Mitä laittaisin pienelle ylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt äitimuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt äitimuori

Vieras
Vaunuihin olen näillä keleillä varustanut 10-kuisen bodylla, housuilla ja sukilla plus pipolla, tumpuilla, töppösillä ja ohuella keväthaalarilla. Vaunuissa on pohjalla lampaantalja, vauvan päällä taiteltu fleecepeitto, ja hyvin on pärjännyt kolmen tunnin unet noin.

Mutta mitäs jos mä tänään otan pojun mukaan puutarhahommiin, eli annankin hänen tutkia maailmaa maasta käsin? Kuinka paljon enemmän hän tarvitsee ylle ilman vaunujen ja fyllinkien tuomaa suojaa? Luulen, ettei hän pääse juurikaan liikkumaan jos yllä on kunnon talvihaalari, joten varmaan aika lailla aloillaan hän sitten on. Piisaakohan sisävaatekerran päälle talvihaalari mutta päähän ihan puuvillapipo? Vai laitanko kaksi sisävaatekertaa ja ohuen haalarin?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Varmaan paras ois talvihaalari + normi sisävaatetus. Maa hohka viel kylmää, joten ei liian vähän.

Tätä minäkin vähän ajattelin, pääseehän ulkoa takaisin sisälle jos tulee vilu, mutta olisi kiva näyttää vauvalle vähän maailmaa. Hän kun nukahtaa alle kolmen minuutin, jos mennään ulos vaunuilla. Luulisi kyllä pysyvän hereillä, kun laskenkin pihamaalle istumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan sopivasti oot pukenu :) ei se lapsi siellä maassa makaa vaunuillessa kumminkaan ;)

Luiksie ollenkaan..? Kun ap haluais laittaa lapsen maahan tutkimaan, siksi kysyy että mitä silloin päälle.

Sisävaatteet ja talvihaalari. Pipon alle kypärämyssy tuulelta suojaamaan, suojaa samalla niskaa ja kurkkua. Välikausihanskat, ei tumppuja, ja töppöset.

Meillä saman ikäinen on ulkoillut = möyrinyt pihalla 1h-1,5h etelä-Suomessa sisävaatteilla, fleecepuvulla ja vedenpitävällä talvihaalarilla, kelistä riippuen ohuempi hattu tai kunnon talvikypärämyssy. Eikä oo hiki tullut tuolla liikkumistahdilla...

Mulla 11 kk poika ollut hiekkalaatikolla ja ulkoilemassa vedenpitävässä kevyttoppahaalarissa. Jalassa joko toppatöppöset tai kengät, käsissä vedepitävät ohuet rukkaset ja päässä fleecepipo, kaulassa kauluri. Alla normi sisävaatekerta. Aina tarennut oikein hyvin ja lämmin ollut kun kotiin päästään.

Yhteistyössä