Mitäs kuuluu kullekin näin keskiviikkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiinamama

Jäsen
27.08.2007
30
0
6
Ajattelin kysellä kuulumisia näin "pikku lauantaina". Missä kukakin menee ja minkälaisella voinnilla?

Tällä mennään tasaisen tappavaan tahtiin. Huomenna pitäis mennä down syndroma verikokeeseen, joka mun mielestä otetaan aika myöhään kun 17 viikolla??? Onko muilla kokemusta tästä? Suomessa olen aikaisemmissa raskauksissa käynyt ainoastaan siinä np ultrassa, mutta nyt en kerinnyt käymään siinä ollenkaan.

Viime viikonloppuna tapasin täällä sattumalta erään suomalaisen synnytyslääkärin (joka tosin ei ole täällä toimi synnytyslääkärinä vaan on tullut vuodeksi tänne), joka rohkaisevasti sanoi, että en kadehdi yhtään sun tilannetta. Arvatkaa auttoiko mun fiilistä, kun muutenkin mennään vähän niinkuin mututuntumalla eteenpäin. Kävin täällä aikaisten supistusten takia lääkärillä kysymässä vähän hänen mietteitään ja ajattelin, että josko hän katsoisi, että paikat ovat kuitenkin kiinni ym. Niin tämän kiinalaisen gynekologin eka kysymys oli, että oletko muuten kysäissyt joltain ulkomaalaiselta lääkäriltä tähän neuvoa. No enhän minä, kun tulin sulta sitä kysymään. Sitten hän vain kommentoi, että sullahan on itsellä aika paljon kokemusta, kun on kaksi lasta ennestään (kiinalaisen yhden lapsen politiikan ihmisiä on tämäkin lääkäri). Eli nyt tarttis varmaan sitten itse opiskella äkkiä lääkäriksi tai jotain, että tietää missä mennään. Eikä hän mitään tutkimusta tehnyt. Määräsi pussillisen jotain lääkkeitä, joihin en taida edes uskaltaa koskea. Ilmeisesti jotain lihasten rentoutus tabletteja. Kommentoi, että jos otat näitä niin heti sairaalaan. Eli mitä lie sitten ovat ja kuinka voimakkaita.... :/

Eli täällä mennään aika sekavissa ja vähän huolestuneissakin tunnelmissa eteenpäin. Toki olen jo tuntenut liikkeitä mahassani, että kyllä siellä varmaan bileitä pidetään, mutta ainoastaan Suomessa käydessäni ultrassa näin sydämensykkeet ja siitäkin on aikaa jo 7 viikkoa. Eli en ole kuullut enkä nähnyt mitään sen jälkeen. Seuraava ultra mulla on täällä viikolla 24, jolloin tekevät rakenneultran.

Mutta kertokaahan muutkin mitä kuuluu.

Yhteistyössä