Mitäs kauniita kappaleita teillä on laulettu / soitettu tytön ristiäisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.. Eli onkos se sitten suojelusenkeli se biisi. Kaunis laulu kuitenkin.
Mun mielestä tää on enemmän hautajaislaulu :O Tiedän ainakin muutaman nuoren, jonka hautajaisissa on tämä laulettu.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.. Eli onkos se sitten suojelusenkeli se biisi. Kaunis laulu kuitenkin.
Mun mielestä tää on enemmän hautajaislaulu :O Tiedän ainakin muutaman nuoren, jonka hautajaisissa on tämä laulettu.

ei ole hautajaislaulu. Sanoja kannattaa oikeesti miettiä. Tuo on hyvä valinta. Ei uskonnollisista esim pieni tytön tylleröinen, ihme ja kumma.

Haluaisin myös löytää jonkun kauniin laulun tytön ristiäisiin. Siis virren lisäksi. Kaikki mitä tulee mieleen on instrumentaalikappaleita. Ristiäiset pidetään tod. näk. seurakunnan tiloissa joten sinne voisi kyllä hankkia soittajia.

Tämä on miusta tosi ihana. Tunnetaan kehtolauluna:

http://www.youtube.com/watch?v=rA8pd5D9T9o&feature=related

Kun on oikein pieni (Soili Perkiö, Hannele Huovi - löytyy Vauvan vaaka levyltä)

Mä lauloin ton just kaverien tytön ristiäisissä. Sillon etsin kovasti, mut en löytänyt sitä mistään netistä. Youtubessa on yks tolla nimellä, mut se ei todellakaan ole se, mitä tässä tarkotan.

Meidän keskimmäinen lauloi vauvalle kesällä nimiäisissä "keltainen"- biisin (myös vauvan vaakasta). Esikoinen säesti djembellä vähän "negrorytmejä".. :heart:

Ehdotin tytöille ensin myös tuota "kun on oikein pieni" -kappaletta, mutta innostuivat tuosta toisesta enemmän.

Meillä soitettiin pojan ristiäisissä Pekka Simojoen "Pieni Enkeli" -niminen biisi. Siinä pyyhki kyllä yks jos toinenkin silmäkulmaa. Sopii ihan yhtä hyvin tytön kuin pojankin ristiäisiin mun mielestä. Se on isän näkökulmasta kirjoitettu kokemus lapsen syntymän ihmeestä ja toiveesta, että lapsi eläisi rohkeasti elämänsä ja Jumala varjelisi häntä. Kertosäe kuuluu: "Lennä pieni enkeli. Lennä halki suurten tuulien. Nyt on tullut sinun aikasi laulaa laulu ihmisen. Lennä pieni enkeli. Etsi tiesi halki maailman. Olkoon aina sinun kanssasi käsi suuren Jumalan."

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Meidän keskimmäinen lauloi vauvalle kesällä nimiäisissä "keltainen"- biisin (myös vauvan vaakasta). Esikoinen säesti djembellä vähän "negrorytmejä".. :heart:

Ehdotin tytöille ensin myös tuota "kun on oikein pieni" -kappaletta, mutta innostuivat tuosta toisesta enemmän.

Ihana :D

uskonnottomissa nimiäisissä jossa laulettiin yhteislauluna siinä niinkuin virren tms kohdalla mörrimöykky. aiheutti kyllä suurta hämmennystä ja ihan kamalan nolo tunnelma laulaa sitä,

Yhteistyössä