Mitäs mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sutinasussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sutinasussu

Aktiivinen jäsen
15.12.2007
15 447
0
36
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1855664

Mä oon sitä mieltä, että Jeesushan hyväksyi erilaisuuden oli heikkojen ja sorrettujen puolella.
MUOKKAAN*
Siis siitä, että MarjaSiskon takia on eronnut seurakunnasta ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No siittä, että seurakunnasta on eronnut ihmisiä Marja-Siskon takia B)

Minusta on hyvä että ihmiset ymmärtävät erota kirkosta. Mutta jos syy on Aalto niin se on tekopyhyyttä ja suvaitsemattomuutta.

Tuo kuvastaa hyvin sitä, miten paljon on suvaitsemattomuutta ja syrjintää. Mitä voisi odottaa sellaiselta kirkolta ja seurakunnalta, jossa on hyväksyttyä syrjiä naisia, jos itsellä on sellainen vakaumus, että nainen on alempiarvoinen olento?

ne on varmaan suurimmaksi osaksi näitä vähän kukkahattutätimäisiä vanhempia ihmisiä, jotka ei vaan voi käsittää tai hyväksyä yhtikäs mitään muuta kuin sen maailman ja ne tavat jotka olivat heidän nuoruudessaan joskus kultaisella 50-luvulla.

Minä en oikein osaa kirjoittaa sitä mitä mieltä olen mutta yritetään. Minun usko ei muutu tuon asian takia suuntaan tai toiseen. Sen sijaan minusta on todella hienoa et ihminen uskaltaa ottaa tuommosen askeleen ja olla se mitä on ja sen takia voisin vaikka mennä kirkkoon jo istumaan jos sitten muutkin uskaltas olla omanlaisiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Mutta entäs älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin...taijotainsinnepäin

ehkä he eivät tuomitse marja-siskoa ihmisenä vaan tuomitsevat seurakunnan asian "hyväksymisestä" ?

No tuohan ei ole peruste potkuille varmaankaan, joten eivät seurakunnan pääjohto voi asialle mitään..

Aatteles mikä metakka siitä syntyis jos irtisanominen rävähtäis. Olis sellanen mediamylläkkä ja hyvät korvaukset sais..
Totta. Mutta kirkko ainakin siinä näyttäisi, mitä mieltä kirkko on Raamatun sanasta. Ja kirkolla on kyllä varallisuutta maksaa yhden papin potkut.

Joo, mutta Jumala loi miehen mieheksi, ja naisen naiseksi. Sukupuolen vaihdos on sitä, ettei hyväksy Jumalan kätten työtä.
Miksi sitten syntyy sukupuolettomia ihmisiä, joista ei tiedä ovatko he naisia vai miehiä? Heillä on sama oikeus olemassaoloon ja ihmisyyteen kuin muillakin.

No ihan niinku ootte asian jo huomannut,eikai tos oo mitään outoa jos erotaan kirkosta tollasen tapauksen jälkeen. niin lähtisin minäki vetämään seurakunnasta johon palais töihin tollanen pappi! Se ei oo mitään syrjintää tai tuomitsemista,että noudattaa Jumalan käskyjä ja noudattaa raamattua. se on taas Jumalan pilkkaa ja häpäisyä hyväksyä tälläiset asiat seurakunnassa. itse henkilöä ei tuomita saa,mutta se hänen tekonsa muuttaa ittensä toiseen sukupuoleen on vastoin Jumalan tahtoa ja se on tuomittava TEKO! ei ihminen. ja sillä eroisin myös kirkosta/seurakunnasta jos teko hyväksytään,koska sittenhän minäkin sen teon hyväksyisin jos jäisin seurakuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihan niinku ootte asian jo huomannut,eikai tos oo mitään outoa jos erotaan kirkosta tollasen tapauksen jälkeen. niin lähtisin minäki vetämään seurakunnasta johon palais töihin tollanen pappi! Se ei oo mitään syrjintää tai tuomitsemista,että noudattaa Jumalan käskyjä ja noudattaa raamattua. se on taas Jumalan pilkkaa ja häpäisyä hyväksyä tälläiset asiat seurakunnassa. itse henkilöä ei tuomita saa,mutta se hänen tekonsa muuttaa ittensä toiseen sukupuoleen on vastoin Jumalan tahtoa ja se on tuomittava TEKO! ei ihminen. ja sillä eroisin myös kirkosta/seurakunnasta jos teko hyväksytään,koska sittenhän minäkin sen teon hyväksyisin jos jäisin seurakuntaan.

Mutta eikö juuri uskovien pitäisi olla hyväksyviä ja rakkauden täyttämiä lähimmäisiä kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta eikö juuri uskovien pitäisi olla hyväksyviä ja rakkauden täyttämiä lähimmäisiä kohtaan?

no niinku sanoin itse IHMISTÄ en tuomitse eikä saa tuomita,mutta hänen tekonsa on vastoin Jumalan tahtoa ja se ei oo hyväksyttävä teko. ei voi hyväksyä sellasia asioita joista Jumala on antanut hyvin selvät "ohjeet" . muutenhan mielistelis ihmisiä ja Jumala on kuitenkin tärkein jota noudattaa,ei ihmisiä ja heidän tekojaan. Itse ihmistä ei silti saa mennä tuomitsemaan mutta tossa tilanteessa se on Jumalan häpäsemistä kun hyväksytään tollanen teko ja annetaan jatkaa toimintaansa. pitäs erottaa sen takia että seurakunta pitää kuitenkin tiukat Raamatun noudattamiset ja Jumalan säädöt ja niitä ei mennä rikkomaan/muuttamaan ihmismielen mukaisiksi!

Yhteistyössä