Mitäs mieltä tästä asiasta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras

Eilen tyttö,kuudennella luokalla,tuli koulusta kotiin ja ilmotti että huomenna(eli siis tänään!!!)on historian koe!!!Kysyin et'miten voi olla näin pieni aika lukea kun kuitenki lukuaine ja paljon vuosilukuja,henkilöitä,yms.muistettavana?!?Olivat kuulemma saanu koe ajan tietoon pe.puoltoista viikkoa aiemmin,ennen ku talviloma alkoi...Tuolloin tyttöni oli poissa koulusta ja lomalla jo!!!!!Opettaja oli tietoinen asiasta!!!Ja tämän viikon alun oli kuumeessa ja poissa koulusta siis!!!Eilen kun palasi kouluun niin sai siis vasta tietää kokeesta!!!Argh!Mua äitinä harmittaa tyttöni puolesta tollane kun ei informoida asiasta ja oletetaan että kyllä se jotenki asiasta saa tietää..JUU,KYLLÄ!PÄIVÄÄ ENNEN H-HETKEÄ!!=(=/=(=/
Pistin opettajalle äsken s.postia ja kysyin asiasta...Mainitsin että enpä yhtään ihmettele jos nyt koe menee sit miten meneekään....!!!!!
MUA NIIN RAIVOSTUTTAA TOLLANEN!!!!!

turha rypistää, ku paska housussa. tyttö lukemaan vaan tanakasti ja tekemään parhaansa. laitat opelle viestiä asiallisesti tästä ja pyyntö, että jatkossa huomioidaan tälläiset asiat paremmin. koehan voi mennä mönkään monestakin syystä, joten turha sitä on noin rankasti ottaa, sehän on vaan koulua ja tyttö vasta kutosella. ei meillä oteta koulunkäynnistä paineita, en minä eikä lapset. elämässä on paljon muutankin.

Meillä oli ainaki sillo koulussa niin et joku kavereista hoiti läksyt ja infon sairaalle, joko viemällä kotia tai soittamalla.

Mut nykyään on vissiin niin et kukaan ei huolehdi enää paitsi ite, mikä on sääli.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Meillä oli ainaki sillo koulussa niin et joku kavereista hoiti läksyt ja infon sairaalle, joko viemällä kotia tai soittamalla.

Mut nykyään on vissiin niin et kukaan ei huolehdi enää paitsi ite, mikä on sääli.

on meillä ainakin nimetyt läksyntuojat, mutta en usko, että tossa iässä välttämättä muistetaan ilmoittaa kokeista. meillä muuten lukee tulevat kokeet sähköisessä reissuvihkoympäristössä, josta lasten kanssa tarkistellaan tilannetta. se on huippu portaali.

Vai että tämmösiä mielipiteitä teiltä.....Läksyt on saanu tietoon kyllä tälläkin viikolla yhdeltä koulukaveriltaan joka on toimittanut läksyt kotiimme saakka!!!!Ja jos ei olisi tuo luokkakaveri niitä toimittanut,niin olisi soittanut ja kysynyt toiselta!!!!!Olisiko sitten vielä pitänyt VARMUUDEKSI soittaa opettajalle ja kysyä ONKO VIELÄ MUUTAKIN JA KOKEITA TIEDOSSA??????Oletettiin että tuo kyseinen luokkakaveri kyllä informoisi tai edes muistuttaisi asiasta!!!!! Ootte te kans....Siis"NPOK" ja alun"vieras"!!!!!!

No mä ainakin soitan opelle jos ollaan pois koulusta ja kysyn et onko mitään tärkeää varsinkin jos lomakin tulossa..
Tai sitten tytön kaveri tuo läksyt, useimmiten minä tai mies haetaan kirjat koulusta..

etttä minä minä minä
Opettajalla on ehkä hiukan muutakin tekemistä kuin infota jokaiselle erikseen asiioitsta. Onko käynyt mielessä että opettaja on IHMINEN? INHIMILLISILLÄ voimavaroilla ja muistilla
mulla ainakin jo parin lapsen ja omien asioiden kanssa on kova homma. Kyllä on tarkoitus, että kuudesluokkalaiset huolehtivat itse läksynsä. Jos menee lomalle, kysyy aivan itse läksyt toisilta lapsilta. Ei opettaja voi tehdä ylimääräistä työtä lomailevien vuoksi. ja erikseen soitella läksyjä.
Miksi nämä omia lomia ottavat ovat aina itsekkäitä paskoja? röyhkeitä rähjääjiä, jokta kuvittelevat olevansa parempia kuin muut?

Minun mielestäni ala-aste on aikaa, jolloin kotona ei lueta mihinkään kokeisiin. Lapsen tehtävä on tässä iässä tarkkailla maailmaa ja elää sitä elämää. Siellä ulkona on kevät! Kiipeilkööt puissa ja kaivakoot puroja.

Olen vahvasti sitä mieltä, että ala-asteella kokeista ei edes tulisi ilmottaa etukäteen. Kyllä ne lapset kerkeävät tenttaamaan sitten yliopistossa.

No ei itelläs käynyt mielessä opettajalle soittaa ja kysyä jos kerran oli tiedossa että jo ennen varsinaista lomaa on pois koulusta...Musta lapsellista opettajaa tai kaveria "syyttää" jos ei ole tieto tullut perille.Itse on asioista otettava selvää niin ei tarvi muita syytellä....

ala-asteella on niin helppoja kokeita että hyvin ehtii lukea päivää ennen. sillä ei ole merkitystä kuinka usein ja monenako päivänä lukee.
Yksi lukukerta riittää kun keskittyy lukemaansa

Sinun lapsi ei ole maailman keskipiste muille, etkä sinä. Lapsen kaverin velvollisuus ei ole kuluttaa aikaansa miettimällä, tietääkö lapsesi kaikki läksyt. hän vie ne läksyt jotka sinä päivänä sanottu. ja nistäkin sinun pitää olla nöyrästi kiitolliinen. jo omine kirjojen kantaminen on rankkaa.
Sinä olet laiminlyönyt velvollisuutesi kasvattajana. et opeta lastasi kunnioittamaan toisia. sinä olet ottanut omaa lomaa ja nyt alat rähjätä kun kuvittelet olevasi maailman napa. Et ole sitä, eikä lapsesi. Oman loman ottaminen on epäkunnioittavaa koulutyötä ja toisten työtä kohtaan. Koulun lomat jaetaan kouluoppaassa jonka saa syksyllä.

Niin ja viel tähän lisäisin että jos olis lukenut joka päivälle ne historian läksynsä, niin ei olisi niin kova pänttääminen edellisenä iltana!!! Ja peesaan kovasti tuota just-nimimerkkiä noista oman loman ottajista! Nykyään ollaan koulusta poissa ihan milloin vaan huvittaa ja opettajan tulisi huolehtia että läksyt ym muut on poissaolevalla tiedossa!!Järki nyt käteen!!!

Minun lapseni luokalla kokeista en koskaan ilmoiteta tuon aikaisemmin. Joskus ne pidetään myös ilmoittamatta. Että siihen nähden minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja D:
Näin tietotekniikan aikana ainakin meillä päin näkee kaikkien luokkien koepäivät koulun kotisivulta.

Olen kyllä käynyt viikottain ja viimeksi tänä aamuna koulun kotisivuilla ja tarkistanut onko tiedotetta kyseisestä kokeesta...Mutta tyttöni opettajalla EI OLE OMAA ILMOTUSTAULUA OLLENKAAN!!!!!Eli en saa tietoja luokan asioista tuoltakaan kautta.....Ja siis luokkakaveri on toimittanut tämän viikon läksyt,jotka on samantien tehty!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Minun lapseni luokalla kokeista en koskaan ilmoiteta tuon aikaisemmin. Joskus ne pidetään myös ilmoittamatta. Että siihen nähden minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

oho. minulla tuli sama nimimerkki kuin jollan muulla. en ole sama just kuin tuo aikaisempi. Olkoon minun nimimerkkini vaikka kuu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti(ap):
Vai että tämmösiä mielipiteitä teiltä.....Läksyt on saanu tietoon kyllä tälläkin viikolla yhdeltä koulukaveriltaan joka on toimittanut läksyt kotiimme saakka!!!!Ja jos ei olisi tuo luokkakaveri niitä toimittanut,niin olisi soittanut ja kysynyt toiselta!!!!!Olisiko sitten vielä pitänyt VARMUUDEKSI soittaa opettajalle ja kysyä ONKO VIELÄ MUUTAKIN JA KOKEITA TIEDOSSA??????Oletettiin että tuo kyseinen luokkakaveri kyllä informoisi tai edes muistuttaisi asiasta!!!!! Ootte te kans....Siis"NPOK" ja alun"vieras"!!!!!!

miksi hermoilet niin kovin? lapsesihan sitä koulua käy, etkä sinä? ei se sinun kokeesi ole. eikö teillä ole mitään sähköistä reissuvihkoa tai ihan perinteistä? kyllä meidän 12 vee (vitosella) hoitelee ihan itse kokeisiin luvut, en minä tieäd milloin hänellä on edes kokeita. hyviä numeroitakin saa, joten tosiaan huolehtii. muista, että sinä voit tukea lastasi, et käydä koulua hänen puolestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin tietotekniikan aikana ainakin meillä päin näkee kaikkien luokkien koepäivät koulun kotisivulta.

Olen kyllä käynyt viikottain ja viimeksi tänä aamuna koulun kotisivuilla ja tarkistanut onko tiedotetta kyseisestä kokeesta...Mutta tyttöni opettajalla EI OLE OMAA ILMOTUSTAULUA OLLENKAAN!!!!!Eli en saa tietoja luokan asioista tuoltakaan kautta.....Ja siis luokkakaveri on toimittanut tämän viikon läksyt,jotka on samantien tehty!!!!

No ei todellakaan täällä päin ilmoitella netissä kokeista.
Aikuinen ihminen ei syyttele omista virheistä muita. sinä olet huono kasvattaja ja itsekäs ihminen.
Eikä varsinkaan ala puolustella, että nyt saattaa tulla heikko numero. kyllä yhdessä illassa ehtii ala-astelainen lukea.

oheiskommenttina vielä: jos lapselle opettaa, että elämä kaatuu yhteen kokeeseen tai siihen, että jokin tilanne tulee ad hoc, niin eipä se anna kovin hyviä eväitä tulevaa työelämää ajatellen. koulu ei saisi olla lapselle koko elämä ja hänen vanhempiensa tulisi tukea häntä, mutta auttaa itse huolehtimaan ja muistuttaa, että hän käy koulua itseään varten, ei äitiä varten. ala-asteella sitä paitsi ei yksi koe todellakaan maata kaada. en ole läksyjä tarkistanut sitten 2 -luokan enkä koskaan lapsia kokeisiin kuulustellut. kysyn nykyään vaan, että onko läksyjä ja pyydän tekemään. jos kysyvät jotain, autan ja opastan etsimään tietoa (annan sanakirjan), mutta lapset tietävät, että koulunkäynti on heidän juttu. tämä äiti on koulunsa jo käynyt. ei työelämässäkään aina kerrota viikoja etukäteen muutoksista tai uusista hommista. elämä ei mene silleen. minusta on tässä tapauksessa ihan turhaa syyttää opea, hän tekee varmasti parhaansa ja työnsä niin hyvin kuin pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei todellakaan täällä päin ilmoitella netissä kokeista.
Aikuinen ihminen ei syyttele omista virheistä muita. sinä olet huono kasvattaja ja itsekäs ihminen.
Eikä varsinkaan ala puolustella, että nyt saattaa tulla heikko numero. kyllä yhdessä illassa ehtii ala-astelainen lukea.

Kyllä mä haluan tukea omaa lastani kun on itse huolissaan kokeen onnistumisesta!!!!Oletan nimim."Just" että itse et'välitä piirunkaan vertaa oman lapsesi,jos sinulla sellasia onkaan???!!,koulunkäynnistä ja sen sujumisesta???!!!!Itse kotiäitinä haluan tukea ja kyseenalaistaa aisoita jotka on mielestäni ja tyttönikin mielestä jotenkin"väärin".
Luki koko eilisen päivän tai sen minkä harrastukseltaan kerkesi ja aamulla vielä luki,joten ei ole välinpitämätön koululainen ja jättänyt kuitenkaan lukematta...Kokeileen miten menee,kaikesta tiedon puutteesta huolimatta...!!!!!

Yhteistyössä