Mitas nyt kannattais tehda...? (Lapsen kiukuttelusta)

Poika hermostui kun ei menty kauppaan tarhan jalkeen. Nyt on huutanut ja kiukutellut yli puoli tuntia eteisen lattialla... :/ Ei halua etta tuun lahelle eika saa ottaa syliin yms. Eli mites nyt? :whistle: :wave:

Meillä auttaa tuollaiseen joku mukava tekeminen. Kaivan jätskiä itselleni pakkasesta ja varaan lusikan kiukuttelijalle, istun nojatuoliin ja kohta se on siinä killistelemässä, että mitä teet. En ala touhuamaan kotihommia, vaikka olis kiire -koska olen huomannut, että lapsi tarkkailee välitänkö hänestä -hänen pahasta olostaan. Sitten kun olo on rauhoittunut, niin jutellaan ja yleensä tullaan siihen tulokseen, että ei kannattanut kiukutella moisesta vaan on kivempi olla sovussa ja rauhallinen. Että asiat kyllä järjestyvät, vaikkeivat aina suju mielen mukaan. Ja ettei ÄITI ole aina syyllinen vaan oikeastaan ihan rakas. :hug:

vinci
no jos ei ensinnäkään ollutkaan tarkoitus mennä kauppaan niin sanot kuten asia on että tänään ei tarvittu kaupasta mitään mutta ensi kerralla sitten mennään.
meillä toimii aina toi "ensi kerralla" koska siinä ei sanota että mennäänkö illalla ,huomenna vai ensi viikolla! ; O

vieras
Riippu paljon iästä miten toimia. Itse annan aikansa mesota ja olen touhuan ja pysyttelen rauhallisena ja välillä menen ja kysyn haluaako jutella tai ottaako osaa johonkin tekemiseeni. Jos ei niin saa jatkaa... mutta välillä käyn katsomassa. Meillä lopulta tulee itse tai pyytää tulemaan luokseen ja sitten jutellaan asiasta ja ilta jatkuu yleensä hyväntuulisena eteenpäin.
Usein vielä tähän pahaan oloon liittyy jotain muutakin esim.päivällä hoidossa tapahtunutta josta sitten jutellaan. Meillä toimii näin, tarvitsee hetkensä yksin päästää paha olo pois ennekuin voi kertoa sen ja käydä yhdessä läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippu paljon iästä miten toimia. Itse annan aikansa mesota ja olen touhuan ja pysyttelen rauhallisena ja välillä menen ja kysyn haluaako jutella tai ottaako osaa johonkin tekemiseeni. Jos ei niin saa jatkaa... mutta välillä käyn katsomassa. Meillä lopulta tulee itse tai pyytää tulemaan luokseen ja sitten jutellaan asiasta ja ilta jatkuu yleensä hyväntuulisena eteenpäin.
Usein vielä tähän pahaan oloon liittyy jotain muutakin esim.päivällä hoidossa tapahtunutta josta sitten jutellaan. Meillä toimii näin, tarvitsee hetkensä yksin päästää paha olo pois ennekuin voi kertoa sen ja käydä yhdessä läpi.
No niin, kiitos vaan teille kaikille avusta =) Toimin samoin kuin tassa eli kavin valilla kysymassa ja katselemassa, kunnes poika alkoi itse rauhoittua. Varmaan otti pattiin myos se etta oli vihoviimeinen paivakodista haettava.... Poika siis kohta 3v.

Yhteistyössä