Katsoin. Ja pidän käsittämättömänä sitä ettei ihminen ole valmis tekemään elämäänsä mitään muutoksia, jotka parantaisivat hänen tilannettaan. Se hevonen olisi pitänyt viedä lopetettavaksi.
Yyhoo jolla on auto, hevonen, koira ja kissoja sekä kaksi lasta elää sossun avustuksen varassa. Hevosen tallipaikka maksoi 270e/kk kun bruttotulot hänellä 728euroa.
Ei tolla ole mitään mahdollisuuksia selvitä niistä veloista jos ei voi muuttaa mitään.
mä ihmettelin niitä lehtitilauksia. hyvä selittää, että vähät rahat pitää käyttää siihen välttämättömään, jos kuitenkin on tilaillut lehtiä. vaikka lehtitilaukset olisikin muutaman vuoden takaa, niin jossain vaiheessa on ollut se hetki, että on niitä tilaillut, eikä ole ollut varaa maksaa niitä alle 20 euron tilauksia. surullista.
Katoin, ja musta oli taas sellanen tilanne, että toimeentulotukea ei pitäisi antaa. Itsekkin olen opiskelija (ja saan vain opintotukea 280 e/kk), niin tuntuu tosi epäreilulta, että tuollaiset saavat toimeentulotukea, kun toiset joutuvat ihan itse rahansa ansaitsemaan.
[QUOTE="mie vaan";28222569]Katoin, ja musta oli taas sellanen tilanne, että toimeentulotukea ei pitäisi antaa. Itsekkin olen opiskelija (ja saan vain opintotukea 280 e/kk), niin tuntuu tosi epäreilulta, että tuollaiset saavat toimeentulotukea, kun toiset joutuvat ihan itse rahansa ansaitsemaan.[/QUOTE]
Tavallaan samaa mieltä kun käytti rahansa hevosen tallipaikkaan. Suunnilleen se mitä sai sossusta toimeentulotukea meni siihen hevosen tallimaksuun.
Mulle jäi vähän sellanen fiilis, että selityksiä riitti mutta ei mitään konkreettisia tekoja. Oikeesti, semmonen 300 e per kuukausi 'ainoaan rentoutumiskeinoon' (eli hevoseen)? Ei voi muuttaa, kun on erityislapsia, ei voi luopua autosta kun lapsi pitää viedä exälle (on siis jo muuttanut), ei voi luopua hevosesta kun ei halua... Kovasti korosti elävänsä lapsille mutta aika itsekkäältä tuo kuitenkin kuulosti.
Harmitti kun vaan jankattiin että luovu hevosesta. Ei oikein muita vaihtoehtoja mietitty. Lopussa kuitenkin sanottiin, että on vaihtanut halvempaan talliin. Olikohan itse hoksannut etsiä halvemman?
[QUOTE="sissi";28222974]Harmitti kun vaan jankattiin että luovu hevosesta. Ei oikein muita vaihtoehtoja mietitty. Lopussa kuitenkin sanottiin, että on vaihtanut halvempaan talliin. Olikohan itse hoksannut etsiä halvemman?[/QUOTE]
No rehellisesti, vanha hevonen (jonka sanottiin jossain vaiheessa sairastelevan) ja omistajan tulot alle tonnin kuussa, 2 lasta elätettävänä. Mites eläinlääkärikulut maksetaan? Hevosen ell ja lääkintäkulut eivät ole mitään pieniä.
Kaikenkaikkiaan uskomaton olio. Äidin ottamalla lainalla maksettu velkoja pois, kertoo elävänsä lapsilleen vaikka ei kuulemma käytä edes ruokaan juuri mitään, rahat sairaaseen virolaiskoniin.
Vihaksi pisti. Jumaliste tuo ei ole mitään lapsiin panostamista ja lasten ehdoilla elämistä, jos suuri osa käyttövaroista menee hevoseen! itsekin olen eläinrakas, mutta kyllä joku raja pitää köyhällä olla. Eikä oikeasti ollut valmis tekemään mitään muutoksia mihinkään. Ja paljonko veto, että ei Pyhäsalmelta töitä löydy kun merkonomiksi valmistuu, merkonomejakin on jo 13 tusinassa!
[QUOTE="sissi";28222974]Harmitti kun vaan jankattiin että luovu hevosesta. Ei oikein muita vaihtoehtoja mietitty. Lopussa kuitenkin sanottiin, että on vaihtanut halvempaan talliin. Olikohan itse hoksannut etsiä halvemman?[/QUOTE]
Sun mielestä köyhälle pitäis vaan antaa niin paljon rahaa, että pystyy kustantamaan myös hevosen ylläpidon? Kun työssäkäyvilläkään ei ole siihen varaa?
Näiden kommenttien jälkeen ei tarvi ihmetellä, miksi Suomi on kohta konkurssissa...
Siinä rupesin laskemaan. Eikös se puhunut että hevonen ostettiin 7 vuotta sitten ja nyt 19 vuotias. Eli se on jo valmiiksi ostanut vanhan hevosen jolla tod.näk. sairauksia. Ei voi ymmärtää.
Ja oliko sillä mitään ajatustakaan, että kissan poikaset luovutetaan eteenpäin ja ainakin toinen kissa steriloidaan, ettei nyt ainakaan enempää ruokittavia suita synny.
Mutta suuresti ihmettelen miten voi olla oikeus tt-tukeen ja samaan aikaan saa laittaa tallipaikkaan 270 euroa kuukaudessa.