LA heinäkuun puolivälissä. Mitä vauvalle päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensimmäisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensimmäisen äiti

Vieras
siis kun tullaan synnäriltä?

Tietenkin body, housut, myssy, tumput (ja sukat), Mutta mitä vielä? Laitanko sen äp:n vetoketjullisen yksiosaisen collegepuvun? vaiko vain ohuen peitteen vauvan päälle turvakaukaloon? Onko liikaa vaatetta jos on vaikka +20. Entäpä jos on alle +20??

Kysyin neuvolastakin jo mutta siellä vain naureskeltiin että sään mukaan vaatetta :(. Mutta kun ei ole hajuakaan että mikä on se sään mukainen vaate kun ei ole 5 lasta ennestään kuten neuvolan th:lla...

Kun ulkoilun aika tulee niin vaunuissa varmasti pärjää n. 2 viikkoinen pitkähiaisella bodylla ja housuilla jos on ohut peite (fleece) päällä...? Meillä on pehmeä kantokoppa vaunuissa.

Pakkaan juuri sairaalalaukkua ja otan vauvan vaatteet sinne mukaan myös. Mies ei kuulemma osaa katsoa että mitä vaatetta ottaa kotoa mukaan kun tulee meitä laitokselta hakemaan.

Minä ehkä hommaisin pitkähihaisen-, ja lahkeisen, ohuen paita+housu yhdistelmän, ettei tule kamala hiki vauvalle, jos matka on pitkä. Ja ohut puuvillapipo + tumput käteen ja sukat jalkaan. Ja tarpen mukaan sitä peittoa päälle...
*Muoks* Mahdollisesti puku kokohaalarina, ettei napa ja selkä paista paljaana, tai sitten ohkanen boby sinne alle.

Body+puolipotkuhousut ja lakki, tarvittaessa ohuet tumput. Jos menee oikeesti viileeksi niin vetoketjullinen collegepuku, mikä äitiyspakkauksessa on. Mutta jos on sikakuuma, niin ei sitä missään nimessä. Meillä huhtikuussa syntyneet on kesällä nukkunu vaippa ja lyhythianen body päällä, ku välillä oli niin tukala.

mä oon kaikki kesävauvani tuonut niin että on pitkähihainen body ja housut. niiden päälle oon laittanu viä ohuehkon puvun sekä tossut ja käsineet. myssy tietty. varuiks pakkasin mukaan lämpösemmän haalarin (fleace) jos kylmäpäivä. ja ohut peitto oli myös mukana. jos on parikymmentäkin lämmintä niin pärjää kyllä ilman fleacee ja peittoo. mutta siitä alle peitto ja jos tuntuu ittelläkin viimoiselta ni fleace päälle.
olikohan sekavaa..

Laittaisin alle 20 sen vetoketjuhaalarin ja peiton kaukaloon. Ja yli 25 pelkkä body + ohuet housut. Vaunuihin jos yli 25 niin lyhythihainen body ja ehkä harso peitoksi. Toi pehmeä koppa on tosi lämmin! Muutenkin pitkälle syksyyn pärjää esim pelkkä takki+myssy+peitto tonne vaunuihin. Ei tarvi tapella haalarien kanssa.

Yhteistyössä