Mitäs tämän äijän kanssa pitäis tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haamu

Vieras
Otin kaapista vaatteita ja kas, sieltä tipahti yksi unohtunut (niin siis luulin ) joululahja, litteä kuori, jossa luki lapseni nimi päällä ja korttikin viesteineen. Annoin kuoren tietysti lapselle, kun ajattelin sen sinne kaappiin vahingossa unohtuneen. Sisällä oli satanen rahaa. Tuo tapahtui myöhään jouluaattoiltana. Tänään sitte mies kysyi aika vihaisena, että onko joku ottanut kaapista sellaisen punaisen kuoren. Tietysti kerroin sen löytäneeni. Mies suuttui ja sanoi, että ei halunnutkaan antaa sitä kuorta lapselleni koska lapsi ei ollut sanonut KIITOS ruokapöydästä poistuessaan. Aijemmin lupasi ostaa lapselle tietokoneen, mutta perui sen, koska lapsi oli jättänyt kupin olohuoneen pöydälle, "eikä osaa edes jälkiään" siivota. Hän ei siis ole mieheni lapsi, vain mun.

Eli mitä tehdä. Maksanko rahat miehelle vai mitä teen? Olisin jo maksanut, mutta on tiukkaa juuri nyt. Lapsi (12-vee ) ei tiedä tästä kuorijupakasta - pitäisikö kertoa vai pitää salassa? Tietokonejuttu aiheutti sille pahaa mieltä, mutta ei tiedä siihen syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Siis ne rahat ei ollu mieheltäsi lapsellesi vaan joltain muulta? Vai oliko mieheltäsi?

Oli ne mieheltäni :(. Mutta se siis tuli katumapäälle, eikä halunnutkaan antaa niitä. Vaikka ei sillä itsellä ole rahasta puutetta... Tuota rahan takaisin maksamista mietin, koska mies ei halunnutkaan antaa niitä ja kuori tipahti kaapista vahingossa. Olisi kai pitänyt ensin kysyä oliko se sinne unohtunut? Siis varmistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
Miehesi käyttää lapseesi henkistä väkivaltaa. Puhu hyvä ihminen miehesi kanssa, äläkä anna sen murentaa lapsesi itsetuntoa.

Tuota en ollut tullut ajatelleeksi. Oot aivan oikeassa. Tietokoneen lupaaminen ja sitten peruminen oli aika inhottava temppu. Mies perusteli perumista sillä, että "ei oikeastaan luvannut". No siinä uskossa lapsi kumminkin oli, ja tuli mulle sitten ihmetteleen, miksi sitä ei ostettukaan. Olivat jo kaupassa sitä etsimässä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Lahjaraha kuuluu lapselle. En ymmärrä, mitä miehelle pitäisi maksaa, ja miksi ihmeessä.

Miehellä oli täysi oikeus jättää rahat antamatta jos niin päätti.
Mutta syy, miksi päätti niin tehdä, on vähintäänkin kyseenalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
En kyllä lapselle sanoisi. Koska silloin lapsi kokee olevansa eri asemassa kuin mahdollisesti muut lapset. Eikä tuollaista muutenkaan ole tarpeellista lapsen tietää.

En kerro. Täytyy yrittää suojella. Tuota eriarvoisuuden tunnetta ei voi estää, mies ostaa kyllä omalle lapselleen kaikenmoista, mistä lapsi raportoi sitten mulle. Se on isän oikeus, mutta tottakai olen pelännyt miltä se tuntuu sivusta seurata...

Teidän pitäisi kyllä saada jotkut järjelliset käyttäymissäännöt miehellesi, joka kuullostaa näiden viestin jälkeen vähintään omituiselta, tasapainottomalta ja diktaattorilta.

Jos tuo tilanne on jatkunut pitkään eikä mikään tunnu muuttuvan veisin lapsen turvaan moiselta ukolta ja hänen oikuttelultaan, että hän voisi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Teidän pitäisi kyllä saada jotkut järjelliset käyttäymissäännöt miehellesi, joka kuullostaa näiden viestin jälkeen vähintään omituiselta, tasapainottomalta ja diktaattorilta.

Jos tuo tilanne on jatkunut pitkään eikä mikään tunnu muuttuvan veisin lapsen turvaan moiselta ukolta ja hänen oikuttelultaan, että hän voisi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi.

Tätä on jatkunut aika vähän aikaa, noin kuukauden, pari. Vastenmieliseltä tuntuu. Olen jo yhdeltä mieheltä joutunut lapseni "turvaan" viemään ja tämän miehen piti olla "turvallinen". Nämä diktaattorin elkeet tulevat uutena. Tänään tuli ekaa kertaa mieleen, etten ehkä itsekään jaksa...:(