MItäs nyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja workwoman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

workwoman

Uusi jäsen
17.01.2007
12
0
1
onko kellään ollut tälläistä ongelmaa..lapsen isä haluaa lasta nähdä useammin..mutta äiti ei. onko tähän ratkaisua ilman että tarvitsee suostua lainmukaseen tapaamisoikeuteen.lapsi saa tavata isäänsä silloin tällöin vaan välillä on pitempi väli jolloin isällä alkaa natina lapsesta. jotenkin ongelmana tuntuu olevan kun lapsi on isänsä luona ( mies asuu kotonaan vanhempien luona) niin joka kerta lapselle on ostettua uusia tavaroita. tämä rasittaa todella paljon sillä lapsi on jo oppinut vaatimaan aina jotain uutta. pari kertaa on pitänyt lapsi viedä kaupasta pois huutaen kun ei saanut haluamaansa..ja jopa mummo opettanu lasta sanomaan mummoa "mummo-äitiksi" tuo pisti äiteetä nyt tympäsemään vaikka ei sen isompi asia ole mutta noh..kuitenkin.. voiko isä saada lapselle tapaamis oikeuden ilman mitään äidin allekirjoituksia..

Mun lapseni isä vaatii arkitapaamisia ja joka toinen vkl. Lapsi vasta 8kk meillä jo nyt käräjäoikeuden väliaikaismääräys..... joka on ihan perseestä. Mua ei kiinnosta nähdä sitä ihmistä OLLENKAAN..... ja aina saan pelätä mitä se tekee.... On niitä tyyppejä jotka käy kiinni... no kohta uus rosis saa nähdä kuinka käy kun olen tehnyt hänestä kaksi rikossyytettä ja haen sille lähestymiskieltoa.... Ja isän täytyy hakea kaikki aina käräjäoikeudesta jos sinä et suostu tekemään lastenvalvojalla sopimusta...

Mua pistää vihaksi nämä keskustelut isä HALUAA nähdä lasta useammin, mitä tehdä :headwall: No eiköhän se isä ole yhtälailla sen lapsen vanhempi, kuin äitikin.. Olen nähnyt läheltä isän ikävän, kun lapsi ei ole lähellä :'(
Siitä olen samaa mieltä, ettei isän luona pitäisi aina olla kaikkea uutta ja hienoa, vaan samat säännöt ja rajat kuin äidin kotona. Tämähän riippuu taas siitä miten lapsen vanhemmat hoitaa asiat keskenään.

Jos äiti ei suostu myöntämään isällä tapaamisia voidaan katsoa että hän vaikeuttaa lapsen ja isän välejä.

Mä en tajua naisia jotka mustasukkaisina estävät isän ja lapsen tapaamisen,miettikää jos asia olisi toisinpäin??
Jostain syystä lapsi olisi isälle myönnetty ja et saisi tavata lastasi kuin kaksi viikonloppua kuussa???

Mun kolmen lapsen isä ei ole missään tekemisissä lasten kanssa.Se kaipuu ja kipu lasten silmissä on kamalaa katsoa.
Olkaa onnellisia jos exänne on lapsenne elämässä,vaalikaa sitä suhdetta-älkää estäkö!!

Onhan tuo mummojuttu aika kaamee,mutta lapsi on vanhemmilleen lojaali,se kaatuu mummon nilkkaan joku päivä.
Ja tuo tavaroiden osto,voi lapselle opettaa että äiti ei pysty ostamaan tavaroita ja sillä sipuli.Saa toisessa paikassa niitä sitten.
Älä tavaroista ole mustis kuitenkaan,ole iloinen poikasi puolesta.

Onhan noitakin tapauksia toisin päin että mies kostaa vaimolle lähdön lapsen kautta, että eipä yleistetä vaan näin päin... Meillä miehen exä tahtoisi siirtyä viikko ja viikko systeemiin, mutta me ei suostuta siihen, koska ei voi mennä takuuseen, että toimisi taas ensimmäistä viikkoa pidempään ja syynä olisi lähinnä tukien itselle vaatiminen, ei pojan etu. Nyt kun sopimus, että joka toisen vkln äidillä niin eipä äidistä sitten muuten mitään kuulukaan eikä koskaan kysele onko lapsi ollut hoidossa tai mitä on neuvolassa tai lääkärissä sanottu. Suojellaan siis lasta suuremmilta hylkäämiskokemuksilta, kun äiti on jo niitä aikaisemmin riittävästi meidän mielestämme aiheuttanut! Oma tyttöni siis on tuolla viikko ja viikko systeemillä ja se on meidän kohdallamme toiminut hyvin!

Yhteistyössä