Mitäs sanotte tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hain hoitopaikkaa tyttärelleni kunnallisesta päiväkodista (tai kolme pk:a piti laittaa siis hakemukseen). Hakemus jätettiin jo viime toukokuussa ja nyt maaliskuussa palaan siis töihin ja 1,5-vuotias tyttöni aloittaa hoidossa.
No, tällaista paikkaa sitten tarjoavat:
ryhmässä 19 lasta, ikähaarukka 1v-5v (jonkinlainen sisarusryhmä,vaikka mun tytöllä ei siis ole sisaruksia) ja 3 hoitajaa.
Oon ihan ymmällä et miten tollaista paikkaa voivat tarjota noin pienelle lapselle???

No siis tuohan on ryhmis, aivan normaalia siis kun on vain yksi ryhmä.
Tosin, täytyy sanoa että mulla ei ole positiivista sanottavaa ko. hoitomuodosta mutta suurin syy oli jatkuvasti vaihtuvat hoitajat ja koko ryhmis oli koottu kasaan vain koska päiväkodit olivat aivan täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Tosin, täytyy sanoa että mulla ei ole positiivista sanottavaa ko. hoitomuodosta mutta suurin syy oli jatkuvasti vaihtuvat hoitajat ja koko ryhmis oli koottu kasaan vain koska päiväkodit olivat aivan täynnä.

Eihän ryhmiksessä saa olla kuin 4 lasta per hoitaja? Eli kun on kolme hoitajaa, niin saisi olla 12 lasta.

Meidän esikoisen ryhmässä on 1-6 vuotiaita 16 kpl. Tosin tuossa ryhmässä on 4 hoitajaa. Eniten hyötyä tuosta on pienille, alle 3 vuotiaille. Musta kuulostaa ihan hyvältä ryhmältä. Saattaa ne hoitajat ehtiä paremmin pitämään pieniä sylissäkin, kun ei ole niin paljon alle 3 vuotiaita samassa ryhmässä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Meidän esikoisen ryhmässä on 1-6 vuotiaita 16 kpl. Tosin tuossa ryhmässä on 4 hoitajaa. Eniten hyötyä tuosta on pienille, alle 3 vuotiaille. Musta kuulostaa ihan hyvältä ryhmältä. Saattaa ne hoitajat ehtiä paremmin pitämään pieniä sylissäkin, kun ei ole niin paljon alle 3 vuotiaita samassa ryhmässä yms.

Minkä ikäinen sun esikoinen on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

Eihän ryhmiksessä saa olla kuin 4 lasta per hoitaja? Eli kun on kolme hoitajaa, niin saisi olla 12 lasta.

Aivan, totta! Luin huonosti ap:n aloituksen, eli siis varmaankin osa on osapäiväisiä kun on noin iso ryhmä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Pienimmät lapset hyötyvät eniten heterogeenisestä ryhmästä.

Minä en ole samaa mieltä. Olen huomannut omista lapsistani, että 2 v ottaa mieluummin mallia suunnilleen samanikäisistä (eli max 3 v) kuin isommista sisaruksistaan, jotka ovat 2 ja 4 vuotta vanhempia. He kuitenkin tekevät asiat niin eri tavalla kuin kaksivuotias, joten pieni turhautuu helposti kun ei osaakaan samoja juttuja.

Yhteistyössä