Mitäs kesäsuunnitelmia lapsiperheille on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Poikien äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Poikien äiti"

Vieras
Uteliaana vain kyselen.
Meillä tarkoitus käydä Titi-nallen talossa, jossakin huvipuistossa ja viime kesältä tutussa eläinten vanhainkodissa. Ehkä eläintarhassa.
Muuten sitten ulkoillaan, käydään leikkipuistoissa, harjoitellaan polkupyörällä ajoa yms. Mansikoita voisi käydä itse poimimassa. Meidän lapset vähän päälle 1 ja vähän päälle 2.

Lapset 6 ja 9v ja laivareissulle kohta kun lomat alkaa kesäkuun alussa ja sitten mennään heinäkuun alussa Naantaliin osakehuoneistoon ja kierrellään Turussa ja varmaankin muumimaailmassa ja Väskin saaressa. Ja perheleiri sitten vielä heinäkuun lopussa, muuten kotona ja mökillä normaalia elämää.

Missä on eläinten vanhainkoti? Meillä ei ole oikeastaan mitään suunnitelmia, lapsi tosin vasta 1v. joten ei vielä pahemmin reissata. Puistossa käydään päivittäin.

Viikko mummolassa, viikko virossa. Mummolareissulle mennessä käydään varmaan vielä jossain kotimaan kohteessa kuten ikaalisissa.
Pääkaupunkiseudulla kun asutaan niin lintsi, korkeasaari, suomenlinna, kasvitieteellinen, pihlajasaari jne houkuttelis kovasti mutta täytyy katsoa miten paljon sitä jaksaa. Miehellä lomaa 4vko, itse äitiyslomalla, lapset 0,3 ja 4v.

Jos mun kunto antaa myöden, tehdään varmaan vajaan viikon kotimaanreissu ja käydään samalla Linnanmäellä ja Korkeasaaressa, todennäköisesti Muumimaassa, Jyväskylässä sukuloimassa ja parilla lähiseudulla olevassa kotieläinpihassa. Titi-nallen talo voisi olla myös kiva. Muuten sitten löhöilyä, mökkeilyä, uimista ym.

Meillä on siis koko kesä aikaa, koska minä jäin hiljattain kesälomalle joka jatkuu äitiyslomana, ja miehellä on myös paljon vapaata. Sen verran kuitenkin supistellut rankasti, että voi olla että kesä kuluukin ihan vaan kodin lähistöllä lepäillen ja rentoillen.

[QUOTE="laalaa";29943521]Jos mun kunto antaa myöden, tehdään varmaan vajaan viikon kotimaanreissu ja käydään samalla Linnanmäellä ja Korkeasaaressa, todennäköisesti Muumimaassa, Jyväskylässä sukuloimassa ja parilla lähiseudulla olevassa kotieläinpihassa. Titi-nallen talo voisi olla myös kiva. Muuten sitten löhöilyä, mökkeilyä, uimista ym.
[/QUOTE]

Piti tarkentaa, että viikon kotimaanreissulla on tarkoitus siis käydä Lintsillä ja Korkeasaaressa. Nuo muut menot pisin kesäkuukausia sen mukaan mitä huvittaa.

Lapset kesällä 6kk ja 3v.

Juhannus mökillä, sen jälkeen jos on sopivat ilmat niin voisi pistäytyä Peukkulassa, kun siellä päin kerran ollaan. Ennen miehen kesälomaa kierrän lasten kanssa Kuopio-Tampere-Turku junalla parin kaverin (perheineen) luona. Miehen kesälomaksi ei vielä ole kummempia suunnitelmia, vedetään tunteella, nautitaan omasta pihasta, puistoista, rannasta. Ehkä joku eläinpuisto, mut katsotaan miten vauva alkaa sietää autoilua vai eikö ala, eli onko se tuo lähin kotieläinpuisto vai lähtisikö sitä Ähtäriin asti.

[QUOTE="Poikien äiti";29943507]Unohdin mainita toki mm uimisen ja onkimisen, mutta ovat kai aika itsestäänselvyyksiä :)
[/QUOTE]

Ei ainakaan onkiminen ole aina ihan itsestäänselvyys. Mun 9-vuotias on kerran elämässään onkinut, mummin ja papan mökillä. Mä en näe siinä itua, että ostan ongen, ajellaan jonnekin missä onkia voi ja ongitaan kaloja, joilla me ei tehdä mitään. Ei ole edes kissaa joka niitä söis. Jos menee mummin ja papan mökille tänä kesänä, saa ehkä siellä taas onkia.

Meidän kesään kuuluu päivä Helsingissä (Tropicario ja Sealife), Särkänniemi ja Turun seudulla pyöriminen.

[QUOTE="Poikien äiti";29943507]Unohdin mainita toki mm uimisen ja onkimisen, mutta ovat kai aika itsestäänselvyyksiä :)

Mitä voisi tehdä Helsingissä pikkulasten kanssa?[/QUOTE]

Mun ekaluokkalaista oli koulussa "kiusattu" kun ei oo koskaan käyny ongella..ei siis mikään itsestäänselvyys ;) ehkä tänä kesänä käydään ongella !
Muuten suunnitelmissa asuntoautoreissu joko pohjoiseen tai etelään ( aika keskellä suomea ite asutaan), jotain eläinpuistojuttuja, piknikkejä pihalla/ lähimetsässä ja uiskentelua omalla pihalla uima -altaassa. Miehen kanssa lomat eri aikaan =lapsilla pitkä loma! niin yhteisiä reissuja ei paljonkaan ehditä

4vkoa palloilen 6v kanssa jossain sielä minne nenä näyttää, heinäkuun alussa mieskin jää lomalle ja lähetään hinaamaan matkakotia kohti pohjoista. Sielä vierähtääkin sitte useampi viikko. Varmaan se tykkimäki tulee taas käytyä,retkeiltyä yms.

Juhannukselta mökille -> uintia, kalasusta, veneilyä.
Huvipuisto (Tykkimäki tai joku muu)
Miniloma keski-Eurooppaan (kohde vielä auki mutta eläintarha pitää löytyä :) )
Pohjoseen isovanhempien mökille marjaan, kalaan, uimaan
Helsingissä pitkä viikonloppu siskon luona... en tiiä mitä on keksinyt
Lapset 0-8v