mitäs lapsilla ulkona päällä, talvivaatteetko vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Toppaa joo. Pakko kehaista tähän väliin noita Eccon goretex-kenkiä: poika hyppi ja pomppi tänään sellaiset jalassa vesilammikossa, joka oli ainakin nilkkoihin asti myyryttyään ensin pari tuntia sohjossa. Mie kantamaan ukkelia sisälle, että nyt on jalkas läpimärät. Vaan ei olleet. Yhtään. Ihan kuivat ja lämpimät oli toisen tassut :).

Meillä on viking goret ja todettu todella hyviksi

hmm... minkäs ikäisillä noi sit pysyy kuivina??? Meillä 10-v ja aina saa goretex kengistä kaataa pois vettä!!!

2v. on mein sälli. Näyttää kyllä kestävän vaikka täydessä pesuvadissa seisomista.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Toppavaatteet on. Mutta katselin just säätiedotusta ja huomiseksi +8 astetta luvattiin. Alkaa pärjäämään jo vk-vaatteilla, villahaalari vaikka alle vielä, ainakin aamuisin.

Hmm vaikka noin lämmintä ois ni yöllä voi olla pakkastakin. Mieluummin vähennät sitä vaatetusta toppapuvun alta. On kuitenkin vasta maaliskuu. On vaan petollista noi vielä. Maa on kuitenkin kylmä. Ei millään pahalla mut en mä ainakaan ymmärrä että tässä vaiheessa vielä noihin siirrytään? Kuljetko itse vielä tuulipuvussa/takissa?

No ei siellä toppapuvun alla ole enää mitään mistä vähentää: perus pitkähihainen T-paita ja collegehousut. Paha niistä on pois ottaa. Eikä täällä enää ole öisinkään pakkasta ollut, toki niitäkin öitä vielä tulee. Mutta kuumahan tuossa +8 asteessa toppapuvulla+perusvermeillä tulee. Toki, jos on kova tuuli se viilentää ilmaa kovastikin.

No asioitas mut kuiteskin. Onko itselläsi sama vaatetus? Täällä vaikka lämpöasteita on ni en itse kyllä siltikään tarkenisi tuulipuvun takilla. Enkä usko et reimatkaan ihan sitä lämpöä tuo. Maa on kuiteskin kylmä!

Mullahan oli tuossa, että villapukuakin voi laittaa alle.

Toppavaatteet on. Mutta katselin just säätiedotusta ja huomiseksi +8 astetta luvattiin. Alkaa pärjäämään jo vk-vaatteilla, villahaalari vaikka alle vielä, ainakin aamuisin.

Hmm vaikka noin lämmintä ois ni yöllä voi olla pakkastakin. Mieluummin vähennät sitä vaatetusta toppapuvun alta. On kuitenkin vasta maaliskuu. On vaan petollista noi vielä. Maa on kuitenkin kylmä. Ei millään pahalla mut en mä ainakaan ymmärrä että tässä vaiheessa vielä noihin siirrytään? Kuljetko itse vielä tuulipuvussa/takissa?

No ei siellä toppapuvun alla ole enää mitään mistä vähentää: perus pitkähihainen T-paita ja collegehousut. Paha niistä on pois ottaa. Eikä täällä enää ole öisinkään pakkasta ollut, toki niitäkin öitä vielä tulee. Mutta kuumahan tuossa +8 asteessa toppapuvulla+perusvermeillä tulee. Toki, jos on kova tuuli se viilentää ilmaa kovastikin.

No asioitas mut kuiteskin. Onko itselläsi sama vaatetus? Täällä vaikka lämpöasteita on ni en itse kyllä siltikään tarkenisi tuulipuvun takilla. Enkä usko et reimatkaan ihan sitä lämpöä tuo. Maa on kuiteskin kylmä!

Mullahan oli tuossa, että villapukuakin voi laittaa alle.

Juu niin oli juu.

älä noista suunaukojista välitä! meillä yks kuumakalle kanssa, tänään oli jo vk-haalari ja poika oli lämmin kuin mikä. sinä sen sun lapses tarpeet tiiät paremmin kuin muut :)

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
älä noista suunaukojista välitä! meillä yks kuumakalle kanssa, tänään oli jo vk-haalari ja poika oli lämmin kuin mikä. sinä sen sun lapses tarpeet tiiät paremmin kuin muut :)

En aikonut aukoa päätäni mutta ihmettelen vaan. Eipä tuolla tarhassakaan kellään vielä ole välikausipuvut käytössä enkä usko että tarhantatitkään niitä vaan pukisi päälle! Mun puolesta silti saa ketä vaan pukea lapsensä päälle ihan silleen kun itse haluaa!

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:

En aikonut aukoa päätäni mutta ihmettelen vaan. Eipä tuolla tarhassakaan kellään vielä ole välikausipuvut käytössä enkä usko että tarhantatitkään niitä vaan pukisi päälle! Mun puolesta silti saa ketä vaan pukea lapsensä päälle ihan silleen kun itse haluaa!

no onko järkee pitää lasta hiestä märkänäkään. minä puen lapseni omien tarpeidensa mukaan enkä sen mukaan mitä naapurin lapsilla on päällä. meidän nuorempi lapsi käyttää vielä toppapukua mutta esikoiselle se on +8 liian kuuma.

Meillä ei lunta, ja tuo 5-6astetta plussaa, ja ei todellakaan toppavermeitä enää! Vk-puvut kumpaisellakin (3v ja 6kk) ja hyvin ovat tarjenneet! Toppatamineet jo pesty odottamaan seuraavia käyttäjiä...

Kuten jo sanoin et pukekaa miten tykkäätte! Älkää tulko tänne sit valittaan kun lapset on kipeita.

niinpä, mun lapseni eivät ole olleet kertaakaan kipeitä. mua ärsyttää tommoset ihmiset joille ei ole kuin yksi totuus,mut usko mua, asioita voi tehdä monella eri tavalla. koita rauhoittua niin saat vielä unta :)

Kuten jo sanoin et pukekaa miten tykkäätte! Älkää tulko tänne sit valittaan kun lapset on kipeita.

Kyllä se lapsi kieäksi tulee jos aina toppavaatteissa hiestä märkänä juoksee! Oikeanlainen kerrospukeutuminen pitää vk-vaatteillakin ihan lämpimänä. Ja taatusti parempi vaihtoehto kuin yksi paksu hengittämätön puku!

Että älä sinä valita jos et mitään tiedä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä se lapsi kieäksi tulee jos aina toppavaatteissa hiestä märkänä juoksee! Oikeanlainen kerrospukeutuminen pitää vk-vaatteillakin ihan lämpimänä. Ja taatusti parempi vaihtoehto kuin yksi paksu hengittämätön puku!

No kyl tiedän paljonkin! Oletko itse noin vähissä vaatteissa siellä palelemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Toppaa joo. Pakko kehaista tähän väliin noita Eccon goretex-kenkiä: poika hyppi ja pomppi tänään sellaiset jalassa vesilammikossa, joka oli ainakin nilkkoihin asti myyryttyään ensin pari tuntia sohjossa. Mie kantamaan ukkelia sisälle, että nyt on jalkas läpimärät. Vaan ei olleet. Yhtään. Ihan kuivat ja lämpimät oli toisen tassut :).

Meillä on viking goret ja todettu todella hyviksi

Meillä kans. 2 vee loikki tänään joka ikisessä löytämässään vesilammikossa, ja varpaat oli ihan kuivat ja lämpöiset kun tultiin sisälle =)

Ja alkuperäiseen kysymykseen: talvipuvut, kosteussuojalla, on käytössä.

No kyl tiedän paljonkin! Oletko itse noin vähissä vaatteissa siellä palelemassa?

siis miksi sä teet tästä näin suuren numeron?

[/quote]
No asioitas mut kuiteskin. Onko itselläsi sama vaatetus? Täällä vaikka lämpöasteita on ni en itse kyllä siltikään tarkenisi tuulipuvun takilla. Enkä usko et reimatkaan ihan sitä lämpöä tuo. Maa on kuiteskin kylmä! [/quote]

Niin no täällä yksi aikiunen joka ei ole koko talvena toppavaatteita käyttänyt ja taatusti juoksen ja liikun vähemmän kuin lapseni! Kylmä ei ole koskaan ollut, eikä meillä mitään tauteja ole myöskään ollut! Edes minulla vaikka kuoripuvulla olenkin talven ulkoilut!!

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Kuten jo aikaisemmin sanoin että kukin pukekoon miten tahtoo lapsensa! Ajattelin vaan että tarkeneeko ne lapsen vanhemmatkin sillä tuulipuvun tyylillä tuolla seistä!

Sinähän tänne tulit tekemään numeroa!?
Ja kyllä, tarkenin koko talven ilman toppavaatteita! Oletko ikinä kuullut sanaa: kerrospukeutuminen? Voin tavuttaa, jos et ymmärrä!!

Mulla muuten oli tänään ulkona Rukan kosteussuojahousut ja takki. Vuorettomat. Housujen alla polvisukat, takin alla toppi ja pitkähihainen ohut collegepaita. Eikä todellakaan ollut kylmä =)
Mutta mä en möyri maassa, maa on vielä kylmä.

Kuten jo aikaisemmin sanoin että kukin pukekoon miten tahtoo lapsensa! Ajattelin vaan että tarkeneeko ne lapsen vanhemmatkin sillä tuulipuvun tyylillä tuolla seistä!

no ei mulla ainakaan tänään mitään toppavaatteita ollut...

Meillä pojalla vielä toppapuku.
Tänään kyllä vähän mietitytti mitä laittaa pääle kun vaunujen kaa lähettiin liikenteeseen. tuntuu niin vähältä jos yhtään vaatetta toppapuvun alla vähentää, niin päälä on enää vaan joko sukkahousut ja body tai sitten kolits paita ja housut pelkästään.

Ja minä meinasin läkähtyä tänään toppatakissa kun käytiin reissussa kaupungilla.

Yhteistyössä