Mitäs helppoa, halpaa ja nopeaa arkilounasta teillä tänään syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkäikäisiä lapsia teillä on kun kaikki tuntuu syövän ruuaksi nakkeja?
Meillä vähän päälle 1v tyttö ja yritän välttää nakkeja/makkaroita jne ruuissa kun ovat niin suolaisia..

[QUOTE="vieras";27089676]Minkäikäisiä lapsia teillä on kun kaikki tuntuu syövän ruuaksi nakkeja?
Meillä vähän päälle 1v tyttö ja yritän välttää nakkeja/makkaroita jne ruuissa kun ovat niin suolaisia..[/QUOTE]

Mä olen se nakkimunakkaan tekijä.
Ja syömässä siis minä ja 3v poika (7v ja 10v saa lounaan koulussa)

[QUOTE="vieras";27089676]Minkäikäisiä lapsia teillä on kun kaikki tuntuu syövän ruuaksi nakkeja?
Meillä vähän päälle 1v tyttö ja yritän välttää nakkeja/makkaroita jne ruuissa kun ovat niin suolaisia..[/QUOTE]

Meillä on vetänyt nakkeja napaansa n. 1-vuotiaasta lähtien. 9-v. ei edes erityisemmin pidä nakeista/makkaroista, tai ylipäänsä mistään ruuasta.
Tyttö 4,5-v. söisi ihan mielellään nakkeja.
Mieluiten valitsen niitä nakkeja, mitkä ovat nitriitittömiä.

[QUOTE="mie";27089708]enkä usko, että annoksen kokonaissuolamäärä on kovin suuri, jos munakkaassa on 2 munaa ja 1 nakki sillä en lisää suolaa pojan annokseen lainkaan.[/QUOTE]
Kaikki mikä on kanasta, oli se sitten broileria, kananmunia tms. eivät tarvitse suolaa, koska mielestäni ne maistuvat muutenkin aika suolaisilta.

Valmistin tuossa aiemmin mainitsemani kanasuikaleet (tai no broileriahan ne oli) ilman ylimääräistä lisättyä suolaa ja maukasta tuli.

Kaiken huipuksi löysin sieltä ylimääräistä matskua. Olivat maustamattomia. Laitoin jo reklamaationkin menemään. Ehkä saan hyvityskortin. :xmas:

Joku kyseli lapsen ikää kun nakkeja syötän.. Ikää 2v ja nakkeja meni kokonaisuudessaan ruuan joukossa ehkä 2kpl. Meillä syödään nakkeja harvemmin kuin kerran kuussa, joten en ole stressannut niiden terveellisyydestä. Pääasiallisesti syömme ihan terveellistä ruokaa kuitenkin, en juuri käytä eineksiä tai puolivalmisteita, ehkä juuri kerran kuussa? Esim. kalapuikkoja meillä ei ole lapsi maistanutkaan. Eikä nugetteja. Valmislihapullia on syöty ehkä kaksi kertaa vuoden aikana.

Minä olin päivällä yksin kotona, joten tein ruokaa vain itselleni. Löysin jääkaapin perukoilta ykden hieman nahistuneen omenan, joten tein lautasellisen riisi-omenapuuroa. Keitin siis puolisen desiä puuroriisiä, pilkoin mukaan omenan, maistoin suolalla, sokerilla sekä kanelilla ja haudutin kypsäksi.

Illalla syödään kaalilaatikon jämät pois.

Yhteistyössä