Mitäs te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsellani on kaveri joka on aika reilusti ylipainoinen. Vanhemmat ovat mulle sanoneet että yrittävät vähän kontroloida syömistä ja sitä mitä syö.
Kun maalla asutaan = välimatkat vähän pidempiä niin yleensä meille tulee kaveri useammaksi tunniksi. Ja käytäntö on ollut että ne jotka meillä on ruoka-aikaan saavat ruokaa ja kun mun lapset on kavereilla ruoka-aikaan niin sama juttu.

Tän kaverin suhteen vanhemmat kuitenkin ovat sanoneet, että hän syö lounaan ja päivällisen kotona ennen kuin tulee meille (eli kun tulee niin tulee noin klo 12 ja lähtee viideksi kotiin, välipala aikaan on siis meillä ja se on ok vanhemmillekin)

Nyt on viime aikoina ollut sama juttu muuten, mutta kun meillä on monesti ruoka vasta noin yksi-puoli kaksi näin viikonloppuisin kun aamupalaa syödään vasta kymmenen aikoihin. Kun mulla on ruoka pöydässä niin tää kaveri tulee keittiöön **aikun herkullinen tuoksu, mulla onkin jo kova nälkä** tai jotan vastaavaa ja sit istuu pöytään.
Kun kysyn niin sanoo, että ei syöny kotona. Väillä sanoo ettei syönyt kun oli pahaa ruokaa.

Tarjoisitteko ruuan vai jättäisittekö kylmästi ilman? Tänään annoin syödä ja vetäisi oikeen reippaan ison annoksen, vanhempia en saanu kiinni ja en oikeen tiiä et kehtaisinko kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja siis se ruokahan voi olla se välipala:
jonka hänellä oli lupakin syödä teillä?
eli pidät sitä teidän ruokaa välipalana.
ei kai normiruoalla voi lapsi lihoa?

Ei kait ei noi meijän omat oo ainakaan lihonnu.

Meillä oli tänään perunoita ja keilaa + kanttarelli kastiketta (ko lapsi söi 6 perunaa + ison palan kalaa ja kastiketta) salaattia ei huolinu eikä vihanneksia. En mä kehtaa ruokapöydässä sit sanoa vieraalle et älä ota enempää :( Nyt ne vinkuu jälkkäriksi jätskiä

Yhteistyössä