Mitäs äitit tekee päivällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nasutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nasutin

Uusi jäsen
13.05.2005
4
0
1
Kerkeättekö muuta kun tehdä ruokaa, vaihtaa vaippaa ja nukuttaa päivällä?
Vai mitä teette? Kiinnostaa vaan että mitä muut äidit tekee kotosalla oletteko koko ajan lastenne kanssa siis jos ette laita vaikka ruokaa niin leikittekö lastenne kans?
Menipä mutkaseksi. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2005 klo 19:34 nasutin kirjoitti:
Kerkeättekö muuta kun tehdä ruokaa, vaihtaa vaippaa ja nukuttaa päivällä?
Vai mitä teette? Kiinnostaa vaan että mitä muut äidit tekee kotosalla oletteko koko ajan lastenne kanssa siis jos ette laita vaikka ruokaa niin leikittekö lastenne kans?
Menipä mutkaseksi. :)

Hei vaan! Kyllä minulle ainakin jää mielestäni riittävästi aikaa itselleni, miehelleni ja lasten kanssa leikkimiseen. No ei tältä ehkä ihan joka päivä tunnu:) Sinulla taitaa olla vielä aika pieni lapsi? Mun pieniä (ja toisaalta niin isoja) selviytymis keinoja on esim. Tekee seuraavan päivän ruuan edellisenä iltana ja ison annoksen, että riittää pariks päiväks. Tiskikoneen pyöritän kans illalla ja tyhjään aamulla ennenku muksut herää, niin sit saa päivällä laittaa tiskit suoraan koneeseen ja keittiö pysyy edes jotenkin siistinä. Yritän siis tehdä aika paljon kun pienet nukkuu. Ite pärjään tosi lyhyillä yöunilla. On kiva valvoa illalla ja toisaalta myös herään paljon ennen lapsia ja juon aamukahvit rauhassa yksin ja käyn ehkä suihkussa. Aamu alkaa paremmin kun olen saanut hetken olla itekseni. Saitkohan mitään tolkkua tästä:) Millaisia sun päivät on? Niin ja kyllä mä leikin lasteni kanssa. Ulkoillaan mahdollisimman paljon.

Mulla myös päivät menee ton tyttösen ehdoilla. Ulkoillaan paljon jos sää sallii. Naapurissa asuu puol vuotta tyttöä nuorempi lapsi ja heidän kanssaan tulee päivää vietettyä paljon. Itselleen on mukavaa kun on aikuista seuraa ja lapset viihdyttävät toisiaan. Käydään myös paljon kyläilemässä muidenkin kavereitteni luona ja joskus lähdetään kauppakeskukseen pyörimään ja tuhlaamaan rahaa. :ashamed:
Kotona ollessamme leikimme ja luemme kirjoja. Tyttö viihtyy todella hyvin myös yksinään joten ruoanlaitolle jää hyvin päivisin aikaa. Ja kun tyttö nukkuu niin karkaan koneelle tai lepään itse.

Kun tyttö on hereillä syödään, vaihdetaan vaippoja, leikitään, kyläillään, ulkoillaan jne..
Mutta kun tyttö on aamupäiväunilla mä katson usein tunteita ja tuoksuja ja iltapäiväunet ajoittuu mukavasti felicityn aikoihin ;)
No jossain välissä yritän tehdä vähän kotitöitäkin...

Tytön hereillä olo ajat menee suurimmaks osaks hänen kanssaan ollessa, ikää reilu 10 viikkoa. Onneksi isä on kotona että välillä saa itsekin tehtyä jotain muuta. Kyllä minä ainakin ehtisin tekemään kaikkea mitä ennenkin, mutta kiinnostusta ei välttämättä löydy. Tykkään olla vaan kotona ja kyllä aika kuluu, tänäänkin on jo imuroitu ja pesty lattiat. Neiti on vaikea tapaus ja itkee masuvaivojaan joka päivä, silti jaksan tehdä kotona. Vähitellen kyllä alkaa tuntumaan että on ihan loppu. Mutta koti täytyy pitää kuitenkin kunnossa. Tietty surffailen netissä päivittäin.

En tee ruokaa päivällä, vasta illalla kun mies tulee kotiin. Poika syö omia soseita joita lämmitän pakkasesta ja itse elän milloin milläkin.

Pesen pyykkiä, tiskaan, käydään ulkona, kylässä, kaupungilla, pyörittelen omaa firmaa, surffaan netissä, leikitään, vaihdetaan vaippaa, nukutaan päikkäreitä... Mitäs sen ihmeempää pitäisi tehdä? Siivoamiset yleensä tehdään miehen kanssa yhdessä niin saa nopeammin eikä poika pyöri jaloissa koko ajan.

Mun lasten iät on poika 3v5kk ja tyttö 1v5kk.
Kyselin tätä asiaa vain mielenkiinnosta kun itestä välillä tuntuu että ei ole mitään tekemistä kotona ja tuntee itsensä tylsäksi äitiksi... :(
Mutta kyllähän meillä kotihommia on ku täytyy käsin tiskata ja muut kotityöt silti tuntuu että tätäkö tämä on....??? Kiinnosti tietää että onko muilla hohdokasta kotielämää...Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin.? :)

me pyöritään pojan kanssa suurimmaks osaks vaan kotona (poika kohta 10kk). Välillä käppäillään kavereita kattomaan tai kaupungille pörräämään. Joskus konttaillaan ympäri hiekkistä. Kun kotona ollaan niin poika yleensä viihdyttää itse itseään.

Kotihommien lisäksi ulkoilua, kun koirakin löytyy. Leikitään yhdessä tai tehdään jotain yhdessä (poika 10 kk) esim. siivotaan kaappia ja poika tykkää näprätä kaikkea. Nähdään kavereita, käydään eri paikoissa (shoppailemassa, uimassa, kirjastossa ..), välillä vaan ollaan ja katsellaan telkkua. Tai kun poika leikkii yksin lattialla, äiti vähän lukee silloin tai täällä koneella tai vaan röhnöttää sohvalla tai kuntoilee jumppalaitteillaan!
Käydään myös pitkillä mummola reissuilla (yli viikon).
Yritän yleensä tehdä kotihommat aamupäivällä, poika mukana tai leikkii lattialla. Ja sitten kun poika nukkuu, niin nukun itsekkin tai teen omia juttuja (kivoja juttuja, en viitsi käyttää "omaa" aikaa siivoamiseen).
Tietysti, kun mies kotona niin enemmän aikaa myös itselle ja kodille, ollaan vuorotellen pojan kanssa ja tietty myös kaikki yhdessä!!!
Mutta tottakai sitä välillä kaipaa ihan omaa (työssä tai koulussa käynti), mutta aamuisin kiittää kuinka ihanaa on kun ei tarvitse lähteä mihinkään pakolliseen.
:heart: B)

siivoan laitan ruokaa,hassuttelen ja leikin tytön kanssa(4,5v)
pestään pyykkejä,silitetään ja näpyttelen miehen firmojen laskuja,
silitän vaatteita,laitan ruokaa koululaisillemme ja pompin koneella aina askareitten välissä :D ei tule niin huono omatunto kuin istuisi alati koneella ;) illat olen sit ihan lasten ja miehen kanssa :heart:

ihan tavallisia perheen askareita. Koitan aamupäivästä järjestää huusholia ja silittää vaateita yms. käydään tytön kanssa ulkona. Päikkäriaikaan minullakin on hengähdystauko. Iltapäivällä saatetaan käydä uudelleen ulkona. tyttö viihtyy ulkona paljon paremmin kuin sisällä. Takapihalla pärjää hetken yksikseenkin, jos vaikka täytän pyykkikoneen tai teen jotain muuta pientä sisällä.
Iltasella, kun isäkin on jo kotona, pakotan :D isännän leikkimään lapsen kanssa hetken, että saavat olla toistensa seurassa. tytöllä on aina niin kova ikävä isää, kun hän on töissä. Iltasella käydään saunassa tai kylvyssä. Joskus käydään lenkillä tai kaupungilla koko perheen kanssa.
Koitan saada itselleni aikaa myös iltasella, isä katsoo lasta sen aikaa.

Mulla lapset 1½v ja kohta 4v, sitähän se on aamupalaa, ulos, ruoan laittoon, syömään, pienempi päikkäreille jne.. Täytyy myöntää että aika vähän tulee nykyään leikittyä lasten kanssa, leikkivät keskenään ja yksinään, sylitellään ja jutellaan kyllä paljon. Kieltämättä minusta kyllä tuntuu illalla kun isi tulee töistä kotiin et saanko käydä yksin vaikka kaupassa...

Yhteistyössä