipaketti 100kpl/ 1,99e. On toiminu jo ehkä pari vuotta (?) ihan ok. Ei ole kertaakaan ollu yli 30e (mukaanlukien numerotiedustelut yms.) enää laskut ja harvemmin on paketin puheaikakaan siis ylittyny.

Nyt sitten räpsähti lasku 55,55e ja oli menny 30.12-2.2 aikana laskun mukaan 10h yli paketin puheajan!!!!!! Siis miettikää, saa paljo normaalia enemmän kyllä paasata et tulis vähä yli kuukaudessa noin paljo!!!! Siis mun on todella vaikea uskoa. Koko paketin aikakaan ei ole kuin se päälle 8h! Siis yli tuplaten sen mitä normaalisti puhun.

No, soitinpa näppäränä tyttönä asiakaspalveluun ja tiedustelin et mites tämä on näin et onko jotain omituista ollu laskutuksissa? Kertoivat että ainoa mitä voin tehdä, on tilata puhelutietoerittelyn joka maksaa 7,50e (vai oliko 7,90e) ja tarkistaa sen. Mitäs sitten? Se on pirun monta sivua numeroita. Jos ne on kaikki tuttuja (mikä on muutes järjetön urakka selvittää kun listassa on vaan numerot niin selaappa puhelimestas kaikki nimet) niin mitä voi tehdä? Voiko jostain todentaa et kauanko mun puhelut on kestäny oikeesti, jos laskussa on liikaa puheaikaa? En ole nollaillut puhelimeni käyttöaikalaskureita tms.

Täti asiakaspalvelija koitti ehdotella et mitäs jos on taskupuheluita tullu... JOOO KYMMENEN TUNTIA TASKUPUHELUITA!!!!! Mulla on vielä läppäpuhelin, et ei niitäkään tuu niin helposti.

Ottaa aivoon tosissaa ajatus et pitäs maksaa operaattorille toi lisäsumma vielä siitä et voi todistaa todennäkösesti ei mitää. Milläs mitään todistat jos ne vaan sanoo et on soiteltu. Ei mulla ole mitään päiväkirjaa mun puheluista prkle %###^^^^^ !

No ei ole lasku kuitenkaan maata kaatava summa, vaan ottaa tosissaa aivoon jo ihan periaatteestakin, en todellakaan usko et mun puhelimenkäyttö olis tossa viime kuukautena ollu noin poikkeavaa normaalista, eikä sillä ole päässyt muutkaan soitteleen. Tässä nyt mietin et maksaako vaivaa tilata erittelyä, vaan vaihtasko suoraan operaattoria? Aika suuri todennäköisyys on et vaik sen erittelyn tilais joutuu vaan maksaa kiltisti sekä laskun, et erittelyn.....

Onko kokemuksia vastaavasta? mitäs teitte/kannattas tehdä? :(

En kyllä osaa vastata kysymykseesi, mutta ihmettelen vaan tuota kuinka jollakin riittää noin paljon puhuttavaa/tekstattavaa... Miehellä tuo sama liittymä. Me kumpikin käytetään sitä + miehen työpuhelut, eikä saada sitä koskaan ylittymään.

Kuuleppas, sama homma nyt viimisen 4kk aikana. Olen soittanut ja pyytänyt puhelinerittelyt, ihmeellisiä muutaman sekunnin puheluja miljoona. Laskut yleensä olleet siinä 40-50? ja nyt joka kuukausi päälle 100?. kuluttaja asiamiehelle tässä soittelin.

Mulla kanssa 500min puhepaketti.Kuukaudessa puhun vaihtelevasti 6-8h.Silti tulee halvemmaksi kuin joku minuuttitaksa.
Kannattaa ottaa se puheluerittely.Eikös telefinlandin suvuilta näe?Saunalahden sivuilta näkee käyttäjätunnuksilla puheluerittelyn.

Juuri tuosta syystä nollaan joka kuukausi puhelimesta puhelujen kestolaskurin ja poistan kerran kuukauteen ainoastaan lähetetyt tekstiviestit. Helppo ihmetellä jos puhelinlasku on jotenkin epänormaali.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mulla kanssa 500min puhepaketti.Kuukaudessa puhun vaihtelevasti 6-8h.Silti tulee halvemmaksi kuin joku minuuttitaksa.
Kannattaa ottaa se puheluerittely.Eikös telefinlandin suvuilta näe?Saunalahden sivuilta näkee käyttäjätunnuksilla puheluerittelyn.

Ei ainakaan asiakaspalvelussa mainininneet, käynpä pikasesti kurkkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Juuri tuosta syystä nollaan joka kuukausi puhelimesta puhelujen kestolaskurin ja poistan kerran kuukauteen ainoastaan lähetetyt tekstiviestit. Helppo ihmetellä jos puhelinlasku on jotenkin epänormaali.

Sama täällä.Nollaan aina puhelu- ja tekstarilaskurit.

Siellä lukee et erittelyn voi tilata ja etukäteen se olis alle 2e vaan.... Jos kirjautuu sisälle, niin saa saldo ja palvelutiedot. On jo niin kauan siitä mun asiakkaaksi liittymisestä, enkä muista edes tuliko niitä tunnuksia silloin. Ei viitsisi turhaan pankkitunnuksilla uusia hakea (siellä sanottiin, et niillä saa uudet kirjautumiset haettua).

Onko joku joka on käyny telefinlandin asiakassivuilla? Onko siellä omissa tiedoissa myös puheluerittely?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

Sama täällä.Nollaan aina puhelu- ja tekstarilaskurit.

Täytyypä alottaa kanssa tuo nollailu....

Kait sun kannattaa tilata se puheluerittely, vaikka se onkin ihan sikahintainen, niin saat selville sen todellisen tilanteen... Sun laskuskin kun on aika reipas ja poikkeava normaalista, niin voit rauhassa sitten tarkistaa sen.

niin kai, on vaan ihan järjetön homma se tarkistaa, olen sen tehny joskus vuosia sitten edellisen operaattorin aikana.

Onko joku valittanu erittelyn perusteella ja saanu avun?

Nii oliko kellää tietoo et onko siellä telefinlandin henk.koht. sivuilla sitä erittelyä saatavissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Soitappa uudestaan ja sano että että meinasin tuossa kysellä kuluttaja-asiamiehen kommenttia että oisko teilläjotain sanottavaa sitä ennen :whistle:

oli aika paska asenne sillä asiakaspalvelijalla, hermostu heti, vaikka ihan oikeesti keskustelin todella asialliseen sävyyn kunnes se kommentti taskupuheluista lopussa sai vähän ärtymään..... ;)

"Nyt sitten räpsähti lasku 55,55e ja oli menny 30.12-2.2 aikana laskun mukaan 10h yli paketin puheajan!!!!!! Siis miettikää, saa paljo normaalia enemmän kyllä paasata et tulis vähä yli kuukaudessa noin paljo!!!! Siis mun on todella vaikea uskoa. Koko paketin aikakaan ei ole kuin se päälle 8h! Siis yli tuplaten sen mitä normaalisti puhun."

Siis 10 tuntia oli tullut puhuttua (muka) tuon 500min päälle vai puhelut yhteensä 10h?
Jos muka olisi puhunut yli 18h niin huh huh!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Nyt sitten räpsähti lasku 55,55e ja oli menny 30.12-2.2 aikana laskun mukaan 10h yli paketin puheajan!!!!!! Siis miettikää, saa paljo normaalia enemmän kyllä paasata et tulis vähä yli kuukaudessa noin paljo!!!! Siis mun on todella vaikea uskoa. Koko paketin aikakaan ei ole kuin se päälle 8h! Siis yli tuplaten sen mitä normaalisti puhun."

Siis 10 tuntia oli tullut puhuttua (muka) tuon 500min päälle vai puhelut yhteensä 10h?
Jos muka olisi puhunut yli 18h niin huh huh!!

siis yli puheajan se 10h että siis tosiaa se 18h ja rapiat yhteensä..... Aika hyvä suoritus kun en ole edes puhelinmyyjä ;) Siis en todella ikinä ole puhunut noin paljon kuussa

Mulle on tullut tele finlandilta lasku missä oisin soitellu mm. Norjaan, ja niin on tullut kaverillekkin ihan ihme juttuja.
Ikinä en koskaan never enää tota liittymää ota!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mulle on tullut tele finlandilta lasku missä oisin soitellu mm. Norjaan, ja niin on tullut kaverillekkin ihan ihme juttuja.

Millon näitä tuli ja miten sait korjatuksi?

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Millon näitä tuli ja miten sait korjatuksi?

Ööö, oisko reilu 2 vuotta sitten suunnilleen kun mulla toi oli.
En korjaillut mitenkään vaan suljin koko liittymän.
En jaksanut tai viitsinyt alkaa tappelemaan asiasta.
Maksoin laskun ja liittymä meni kiinni+ muistutus perään, siitä soitin ja sanoin et piru vie se lasku on maksettu ja sitä ne kovasti siellä pahoitteli mut mä vaan sanoin et sulkekoot samalla kokonaan, en halua niiden kanssa enää tekemisissä olla.

http://www.iltalehti.fi/talous/200802080091639_ta.shtml

hahahahhahaa
jos ne yrittääki näin parantaaa tulosta, lisätään puheluiden määrää ;)
Mut ei kyl oikeesti oo kiva jos ihmisiä jää työttömäksi... :(

Yhteistyössä