mitäköhän vikana (kävin lääkärissä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin lääkärintarkastuksessa ja lääkäri kuunteli sydäntäni aika kauan ja sanoi, että nopea rytmi kuului. Jäi vaivaamaan tuo, mutta en älynnyt kysyä. Nyt kun mietin, niin olen kyllä tunenut sydämentykytystä aika usein. Mutta en nyt ollut sen takia lääkärillä tuolloin. mietin pitäisikö mennä uudestaan että kuuntelisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Soita ja kysy, että oliko niissä sydänäänissä jotain erityistä, kun et silloin huomannut kysyä. Ja kerro myös noista tykytyksistä.

Mitä vikoja voisi selvitä sydämen kuuntelussa? Rytmihäiriö? Lääkäri ei maininnut mitään epätasaisesta rytmistä, muuta joskus itse olen tuntevinani, että jättää lyönnin väliin.

No jännititkö vastaanotolla? -se voi nostaa kovasti pulssia. Oletko aneeminen? Onko sinulla huono kunto? Siinä nyt ihan tavallisia syitä nopeaan pulssiin. Kyllä se lääkäri ois lisää tutkinu jos ois muuta poikkeavaa sieltä kuullu. Mutta voithan tuota pulssiasi laskea ranteesta itsekin ja palata asiaan jos se sinua mietityttää tai jos taso on mielestäsi nyt oleellisesti aiemmasta noussut.Myös kaikki infektiot nostavat pulssia.Terveisin hoitsu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Soita ja kysy, että oliko niissä sydänäänissä jotain erityistä, kun et silloin huomannut kysyä. Ja kerro myös noista tykytyksistä.

Mitä vikoja voisi selvitä sydämen kuuntelussa? Rytmihäiriö? Lääkäri ei maininnut mitään epätasaisesta rytmistä, muuta joskus itse olen tuntevinani, että jättää lyönnin väliin.

No esimerkiksi. Nopea pulssi ja rytmihäiriötuntemukset saattavat myös liittyä toisiinsa, mutta molemmat ovat hyvin tavallisia esim. väsyneenä ja stressaantuneena. Jos tuo vaivaa sinua tai rytmihäiriötuntemukset jatkuvat, kannattaa asiaa tutkia tarkemmin. Mutta jos niissä äänissä tosiaan olisi ollut jotain huolestuttavaa, olisi lääkäri varmasti kertonut sen sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
nää on aina hauskoja aloituksia..

käydään lääkärissä ja kuitenkin haetaan diagnoosi kaksplus-palstalta :laugh:

Meinasin tulla ihan samaa sanomaan :)

"lääkäri diagnosoi tämän, mutten usko sitä, tottahan maallikko tietää aina paremmin, varsinkin netissä keskustelupalstalla"

Heh.

Pääasia, et ei mene omin päin mitään lääkkeitä ottamaan. Siitä periaatteessa lääkäri vastaa, vaikka suuri osa lääkityksistä onkin vain kokeilua:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/diagnooseja.htm

Yhteistyössä