mitäs päällä n.kuukauden ikäsellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nyt oikeen tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei nyt oikeen tiedä

Vieras
niin mitä pidätte näillä helteillä onko myssy lyhyt vai pikähihainen body housut vai pelkkä body? mummot ja sukulaiset koko ajan neuvomassa mitä pitäis olla pipo kuulemma liikaa pelkkä lyhyt hihainen body vaan kuulemma heidän mielestään.

kuukauden ikäinen on vielä viluinen (lämmönsäätelyjärjestelmä ei täysin kehittynyt vielä)mä laittaisin pitkähihaisen bodyn ja jotku ohouet housut, +joku hattu ettei saa auringonpistosta, kai lyhythihainen bodykin menisi

Kyllä pelkällä lyhythihaisella bobyllä meillä ainakin oltiin. Vaunuissa ulkona vaan harso eteen ettei aurinko paista. Ei nyt tule mieleen että oliko mitään hattua. Saattoi olla..

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
kuukauden ikäinen on vielä viluinen (lämmönsäätelyjärjestelmä ei täysin kehittynyt vielä)mä laittaisin pitkähihaisen bodyn ja jotku ohouet housut, +joku hattu ettei saa auringonpistosta, kai lyhythihainen bodykin menisi

PEESI! Ja noin pienen paikka on aina varjossa

Meillä 3 kuukauden ikäinen on näillä helteillä pelkässä T-paidassa ja vaipassa, ollaan joko sisällä tai varjossa&tuulensuojassa.

Mutta itsekin olen tuota pipoasiaa pohtinut, kun päästähän näillä pienillä eniten lämpöä haihtuu, niin mihin ikään asti lakkia tulisi väkipakolla pitää? Kun eihän esim. lippalakki kuitenkaan suojaa korviakaan (olin siinä käsityksessä että juuri nimenomaan korvien vuoksi pidetään lakkia, kunnes totesin ettei korvaläpällisiä hellehattuja löydä 68-senttiselle kuin kiven alta). Joku viisaampi vois valottaa tätäkin..

EI se korvatulehdus synny siitä, jos lakin jättää pois... Siihen tarvitaan bakteeri / virus.

Minulla 4kk vanha. Vaunuissa ja autossa AINA ilman lakkia, tänään oli pelkissä vaipoissa autossa.

Ulkona kun ollaan, niin varjossa.. Päällä kesähattu (UV-suoja), jossa niska suojattu. Lisäksi ohuet, mutta pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet, jotta ei pieni pala.. Sinne varjoonkin voi palaa. Jos tulee liian kuuma, niin sit mennään sisälle ja ollaan vaippasilleen..

Yhteistyössä